Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Forskjellige mobiler til foskjellig bruk.Du har INGEN rett til å kalle folk for duster og idioter fordi de ikke synes det samme som deg. Folk bruker en del 1000-lapper på nokia telefoner også, ikke alle synes de er bra. Han har all rett til å kalle hvemsomhelst duster Endret 26. juli 2008 av Slettet-q5ES5fDk Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Forskjellige mobiler til foskjellig bruk.Du har INGEN rett til å kalle folk for duster og idioter fordi de ikke synes det samme som deg. Folk bruker en del 1000-lapper på nokia telefoner også, ikke alle synes de er bra. Han har all rett til å kalle hvemsomhelst duster Ok, da våger jeg å kalle deg dust som ikke respekterer andre. Hvis du mener at det bare er å slenge dritt ut om andre så mangler du noe der oppe. That's for sure. iPhone er en fin telefon/datamaskin/mediespiller, hvis man har penger. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Greit...så prisen på iPhone skuffet alle fjortisene stort som ikke haddde råd til den....huffda. Hvis du ser på hva feks n95 8GB kostet ved lansering, så er ikke prisen på iPhone ved kansellering av abbonement så avskrekkende. Hadde N95 selv, og HTC Touch Cruise før iPhone, og nå den siste iPhone 3G. Det som Apple har skjønt....som av en eller annen grunn nær sagt alle andre produsenter ikke klarer og forstå er at det handler ikke om hvor masse teknologi og muligheter man kan stappe inn i en dingz, men hvordan brukeropplevelsen er av den teknologien som er der. Det nettopp brukervennlighet som er i fokus her. Mye kan man takke den store skjermen for det, men også en UI på OSét som er tilpasset fingerbruk. Enkelt og greit. Jeg snakker ikke om brukervennlighet ang medieformater her, men selve telefonen. Men personlig plager ikke formatlåsingen meg så mye siden jeg faktisk betaler for musikk, gjerne via iTunes eller ved å kjøper CDér som jeg koder i Apple Lossless. iPhone er også milevis foran i kvalitet kontra skrangletelefonen N95, og plastfølelsen på HTCén. Volumknappen på HTCén skranglet fælt den og. Glassskjermen på iPhone er bare fantastisk i bruk. Også har Apple App Store da. Det er jo helt utrolig at ingen har tenkt på dette før. Tilogmed piratversjonen, installer, er en stor forbedring over allle konsepter som har vært i bruk på Symbian og WM telefoner. MMS mangler...og det er litt teit siden veldig mange bruker dette. Men egentlig er det kanskje starten på noe bra. Hvorfor i helvete skal man bruke ekstra penger på noe så dumt når man kan sende epost me det innholdet man selv ønsker? MMS er en tjensete som er skapt for å melke penger ut av folk...og spesiellt barn og ungdom. Jeg håper at epost på mobilen er fremtiden, men for øyeblikket kunne jeg godt hatt MMS på iPhone, og det er direkte svakt av Telia Sonara/Netcom og ikke utvikle en MMS applikasjon og selge med abbonementene sine. Spesiellt med tanke på MMS sin populæritet her i Norge (vet ikke hvordan det er i Sverige og norden forøvrig). Til sist vil jeg bare ha uttrykk for litt frustrasjon over alle iPhone hatere som har prøvd telefonen i maks 5 minutter. Dere aner ikke hva det handler om engang, og driter dere ut i deres egen uvitenhet. Men selv om det er evig frustrerende, så er det ganske bra underholdning avogtil. Pesimisten: Nei nå kan det ikke bli værre! Optimisten: Åjoda...det kan det! Stå på folkens! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bra skrevet, J.I.M.B.O. Bare synd alt for mange vil ignorere posten din, og fortsette å uttale seg om noe de ikke har peiling på. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 J.I.M.B.O.<3 Du har mange gode poeng. Men må si at jeg skjønner frustrasjonen til trådstarter - og deler den litt - når det gjelder bruk av iPhone som sammenligning til alle andre. Spesielt surt er det jo for ett produkt at folk ikke gidder å trykke på linken for å lese en test engang hvis det ikke står "iPhone utfordreren fra Nokia" f.eks... Omhandler artikler iPhone er det greit med iPhone i overskriften. Men å peppre artikler som ikke handler om den med ordet "iPhone" er irriterende. Jeg skjønner hvorfor man gjør det - det er en populær telefon og det trekker lesere. Er vel også derfor andre har begynt å kopiere den. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 ITavisen presterte ved lansering av den nye iPhone å ha hele fire av fem artikler på forsiden relatert til iPhone. Det er drøyt. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) NetCom gir det mulighet til å bryte operatørlåsen i det sekundet du er ute av butikken. Bare ringe inn, si opp abonnementet og du er fri. Men det er ikke noe du trenger MMS til. Dette ville jeg heller sendt på mail. Så jeg ser fremdeles ikke poenget med MMS. Jeg har fri bruk av datatrafikk, så det er for meg "gratis" å sende mail, men jeg betaler for å sende MMS. Hva velger jeg? Det gjelder operatørlåsen også? Ikke bare bindingstiden? Det er mange jeg kjenner som ikke mottar e-mail på mobilen. Operatørlås og bindingstid. Du er helt kvitt NetCom.. og kan bruke akkurat hvilken leverandør du ønsker. Fri og fri.. alt er relativt. Hvis du sier opp abonnementet ditt fra dag 1 så vil jeg faktisk påstå at du har kjøpt den dyreste telefonen i verden (som ikke er dekket i diamanter eller gull/platina) og tydeligvis har litt for mye penger å brenne bort. Forøvrig har jeg ikke noe mot iPhone2 som mobil i seg selv, bortsett fra at den er svindyr og gir for lite for pengene. At folk gidder bruke så mye på en forbruksvare (ja mobil er forbruksvare!) skjønner jeg ikke. Nå skal det sies at ikke ALLE synes at den er svinedyrt, når firma/bedfriften betaler abb for deg så er ikke 890kr så svindyrt spør du meg (UTEN trekk på lønna selvfølgelig). Men hvis man skal se bort ifra det, så joda. DYRT blirre vel ; ) Endret 27. juli 2008 av laffe Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Forskjellige mobiler til foskjellig bruk.Du har INGEN rett til å kalle folk for duster og idioter fordi de ikke synes det samme som deg. Folk bruker en del 1000-lapper på nokia telefoner også, ikke alle synes de er bra. Feil eg har 100% rett til å kall folk hva eg vil. En lager sin egen skjebne ikke hva samfunnet mener er rett for deg. Joker ber deg om å et drit. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Lol Nuffern.. det var ganske drøyt:S Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jepp...4 av 5 artikler er helt hensides. Selv om det er vanvittig irriterende for dem som ikke er så interessert så må man likevel beundre Apple for det de har fått til. Ser ikke mange andre selskap som har fått til det samme. Jeg leser også at saget av Mac har gått opp med rundt 30%. Dette er fordi at folk med iPhone har fått øynene opp for det geniale i konseptet til Apple. Brukervennlighet og standardisering. Til dem som påstår at App Store og tilegssprogrammer på iPhone ikke er noe spesiellt. Jeg kjøpte meg for litt siden en ny gitarstemmer. Drev og eksperimenterte med en del åpne stemminger og trengte en kromatisk variant. Noen uer etterpå fik jeg iPhone 3G og betalte av ren nysjerrighet 55kr fr et program som heter Guitar Tools til telefonen. Det er helt fantasisk! Akkordbibliotek, Metronom, Referansetoner og en fantastisk bra Gitarstemmer i en pakke. Lett tilgjengelig på telefonen. Har aldri vært med på noe lignende på en telefon. Alt presentert i nydelig grafikk og en drit bra touch interface. Ideen bak App Store og fri utvikling blandt folket i "samfunnet" er en fantastisk god ide som vi bare har sett starten på, og det er jo det som er hele ideen bak iPhone, en plattform for mobil teknologi. Noen som forresten tør gjette på hva WM kopien kommer til å hete? "Prog Store" kanskje....med grønt ikon? (Kunne ikke dy meg) Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 NetCom gir det mulighet til å bryte operatørlåsen i det sekundet du er ute av butikken. Bare ringe inn, si opp abonnementet og du er fri. Men det er ikke noe du trenger MMS til. Dette ville jeg heller sendt på mail. Så jeg ser fremdeles ikke poenget med MMS. Jeg har fri bruk av datatrafikk, så det er for meg "gratis" å sende mail, men jeg betaler for å sende MMS. Hva velger jeg? Det gjelder operatørlåsen også? Ikke bare bindingstiden? Det er mange jeg kjenner som ikke mottar e-mail på mobilen. Operatørlås og bindingstid. Du er helt kvitt NetCom.. og kan bruke akkurat hvilken leverandør du ønsker. Fri og fri.. alt er relativt. Hvis du sier opp abonnementet ditt fra dag 1 så vil jeg faktisk påstå at du har kjøpt den dyreste telefonen i verden (som ikke er dekket i diamanter eller gull/platina) og tydeligvis har litt for mye penger å brenne bort. Forøvrig har jeg ikke noe mot iPhone2 som mobil i seg selv, bortsett fra at den er svindyr og gir for lite for pengene. At folk gidder bruke så mye på en forbruksvare (ja mobil er forbruksvare!) skjønner jeg ikke. Nå skal det sies at ikke ALLE synes at den er svinedyrt, når firma/bedfriften betaler abb for deg så er ikke 890kr så svindyrt spør du meg (UTEN trekk på lønna selvfølgelig). Men hvis man skal se bort ifra det, så joda. DYRT blirre vel ; ) Hehe. Ja når jobben betaler gildet så er det jo greit. Har ikke en så gylden avtale, jobben kun sponser mobil opp til 2000 kr, alt overskytende må jeg betale selv. Er det noen som har faktiske tall her på mobil + abo + kansellering? Har hørt diverse lave og høye tall, selv om jeg tror det er relativt dyrt. Hadde vært fint om noen kunne vise til fakta-tall på dette. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Bryr meg fint lite om hva WINDASS sin store skal kalle sin, om det var den du referete til. Håper bare på en dag vi kan se linux store eller evt linux mobiler/os(iknow theycome) Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg tror iallefal at den løsning som er nært forestående er et lignende konsept fra Google Adroid og Symbian, hvis ryktene om et samarbid/sammenslåelse mellom disse to stemmer. Da tror jeg vi står ovenfor en mektig utfordrer. Jeg siser utfordrer fordi jeg mener iPhone er fremst på brukeropplevelse pr idag, men Google er og flink på det (Gmail feks). Det er forferdelig spennende og være dingsefrelst for tiden Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Kan vel ikke si at jeg hater iPhone, men av ikke-identifiserte prinsippielle grunner så er det en sånn sak som jeg bare ikke liker. Den blir som en merkelig blanding av Toyota Corolla og Bang & Olufsen på en IKEA-aktig måte; Skikkelig gjennomført engineering (selv om alt er gammelt nytt) og perfekt håndverk, men dønn kjedelig i all sitt sukkerkolørte fjas og moteriktige minimalistiske design. Men det ironiske er jo at det er jo nettopp dette som har vært målet med iPhone, og de har truffet perfekt. Det jeg savner er en skikkelig "Mercedes-telefon". Skikkelig kvalitet, skikkelige knapper og et grensesnitt som er intuitivt og gjennomtenkt. Nokia har nesten formelen, men mangler en del på grensesnittet. Palm kunne ha blitt det, men har forlengst drete på draget pga til tider helt uforståelig business-strategi. Er stygt redd for at en slik telefon ikke kommer før Apple bestemmer seg for å lage en. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Støtter alt som er sagt her. Oppskrytte MP3-spiller med SIM-kort... Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Greit...så prisen på iPhone skuffet alle fjortisene stort som ikke haddde råd til den....huffda. Hvis du ser på hva feks n95 8GB kostet ved lansering, så er ikke prisen på iPhone ved kansellering av abbonement så avskrekkende. Hadde N95 selv, og HTC Touch Cruise før iPhone, og nå den siste iPhone 3G. Det som Apple har skjønt....som av en eller annen grunn nær sagt alle andre produsenter ikke klarer og forstå er at det handler ikke om hvor masse teknologi og muligheter man kan stappe inn i en dingz, men hvordan brukeropplevelsen er av den teknologien som er der. Det nettopp brukervennlighet som er i fokus her. Mye kan man takke den store skjermen for det, men også en UI på OSét som er tilpasset fingerbruk. Enkelt og greit. Jeg snakker ikke om brukervennlighet ang medieformater her, men selve telefonen. Men personlig plager ikke formatlåsingen meg så mye siden jeg faktisk betaler for musikk, gjerne via iTunes eller ved å kjøper CDér som jeg koder i Apple Lossless. iPhone er også milevis foran i kvalitet kontra skrangletelefonen N95, og plastfølelsen på HTCén. Volumknappen på HTCén skranglet fælt den og. Glassskjermen på iPhone er bare fantastisk i bruk. Også har Apple App Store da. Det er jo helt utrolig at ingen har tenkt på dette før. Tilogmed piratversjonen, installer, er en stor forbedring over allle konsepter som har vært i bruk på Symbian og WM telefoner. MMS mangler...og det er litt teit siden veldig mange bruker dette. Men egentlig er det kanskje starten på noe bra. Hvorfor i helvete skal man bruke ekstra penger på noe så dumt når man kan sende epost me det innholdet man selv ønsker? MMS er en tjensete som er skapt for å melke penger ut av folk...og spesiellt barn og ungdom. Jeg håper at epost på mobilen er fremtiden, men for øyeblikket kunne jeg godt hatt MMS på iPhone, og det er direkte svakt av Telia Sonara/Netcom og ikke utvikle en MMS applikasjon og selge med abbonementene sine. Spesiellt med tanke på MMS sin populæritet her i Norge (vet ikke hvordan det er i Sverige og norden forøvrig). Til sist vil jeg bare ha uttrykk for litt frustrasjon over alle iPhone hatere som har prøvd telefonen i maks 5 minutter. Dere aner ikke hva det handler om engang, og driter dere ut i deres egen uvitenhet. Men selv om det er evig frustrerende, så er det ganske bra underholdning avogtil. Pesimisten: Nei nå kan det ikke bli værre! Optimisten: Åjoda...det kan det! Stå på folkens! Det har da ingenting med prisen på enheten å gjøre, men med alle aberene som følger med på kjøpet. Den dagen jeg betaler x tusen kroner for å gi fra meg mine forbrukerrettigheter, kommer jeg sikkert til å betale penger for å bli voldtatt også, bare for å fullføre skammen. Forøvrig enig i at det blir spennende å se når android kommer, det ser ut til å bli en fleksibel, lekker, og ikke minst, _åpen_ løsning. Mobilen kan godt koste meg 10 000 kr, men så lenge jeg eier rettighetene til den, er det det desidert viktigste. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Støtter alt som er sagt her. Oppskrytte MP3-spiller med SIM-kort... Konstruktivt... Musikkdelen er faktisk rimelig brukbar. Flott grensersnitt og god lyd. Mer enn man kan si om feks N95 og alle HTC telefoner jeg har prøvd, på lyddelen iallefall. På WM telefonene kan man i det minste skifte melom forskjellige avspillere, men INGEN har den lettbrukte funksjonaliteten og integreringen med programmer som iTunes som iPhone har. Jeg vil ikke si at den er oppskrytt...men rost i skyene av fornøyde brukere. Ta det nye programmet Remote for eksempel...fra App Store. Det gjør telefonen til en fjernkontroll for iTunes på feks Mac Minien koblet til stereoanlegget eller PC´n min for den saks skyld. Og det med nøyaktig samme brukergrensersnitt som Pod-delen på telefonen. Det føles som jeg spiller på iPoden på telefonen, mens jeg spiller musikk fra arkivet over steroanlegget. Genial fjernstyring som jeg ikke har sett maken til på Symbian eller WM telefoner, iallefall ikke når det kommer til bruervennlighet. Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det har da ingenting med prisen på enheten å gjøre, men med alle aberene som følger med på kjøpet. Den dagen jeg betaler x tusen kroner for å gi fra meg mine forbrukerrettigheter, kommer jeg sikkert til å betale penger for å bli voldtatt også, bare for å fullføre skammen. Forøvrig enig i at det blir spennende å se når android kommer, det ser ut til å bli en fleksibel, lekker, og ikke minst, _åpen_ løsning. Mobilen kan godt koste meg 10 000 kr, men så lenge jeg eier rettighetene til den, er det det desidert viktigste. Hvilke rettigheter er det du føler du gir fra deg? Jeg spør for jeg føler ikke jeg har noe problem med situasjonen idag og vil gjerne høre dine synspunkter. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Rettigheten til å velge operatør. Nå kan jeg riktignok si opp mitt abonnement her i Norge, men jeg ser ingen grunn til at slikt tull skal være nødvendig. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg er på ingen måte en som holder Apple, Sony Ericsson eller Microsoft sin side, og det vil bli for sterkt å si at jeg hater iPhone, for etter å ha prøvd den litt så må jeg si brukeropplevelsen var god. Men av det jeg har lest så har den flere positive sider, og en del negative sider. De negative sidene hadde vært nok til å holde meg unna telefonen, også om jeg ikke hadde visst hvor mye den egentlig koster. Men Apple skal ha skryt for å få ting til å høres fenomenaaaaaale ut, selv om det kanskje ikke er sånn. De legger så stor vekt på det positive (multitouch, glasskjerm, god nettleser, Apple Store med mer) at det får de negative sidene (Hacking for å bruke MMS + tredjepartsprogrammer, overprising, ikke videokamera, ingen utskifting av batteri) til fort å bli glemt. For eksempel det at den har mulighet for e-post. Dette redder den (litt) fra dens MMS-mangel. Alle selskaper kan ikke annet enn å skryte av sine produkter (å gjøre noe annet er jo stokkdumt), men det er noe som Apple har fått til, som ingen andre har. Samtidig finnes det mange folk som vet nøyaktig hva de får når de kjøper sin iPhone, og som hadde styrt unna telefonen hvis den ikke hadde passet deres bruk. Men jeg tror mange kjøper iPhone på grunn av markedsføringen, uten å vite hva de binder seg til. De vet at det er en iPhone, den er kjent, og har mange kule finesser. Men prisen? Aksepterer man en høy regning fordi det er et produkt fra Apple? Men igjen, det er ikke bare Apple som er slu når det gjelder penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå