Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone

Anbefalte innlegg

Iphone- hysteriets faser:

1. Ekstase: "En iPhone kan gjøre alt: Apple oppfant OpenGL ES, og lager telefonen med tap for å vise frem hvor gode ingeniører de har på Eplefabrikken."

2. Hoven: "En iPhone kan gjøre alt du trenger å gjøre, mumlemumle - og det er snart ingenting den ikke kan gjøre, takket være flotte utviklingsverktøy og nybrottet med eplebutikken - som skal selge Widgets(hvanådeter)!"

3. Innstendig: "Vel er det noen få ting en iPhone er ubrukelig til - men det er allikevel måten det blir gjort på som gjør iPhone til en Opplevelsesplatform."

4. Fornektelse: "mp3 og ogg- spiller? Jeg har iAlt på iTunes - både VG lista, og ringetoner - og alt kan lastes ned eksklusivt til iMin iFoon (sålenge man snakker om dette formatet til den prisen), og ihvem ser vel egentlig på andre ting enn Apple trailere iUansett."

5. Sinne: "Ja, nå er jeg skikkelig lei av alle som hater iPhone, altså!"

6. Mer fornektelse: "iPoon til én krone!"

7. Ekstase: "Eple fant opp Widgets! Eller ihvertfall gjorde et eller annet konge med ideen som ingen andre har klart! Det kommer til å forandre verden! Og er eksklusiv til iPoon, fordi jeg ikke vet eller vil vite hva ajax er! Ruterens! Hahaha! Awesome happy Apple Power!" (gå til punkt 2.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er så glad jeg ikke har venner som sikler etter iphone. Hvis jeg hadde fått en som hadde kommet opp i trynet mitt og tatt en "oooh, se på den fete nye iphonen min, den er mye kulere enn din" så ville jeg nok bare spurt om han kan ta et innendørsbilde og sende meg over blåtann. Eller sende meg en sang fra musikkmappa si.

Eller... eller... :p

Lenke til kommentar

haha.. lag? Jøss, nå har jeg hørt det også. Da tillhører jeg iphone-hater og ellers. som f.eks AoC/WoW, AMD/intel Toyota, nissan osv.. ;p

WoW - soulbound ;/ betyr vel at jeg må hate wow.

AMD - For at de ikke tok 55mm teknologien før Intel. Må vist være en AMD hater.

and so on;p

Festlig.

Så hvis man gir litt kritikk til et produkt/spill hva enn det måtte være så er man automatisk Produkt-hater?

Trodde ikke at det fantes sånne folk på, tja hva skal jeg si? "laget". Trodde det bare fantes på Fanboy-siden

Endret av laffe
Lenke til kommentar
nipsen, nice one. selv om jeg noen ganger lurer på hvilket lag (om noe) du er på ;)

Lag på lag?

Nei, helt ærlig: jeg hater mobilbusinessen, dypt og inderlig. Siden det hele er bygget på større eller mindre grad av svindel, mot en tilsvarende motpart av uvitenhet og idioti.

Eksempel: Nokia gjør s60 versjonen/implementasjonen av Apple sitt Webkit open source. Resultat: ingen produsenter aksepterer at her er det en mulighet til å bygge ut en god universell implementasjon av plugins, ala slik det er for mozilla/opera, osv. Om ikke for s60 generellt, på grunn av Nokia, så ihvertfall for andre plattformer - samtidig med mange s60 enheter.

Altså, her snakker jeg om mikkesoft med et multiplattform push for Silverlight, Apple med en versjon av iTunes - etc.

Isteden ses dette på som et fordekt forsøk fra Nokia på å erobre andre markeder gjennom "Open source" triksing. Og alle aktørene starter sitt eget, individuelle multiplattform- prosjekt som ingen andre tar etter.

Samtidig erklærer også Nokia at målet deres er - ikke én standard, eller et forsøk på å følge eksisterende web- standarder, som jo ville vært en idé - men istedet å ha én browser på alle telefonene, slik at alle telefonene henger seg alle steder der Nokia ikke aktivt har drevet bug- testing.

(les tidenes hjertesukk angående dette på Operas forelesningsserier om standarder på webben deres).

Ellers er det stadig umulig å lime inn mer enn 300 karakterer av gangen i Opera 8.65 for UIQ, siden Opera ironisk nok bruker et ikke- standard tekst felt, samt at Sony Ericsson synes 300 bokstaver av gangen er mer enn nok - og så dermed ikke poenget med å bestille en utbedring av problemet. Selv om support- avtalen med Opera åpenbart ikke var avsluttet da den avgjørelsen ble tatt, i januar i år.

Nå om dagen kan man også lese på den uoffisielle Opera mobile bloggen hvor håpløst det er å programmere generisk tekst- input i Windows mobile.

Derfor må en forstå at det bare er en konklusjon å trekke: feature phones med innebygget funksjonalitet desperat satt sammen av en oursourcet puerto- ricaner, lønnet med to riskorn i timen, det er den retningen mobilverdenen må gå - og at jevne standarder som fungerer på mer enn en telefonmodell (selv fra samme forhandler) er fullstendig tullete, og rett og slett bortkastet tid.

Som jo forsåvidt er sant, siden folk kjøper mobilene uansett.

Lenke til kommentar
Lag? Folk er faen ta meg rare...

la meg si det slik, folk poster gjerne konstant for eller mot noe, men jeg har ikke klart å observere noe mønster hos nipsen...

eller kanskje jeg har oversett det åpenlyse, gitt nyeste post fra den kanten? ;)

alt i alt, ikke ta min kommentar om lag så grav alvorlig...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Lag? Folk er faen ta meg rare...

la meg si det slik, folk poster gjerne konstant for eller mot noe, men jeg har ikke klart å observere noe mønster hos nipsen...

eller kanskje jeg har oversett det åpenlyse, gitt nyeste post fra den kanten? ;)

alt i alt, ikke ta min kommentar om lag så grav alvorlig...

Ehm, Hvordan skal man ellers ta den alvorlig? Ikke faen om jeg har lyst til å være på samme "lag" med folk som kommer med latterlige kommenterer om "Nice, du poster kritisk om et produkt. Da er du velkommen til "hat-gruppen"" ;p

Må nesten ha den i signaturen min ;D

Lenke til kommentar
les tidenes hjertesukk angående dette på Operas forelesningsserier om standarder på
Er det dev.opera.com du sikter til? Og kunne du posten en link til artikkelene om WebKit-browsern for S60 og Operas problemer med tekstfelt i WM?

Ja, dev.opera.com. Serien til Chris Mills.

http://dev.opera.com/articles/view/1-intro...-standards-cur/

Der var en link til den uoffisielle offisielle Opera mobile bloggen:

the first beta of Opera Mobile 9.5, it looks like keyboard problems have been one of the most frequent problems mentioned. This comes as no surprise to us. Here's why:

Microsoft has defined an interface for software keyboards, the Software-based Input Panel (SIP):

(...)

Opera supports the SIP architecture and the IME architecture, so Opera works fine with the default Microsoft keyboards. Unfortunately, many new devices have shiny keyboards that look nice, but do not comply to Microsoft's SIP and/or IME standard. Those keyboards work well on an edit control, but not with other applications that want to use user-input from a keyboard.

..sorry, sitter og skriver på telefonen om dagen. Ellers.. du kan vel tro at noen vil trykke en kritisk artikkel om hva Nokia gjør med s60, eller om hva tydeligvis planen er med webkit.. sukk. Bare sjekk vinklingen på "har mobilmarkedet blitt mettet med ekstremt avansert teknologi av uspesifikk generell art" artikkelen på amobil forsiden.. Skammelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...