Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - ADSL - Leveringstid...Tabbe ?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt ADSL fra NGT og ventet i 5 uker......

Ringte dem i dag....ventet i 15 min før jeg fikk svar......

Og de kunne fortsatt ikke gi meg noen sikker dato.

(estimert leveringstid forandrer seg hele tiden)

I går stod det 10/3 og i dag er det blitt 13/3...

 

Karen på telefonen kunne ikke svare på en d.. s... :evil:

 

Flere som sitter og venter på NGT ?

Hvordan er supporten der ?

Holder de hastighetene de lover ?

 

Burde jeg trekke meg ut av denne dritten før det er for sent ?

Hører Tele 2 har bra tilbud om dagen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bruker muligens litt lang tid på levering og kundeservicen er en smule treg, men når linja først er oppe og går så er den mer eller mindre aldri nede. Min har vært nede 1 gang på 1 1/2 år, og det varte kun i 2 timer. Og hastigheten er veldig bra :)

Lenke til kommentar

Tolmod er ikke en egenskap jeg besitter......

Kjører dog forbi kontoret dems på lysaker hver dag....

Kanskje jeg tar en tur innom en dag jeg trenger å få ut litt aggresjon....

 

Men folk mener altså at dette er vanlig, og at jeg har gjort et godt valg ?

Lenke til kommentar

Bestillte for en tid tilbake jeg også, sentral skal bli bygd ut i uke 13. Men det viste seg at jeg måtte vente enda lenger p.g.a at de måtte gjøre noe arbeid etterpå også så det kunne fort gå 3 uker til. Ringte til Tele 2 og bestillte fra de jeg :)

Lenke til kommentar

Men folk mener altså at dette er vanlig, og at jeg har gjort et godt valg ?

 

Teknisk er NGT utemom BKK den beste løsningen du får .

Ypperlig hastighet min router står på 1300 og jeg har 1024 .

Får akkurat det jeg skal ha og litt til .

Du trenger ingen extra router o.s.v .

 

Kunde service er ganske treg , men hvem bryr seg

om det da du aldrig trenger og kontakte dem .

Lenke til kommentar

Det som er irriterende er at de ikke gir noen sikker dato...

Bare "estimert leveringstid"......hvor lenge er det ?

Er meget fristet til å avbestille og prøve tele2.

Kan jo kanskje ringe dem, og høre om de kan si noe sikkert(gjerne skriftlig)

Jeg har vært uten internet hjemme i 8 uker, og begynner å få alvorlige abstinenser....NOE MÅ SKJE SNART !!!!!

 

Håper fremtidige NGT kunder leser denne posten !

 

Greit at de holder hastigheten de lover (ellers skulle jeg slengt kjøpsloven i tryne på dem)

Men de må da kunne gi meg informasjon om det er snakk om dager/uker /år.......

Jeg gir dem noen dager(toppen en uke) til så får vi se. :grumpy:

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår så er det Telenor som faktisk holder NGT tilbake her, ettersom NGT må søke Telenor om lov å sette eget utstyr i sentralen. Det er dette som tar tid :x

 

Jeg bestilte NGT i fjor, juletilbud. Sentralen skulle være klar i uke51, men den ble egentlig klar i uke1 eller2. Så gikk det helt til 20. feb. før linjen var på luften. Jeg fikk også "flyttet" datoen min frem med 3 dager hele tiden, meget irriterende. Men når de først fikk "lov" av Telenor, så sende de modem, installerte utstyret og byttet fra Telenor ADSL (som jeg hadde før) i løpet av 5 dager.

 

Greit nok å være forbanna, bare pass på at du er forbanna på rett folk :smile:

Lenke til kommentar

En ting kan jeg hvertfall si..hvis du drar til kontoret for å "få ut litt aggresjon" blir de bare irriterte. Man får ikke bedre kundeservice ved å rope og skrike etter sjefen for kundeservice og ditt og datt, får bare sure kundebehandlere istedet, som hvertfall ikke har lyst å hjelpe.

Har jobba i kundeservice før, og sånne folk blir stort sett logga som "vanskelig/urimelig/usaklig kunde" så hver konsulent ser beskjeden når kunden ringer. Spesiellt hvis de bare ringer for å kjefte og skrike når det ikke er stort KS kan gjøre uansett.

Lenke til kommentar

noe av det samme har skjedd med meg. først hadde jeg adsl fra telenor, dette sa jeg opp 10.januar (da bindingstida var over). og jeg bestilte nextgentel.

 

Trodde alt var perfekt, men leveringa fra ngt ble utsatt mange ganger. tilslutt fikk jeg en mail fra de hvor det sto at linjekapasiteten var full, akkurat da skjønte jeg ingenting. Men plutselig så kom det et lys for meg, kanskje telenor ikke har klart og stoppe linja ordentlig. Jeg ringte til telenor, og det viste seg at dette var riktig, de skulle brøve å stoppe linja innen et par deger. tilslutt klarte de det, og da tok det bare en uke til jeg fikk bruke nextgentel.

 

Dette er kanskje nok et eksempel på at tekenor til tider driter seg ut (unskyld språkbruken). Men jeg satt i 4 uker uten internett og trodde jeg venta på ngt, men så var det telenor sin skyld.

 

Men nå sitter jeg her med ngt og er kjempefornøyd :)

 

 

 

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig, men jeg hadde lyst til å si det.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt Telenor ADSL 1024256 i 1 år og må enten gå videre med Telenor plus eller gå over til et annet firma. Jeg klarte å overtale mamma til å bestille NGT for det skal være bra. Jeg og 3 andre venner bestilte omtrent samtidig og følgende har skjedd. Jeg og 2 andre sitter å venter på å få linjen og ruteren, mens 4mann som bor et stykke unna fikk det etter 3 uker!

Datoen på kundesiden bare blitt utsatt og utsatt så jeg har det samme problemet! Har ikke ringt siden jeg har telenor ut mars måned, men jeg begynner å bli litt urolig.

 

Tele2 kan være tingen, forhør deg med folk som har det. Spør hva dem mener om service, tjeneste etc.

Lenke til kommentar

Tele2 Har store planer om å utvide sitt deknings område. Dette koster en del penger i forhold til drift osv så jeg regner med at de kommer til å ende med at kunder plutselig opplever at prisene blir satt opp pga. økt driftskostnader. :shrug:

Lenke til kommentar

NGT kan være trege med å levere, men tror nok at det i like stor grad skyldes Telenor.

Ventetiden på kundeservice er skremmende lang, men som flere har sagt her, kvaliteten på linjer og oppetid er strålende.

 

Den første ruteren jeg fikk fra NGT streiket etter en uke eller to. Jeg ringte kundeservice, og fikk beskjed om at de skulle sende en ny medfølgende returseddel for den ødelagte ruteren.

Etter en uke akkurat, kom den nye ruteren i hus (ny bedre modell), og uka uten nett blir trukket fra på neste faktura.

 

Konklusjonen er: Det tar lang tid å komme gjennom på kundeservice, men servicen er god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...