Jimster Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det skal ikke være lov å slenge så mye shit om Apple når de står bak så mange nyttige funksjoner som vi benytter oss av i dag. Det Apple alltid har vært flinke til er å ta eksisterende funksjoner og produkter som ikke er særlig utbredt, gjøre dem trendy, markedsføre på en sinnsykt vellykket måte, og vips er det Apple som "står bak" funksjonen/produktet. Hehe..akkurat som Apple sine widgets --> Microsoft sine gadgets, og Apple sitt spotlight søk oppe i høyre hjørne --> Microsoft sin lignende søk, nede i venstre hjørne. Microsoft mente det var noen av nyskapningene i Vista. Denne er faktisk litt bra: http://www.youtube.com/watch?v=VcqzaMtwQWk...feature=related Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Apple og Microsoft er omtrent blitt to sider av samme sak. Og du kan banne på at det ikke var Apple heller som hadde ideen om de to tingene du nevnte. Endret 1. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 akkurat som Apple sine widgets --> Microsoft sine gadgetsApple var blant de første som tok i bruk Widgets (som W3C caller det), men Microsoft var først ute med Widgets med nettilgang. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Apple og Microsoft er omtrent blitt to sider av samme sak. Og du kan banne på at det ikke var Apple heller som hadde ideen om de to tingene du nevnte. Det virker som du prinsippiellt er imot tanken om at Apple kan ha ideen om noe som helst, uten at du egentlig vet hvem som hadde ideen. Det er liksom helt utelukkende at det kan ha vært Apple. Det er isåfall en helt latterlig negativ tankegang. Uansett om det nå ikke var Apple som var de første mennskene på jord som tenkte tanken, var det på deres plattform det ble først ble utnyttet i den grad at det faktisk ble et begrep. Alt i alt handler det egentlig ikke om hvem som har en ide, dem er det mange av. Det handler om hvem som kan bruke ideen til noe fornuftig. Hvis du tar denne så mye omtalte telefonen som et eksempel så var det heller ikke Apple som fant opp mobiltelefonen eller internett, men det har klart og lage et system som gjør internettsurfing til en brukbar opplevelse på en mobiltelefon. Dette på en måte som ingen andre har klart i tilsvarende grad. Hvis Microsoft skulle lage en telefon med 3,5" skjerm med en teknologi dem kaller "multifeel" og kalle den mPhone, så ville det neste blitt tilsvarende de eksemplene jeg nevnte først. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Se for deg at Apple lager en bil som kjører av seg selv dit hvor Apple vil at den skal kjøre. Du kan bare sette deg inn i din iCar og den kjører automatisk, men den tar omveier innom der Apple mener du bør dra fordi de tjener grovt mye penger på det. Idioter som ikke kan kjøre vil hylle sin iCar og være fornøyde fordi iCar kjører av seg selv mens de som kan kjøre kommer til å slå seg røde i panna. En bil som forøvrig mangler varmeanlegg, men som apple har installert en ergometersykkel i koblet til strømnettet i bygningene deres, fordi det "er så mye mer praktisk å trø seg varm" Endret 2. august 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) morsom ting med apple og microsoft... var det ikke apple som i sin tid falt bakpå fordi de ikke ville satse på underholdning/fritids ting, som f.eks. spill? Nå til dags så prøver de fortvilet å overbevise verden om at de gjør fritidsaktivitetene bedre enn microsoft, hovedsakelig fordi de kommer bundlet med mange programmer for dette formålet... the tables have turned! Men så tar vi argumentasjonen til en iphone-fan inn i ligningen, og da er ikke apple så overlegen (om noe som helst), fordi man kan jo bare installere det man ikke fikk bundlet med maskinvaren! Endret 2. august 2008 av KaareKanin Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jeg har ikke noe konstruktivt å komme med, jeg bare stemmer i: jeg er luta lei av alt maset om iphone og ipod.Denne tråden er til nettopp dette. Velkommen. jeg er ikke lei Iphone, er den kuleste mobilen jeg har hatt. Veldig fornøyd. Men for ikke å være konstruktiv kan jeg si at N95 er en overpriset dritt. ser vi jo hvor mye peiling du har hvor mye koster iphone? hvertfall ikke mindre enn n95 nevn en ting iphone har, som ikke n95 har uten om touchscreen begyner å bli lei av alle som trur iphone er så bra folk spør meg hvorfor jeg var så dum å kjøpte n95 i stedenfor iphone fordi iphone skulle vist være mye bedre Endret 3. august 2008 av robin1379 Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg betalte 2500 for min iPhone^^ Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jeg betalte 2500 for min iPhone^^ man kan alltids finne gode tilbud på et eller annet... thats hardly the point? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jo, for eneste grunnen til at iPhone koster det den gjør, er på grunn av Netcom. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Jo, for eneste grunnen til at iPhone koster det den gjør, er på grunn av Netcom.Ja, for det er NetCom, og ikke Apple, som melker kua? Merkelig at vi hører NetCom knapt tjener penger på iPhone, og at det de faktisk tjener på iPhone-buzzet fremfor iPhone-salget. Hvor sannsynlig er det at det er NetCom, og ikke Apple, som holder iPhone dyr når iPhone verden rundt selges med 24 mnd bindingsavtale (det er lenger enn forventet levetid på en mobiltelefon med vanlig slitasje)? Enkelte land har faktisk så mye som 36 mnd bindingsavtale på iPhone mens forbrukerrettigheter i Norge gjør at den selges med 12 mnd bindingsavtale, men med et abonnement til 1100kr/mnd. Jeg hører dag ut og dag inn at idioter sier "iPhone nå har blitt så billig, for den koster bare én krone". Jeg skal love deg at Telenor elsker iPhone uansett om de aldri vil få lov til å selge den, nettopp fordi den gjør folk om til betalingsvillige idioter uten å selv vite det. Se feks på Telenors FriHet-abonnement: det lar deg kjøpe en telefon til en krone mot 199kr månedsavgift og 99kr minstefakturering. Det er 3576kr for en telefon mens tilsvarende abonnement fra forrige generasjon, Fri120, ga 2748kr. Hadde vi spurt samme personen om de ville leie bil fremfor å kjøpe ville de sagt vi var økonomiske idioter som så mye som foreslår å leie en bil i tre år. Apple er verdensmestere i å lage og selge produkter kundene elsker høyere enn sine egne barn, og har med et fantastisk brukervennlig touchskjerm og reklamestunt fått folk til å gladlig signere bindingsavtaler på tre år verdt milliarder av kroner selv om alle vet at batteriet må byttes før bindingsavtalen utløper og at de har kjøpt et produkt med flere sperrer enn noen annet selskap tørr markedsføre. Det er nesten så jeg hører jublen fra når Jobs annonserer at nesten generasjon iPod kun kommer til å støtte ett digitallydformat, og at den kun vil kunne brukes sammen med en Mac. Det morsomme er at bransje-badboy Sony har begynt å lage skikkelig MP3-spillere etter år med ATRAC-tull. iPhone sprekker.Jeg må innrømme at dette gleder meg. Endret 3. august 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 det som til stadighet overrasker meg er hvor mange brukere som må bli fortalt hva produkter kan gjøre. Der jeg ville sette meg ned med det jeg har og finne ut hva det kan gjøre og hva begrensningene på tingene mine er, så virker det som om gjennomsnittsforbrukeren heller vil kjøpe seg det produktet hvor produsenten er flink til å markedsføre mulighetene, selv om de allerede har mulighetene fra før av. Installere programmer på iphone, f.eks. Big news, hvem som helst gjør det nå. Så mye funksjonalitet de kan legge til... hadde de bare gravd litt, så hadde de sikkert oppdaget at de kunne gjort mye av det samme med det de hadde før (såklart litt avhengig av hva de hadde da...) e-post på mobilen, samme igjen, sjekke kart, sjekke værmelding, gå på internett (med stor letthet også, alt sammen) steve jobs sa i et intervju en gang at et produkt skal ikke overbevise kunden om at de har bruk for det, det skal være noe folk ser med en gang at de kan ha bruk for. jeg trekker ut i fra dette at alle som nå bruker internett, e-post, kart og den slags, for første gang med iphone, ikke ble overbevist av iphone reklame, de gadd bare ikke se etter en løsning på en teknologi de kunne tenke seg. Når iphone kom, så ble disse menneskene fortalt at de kunne gjøre det, fremfor at de kunne prøvd å finne ut av det selv. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 iPhone sprekker.Jeg må innrømme at dette gleder meg. Ja, ser det for meg^^ *Sigmund_Freud hopper opp og ned av glede* Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) det som til stadighet overrasker meg er hvor mange brukere som må bli fortalt hva produkter kan gjøre. Der jeg ville sette meg ned med det jeg har og finne ut hva det kan gjøre og hva begrensningene på tingene mine er, så virker det som om gjennomsnittsforbrukeren heller vil kjøpe seg det produktet hvor produsenten er flink til å markedsføre mulighetene, selv om de allerede har mulighetene fra før av. monkey see, monkey do... er til tider jeg har stilt meg samme spørsmål rundt folks bruk av pcer er vel derfor også jeg anser økonomers påstand om den opplyste kunde for å være en myte i beste fall, en religiøs overbevisning i verste... og siden da mye av dagens systemer baserer seg på nettopp eksistensen av den opplyste kunde... Endret 4. august 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Professional Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Må ikke glemme den slår sprekker og! Snakk om made in china! Hadde min htc sprukket uten noen grunn borsett i fra møkka plast hadde jeg seriøst blitt forbannet. Føler for apple eier. http://itavisen.no/sak/781286/Se%2C_den_sprekker%21/ Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Må ikke glemme den slår sprekker og! Snakk om made in china! Hadde min htc sprukket uten noen grunn borsett i fra møkka plast hadde jeg seriøst blitt forbannet. Føler for apple eier. De kunne ikke bare brukt børstet aluminium på baksiden? På den måten hadde den blitt resistent mot fingermerker OG sprekker. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Går ikke på grunn av GPSn. Aluminiumet hemmer signalet eller noe sånt. Synes fortsatt de kunne beholdt det. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Skjønner jo at gps er et must på en telefon som savner standardfunksjoner. Det er som å installere rutsjebane på en grusflekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå