Gå til innhold

Den store hat-tråden om iPhone

Anbefalte innlegg

The iPhone SDK was officially announced on March 6, 2008, at the Apple Town Hall facility.[60] The SDK will allow developers to develop native applications for the iPhone and iPod touch, as well as test them in an "iPhone simulator". However, loading an application onto the devices is only possible after paying a Apple Developer Connection membership fee.

Jeg må altså betale for en rettighet som 99% av andre telefoner har gratis.

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The iPhone SDK was officially announced on March 6, 2008, at the Apple Town Hall facility.[60] The SDK will allow developers to develop native applications for the iPhone and iPod touch, as well as test them in an "iPhone simulator". However, loading an application onto the devices is only possible after paying a Apple Developer Connection membership fee.

Får du den da distribuert til alle brukerne av den telefonen som du utvikler programmet for? Jeg tror at det vil være mer lønnsomt for selskaper å lage programmer for iPhone enn for andre mobiler nettopp på grunn av at de betaler denne avgiften. De får programmet sitt på "app store" hvor det er lett for brukeren å kjøpe programmet. Apple gjør akkurat det samme med programmer som de har gjort med musikk. Og fakta er at apple selger mer musikk enn noen andre online løsning, de står faktisk for så mye som 70% av alt salg av musikk på nett. Hvis produsenter av programmer ser at de kan tjene penger på programmene sine, fremfor å få de piratkopiert på nett så tror jeg at jeg vet hva de velger. Og jeg liker det, jeg vil heller betale penger for et program jeg vet virker og som jeg vet jeg får gratis oppdateringer av. Ja, "app store" har egen funksjon for oppdatering av programmer, så du slipper å gå innom ørten sider og sjekke. De ligger på samme sted alle sammen, og det bare funker.

Lenke til kommentar

Får du den da distribuert til alle brukerne av den telefonen som du utvikler programmet for? Jeg tror at det vil være mer lønnsomt for selskaper å lage programmer for iPhone enn for andre mobiler nettopp på grunn av at de betaler denne avgiften. De får programmet sitt på "app store" hvor det er lett for brukeren å kjøpe programmet. Apple gjør akkurat det samme med programmer som de har gjort med musikk. Og fakta er at apple selger mer musikk enn noen andre online løsning, de står faktisk for så mye som 70% av alt salg av musikk på nett. Hvis produsenter av programmer ser at de kan tjene penger på programmene sine, fremfor å få de piratkopiert på nett så tror jeg at jeg vet hva de velger. Og jeg liker det, jeg vil heller betale penger for et program jeg vet virker og som jeg vet jeg får gratis oppdateringer av. Ja, "app store" har egen funksjon for oppdatering av programmer, så du slipper å gå innom ørten sider og sjekke. De ligger på samme sted alle sammen, og det bare funker.

ja, jeg registrer da bare ett prosjekt på sourceforge, og får fri hosting, cvs/svn, bug report system, message boards, etc.

jeg driter i å tjene penger på programmer.

Lenke til kommentar

Faen, som folk syter da! Hvis iPhone er så satans dårlig som alle her skal ha det til, hvorfor er alle produsentene ute etter å lage en "iPhone-killer" da?! Hvis iPod suger kuballer som mange mener, hvorfor vil folk lage en "iPod-killer"?! Jeg har aldri før hørt om en "N95-killer" eller "Zen-Killer", og kanskje det har en grunn? Og nei, jeg er ikke en iPhone-eier og jeg kommer ikke til å kjøpe den heller. Men å si at den er en møkkamobil er latterlig. Alle de som slenger shit om den er folk som aldri har prøvd den før. Men alle testene gir den terningkast 5, og det er vel ikke tilfeldig at ALLE gir den bra score?

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
gps overvåking. Hva er det for no tull, folk kommer med mer og mer latterlige påstander. Skal du komme med slike påstander så skal du ha bevis. Hva du tror og mener om noe slikt er rivende likegyldig, uten bevis blir det bare til at du latterliggjør deg selv. Og med bevis mener jeg ikke nettsiden til noen konspirasjonsteori aluminiums folie på hodet mennesker.

Det er ingen konspirasjonsteori, det er en Blogg. Og i mine øyne falt den i smak. Det gjorde den tydligvis ikke hos deg.

wow.. En blogg. Og det er selvfølgelig ingen av de som skriver blogg som kan ønske å uttrykke sine konspirasjonsteorier. Du skal virkelig ikke tro på alt du leser på internett. Skal man være så skeptisk til å ha GPS i telefonen så burde man ikke ha telefon i det heletatt. Du trenger ikke å ha en GPS i telefonen for at det skal være mulig å finne ut nøyaktig hvor du befinner deg. Det er mulig bare ved å triangulere mobilens posisjon utfra de nærmeste basestasjonene. Dette har politiet bruk i kriminalsaker for å finne ut om personer har vært i området eller ikke.

Det er forøvrig mange andre telefoner som også har GPS innebygget, hva med disse. Skal vi være like kritisk til om du kan spore disse. Har du noen blogger om de? Er vel litt påfallende at med en gang iPhone har GPS så kan den misbrukes, mens det ikke har vært tilfelle med telefoner hos andre produsenter.

Ta av deg aluminiumsfolie hatten og kom deg ut i solen.. Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye hat. Noen liker sjokoladeis, andre liker jordbær. Slik er det, og slik vil det alltid være. Og om amobil skriver mer om jorbæris enn om sjokolade, så får det vel være. De gir seg vel så fort agurksesongen er over.

Du elsker tydligvis konspirasjonsteorier. Den siden har allt om forettnings etikk å gjøre og fint lite om konspirasjoner.

Du stiller bare masse spørsmål og svar på ingen selv, skulle nesten trodd du hadde studert hersketeknikker.

Jeg forstår heller ikke ditt mål i denne diskusjonen for du taler med 2 tunger.

Tidligere skjeller du meg ut fordi jeg har referert til en side som du ikke liker.

Så kommer du med personrettet kritikk igjen.

Og til slutt er allt bare velstand og det er et selvfølge at folk er ulike der du bruker kontraster som at noen liker jorberis bedre enn sjokolade is.

Du får finne noen andre å hakke på, for jeg gidder ikke å svare på dine trompeter uten at du klarer å føre en saklig diskusjon.

Lenke til kommentar

Folk sier at HTC Diamond er så mye bedre enn iPhone. Jeg har en kompis som har Diamond og en annen kompis som har iPhone. Jeg har prøvd begge telefonene i flere timer, og jeg synes iPhonen er bedre enn Diamond. Diamond har flere funksjoner, men funksjoner er ikke alt en telefon består av. Du blir faktisk irritert over hvor treg og upraktisk Diamond er. At mange av funksjonene ligger innpå start-menyen er helt idiotisk, og det går ikke an å få oversikt når du skriver sms. iPhone er så mye mer elegant, brukervennlig og funksjonene er lettere tilgjengelig. Menyen er 10 ganger bedre, og brukergrensesnittet er også 10 ganger bedre enn Diamond sin.

Og til dere som bare er ut etter funksjoner, hvorfor tror dere folk foretrekker XP framfor Vista selv om sistnevnte har mange flere funksjoner? Alt i alt er det ikke bare funksjonene som teller, men helheten.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Folk sier at HTC Diamond er så mye bedre enn iPhone. Jeg har en kompis som har Diamond og en annen kompis som har iPhone. Jeg har prøvd begge telefonene i flere timer, og jeg synes iPhonen er bedre enn Diamond. Diamond har flere funksjoner, men funksjoner er ikke alt en telefon består av. Du blir faktisk irritert over hvor treg og upraktisk Diamond er. At mange av funksjonene ligger innpå start-menyen er helt idiotisk, og det går ikke an å få oversikt når du skriver sms. iPhone er så mye mer elegant, brukervennlig og funksjonene er lettere tilgjengelig. Menyen er 10 ganger bedre, og brukergrensesnittet er også 10 ganger bedre enn Diamond sin.

Hvilket ROM var det på Diamonden? Det kan umulig ha vært den nyeste offisielle og ei heller en (bedre) pirat-versjon.

Lenke til kommentar

Jeg syns å huske at Steve Jobs sa i lanseringsvideoen at "om man vil lage et gratis program for forbrukerne, koster det deg ikke en krone". Er jeg helt gullfisk, eller kan dette stemme?

Mener å ha hørt at Apple kun tar betalt hvis du selv skal ha betalt for programvaren du har laget.

Mvh Pål

Lenke til kommentar

Hvilket ROM var det på Diamonden? Det kan umulig ha vært den nyeste offisielle og ei heller en (bedre) pirat-versjon.

Jeg kan i overraskende stor grad si meg enig med apegutt - det helhetlige aspektet ved et produkt er ofte like viktig som den faktiske nytteverdien. Apple er gode på førstnevnte, Diamond er ikke fullt så vellykket (jf. små irriterende ting som at feilmeldinger blir kuttet pga. skjermoppløsning og at tastaturet fyller hele sms-vinduet).

Gissan: Helt nye Diamond-telefoner fra distributør bruker ca. 70% av prosessorkraften i standbymodus uten noen åpne programmer. Selvsagt gjør det den treg, og batteriet brukes også opp veldig fort. Regner med HTC fikser dette rimelig kjapt, though.

Mvh Pål

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilket ROM det var på den, men jeg kan trygt si at etter det jeg har erfart, så synes jeg iPhone er bedre enn Diamond. Og la oss nevne N95, som har alle verdens funksjoner og som er visstnok så mye bedre enn iPhone. Ja, den har flere funksjoner enn iPhone, men hva gjør det når skjermen og menyen og brukergrensesnittet ligger flere lysår bak? "iPhone har ikke annet enn bra skjerm" tenker dere da, men en så sentral del som skjermen må jo ligge foran de små ekstrafunksjonene? Eller mener dere at de ekstrafunksjonene N95 har som iPhone ikke har brukes oftere enn selve skjermen? Prøv begge telefonene og døm selv.

Lenke til kommentar
Gissan: Helt nye Diamond-telefoner fra distributør bruker ca. 70% av prosessorkraften i standbymodus uten noen åpne programmer. Selvsagt gjør det den treg, og batteriet brukes også opp veldig fort. Regner med HTC fikser dette rimelig kjapt, though.

Fikset hvordan?

Lenke til kommentar
Jeg syns å huske at Steve Jobs sa i lanseringsvideoen at "om man vil lage et gratis program for forbrukerne, koster det deg ikke en krone". Er jeg helt gullfisk, eller kan dette stemme?

Mener å ha hørt at Apple kun tar betalt hvis du selv skal ha betalt for programvaren du har laget.

Mvh Pål

nei, apple tar 30% av salgssummen, om du velger å selge programmet heller den å legge det ut gratis.

men du må uansett betale iphone developers program summen for å få slippe til på appstore i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Apegutt:

Hvordan er talekvaliteten på de 2 nevnte telefonene

For å være ærlig, så vet jeg ikke :) Men det jeg prøver å si, er at funksjoner er ikke alt. Design, brukergrensesnitt og brukervennlighet vil jeg si er minst like viktig som funksjon. Hva sier førsteinntrykket deres når dere ser disse to telefonene her?:

iphone3NETT_38947d.jpg

nokia-n95-8gb.jpg

Og jeg gjentar, jeg har IKKE en iPhone og har heller ingen planer om å kjøpe en.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Design, brukergrensesnitt og brukervennlighet vil jeg si er minst like viktig som funksjon.

Ja, det er rett, men hva får deg til å tro at hele verdens befolkning liker designet, brukergrensesnittet og brukervennligheten til iPhone bedre enn f.eks. HTC Diamant? Alt er subjektivt, og vi liker subjektivt ikke iPhone.

Lenke til kommentar
Design, brukergrensesnitt og brukervennlighet vil jeg si er minst like viktig som funksjon.

Ja, det er rett, men hva får deg til å tro at hele verdens befolkning liker designet, brukergrensesnittet og brukervennligheten til iPhone bedre enn f.eks. HTC Diamant? Alt er subjektivt, og vi liker subjektivt ikke iPhone.

Har du noen gang hørt klager angående designet, brukergrensesnittet og brukervennligheten til iPhone da? Det er subjektivt til en viss grad, men det er vel ingen som foretrekker en Lada framfor en Mercedes? Og jeg synes det er teit at det har blitt en trend å hate iPhone, selv om 80% av de som hater iPhone aldri har prøvd en selv.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har aldri hatt sansen for brukergrensesnittet i f.eks. Safari, Itunes eller Ipod. Jeg som "poweruser", føler meg rett og slett hemmet i Apple sine produkter.

Selvsagt er alt strømlinjeformet, og for mange er nok det bra, men når jeg ikke får produktene til å fungere slik jeg vil ha dem, og da føler jeg at produktene er heller meningsløse. Men det er slik jeg føler det, mange føler det annerledes, men og mange deler også samme synspunkt som meg.

Når Apple som selskap i tillegg gjør sitt for å promotere lock-ins, koster det meg ingenting å boikotte hele møkkaselskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...