V2003 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei, Hva ville dere velge Fuji304Z eller HP850? Fikk lånt HP850 i helgen for å teste. Jeg må si at bildene er veldig, veldig fine! men .... den er stor og det fulgte med kort sagt *ingenting* i pakken. Jeg fikk problem med bilder når flash'en er i bruk, skyggen av selve kam. "fulgte" med i bilder i macro mode. Operativsystemet fungerer veldig, veldig dårlig ... ofte måtte jeg slå på 2 ganger for å få den på, men så fikk jeg melding om at minnekort kunne ikke leses! av/på 1 gang til! Når jeg bruker den som en disk stasjon, greit! men når jeg sletter (med PC'en) bildene, ville den ettepå ikke kjønne at bildene er slettet og måtte slette 1 gang til i setup og når jeg tar av USB kabelen (mellom PC & den) måtte jeg slå av og på igjen for å bruke den ... vet ikke om det dukker mer bugs men det er ganske slitsom hittil! ville ikke oppgradere firmware på den siden den er utlånt! Fuj304Z fikk veldig god kritikk både her & der! Sant nok har den begrenset funksjoner. Det må være noen her som har den og har gode erfaringer med den vel ?? :-) Skulle jeg kjøpe "hele pakken" til HP850'en ville det kost mye mer .. da ville jeg vurdere en annen kam. Docking stasjonen vi ikke jeg ha ... selve kameraen er stor nok å ta med seg! Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Allapa Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Vi kjøpte hp 850 for en tid tilbake, masse feil og tull der vi stadig måtte ta ut batt. og "restarte" kamera. Vi ringte hp, og de ba oss gå til forhandler og få et nytt...... Forhandlern derimot mente av vi kunn hadde brukt dårlige batt. og ville ikke bytte... Etter mye krangling fikk vi et nytt kamera (det var litt lettere å krangle når vi hadde HP i ryggen). Det nye fungerer HELT uten feil :smile: Har ikke hatt noe tull i det hele tatt med det nye kamera. Har heller ikke hatt noe problemer med blitz bildene..... hvilket du skal velge er vansklig å svare på, siden jeg ikke har prøvd det andre... Men for min del var den lysterke optikken(med mye zoom), og 4mp som gjorde av jeg valgte hp kamera..... Lenke til kommentar
V2003 Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Tror ikke at det skyles batterier. Jeg brukte helt nye (full oppladd) panasonic batterier (som har tilfredstillende krav til 850) For meg selv ... jeg kan kanskje leve med "små" bugs i håpet på en senere og bedre firmware :-). Men for min kone, er svaret NEI :-( og det er jeg dessverre (!) enig i! Men jeg syns likevel at det burde følge med oppladbar batt. + "HP strømkabelen" i det minste. Igjen syns jeg at den leverer fra veldig godt til fantatisk bilde! Ha en fin dag Lenke til kommentar
Allapa Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du kan kanskje få oppdaterer firmware'n nå? Som sagt vi har ikke hatt et eneste kræsj med det nye kamera :smile: Lenke til kommentar
Metz Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 jeg har ingen erfaring med hp850, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. men ser man bort fra litt få muligheter på 304'en er jeg storfornøyd, bildene holder veldig god kvalitet. merk at oppladbare batterier må man kjøpe i tillegg, men jeg synes kameraet holder lenge på strømmen og det blir lite lading.. Lenke til kommentar
V2003 Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Jo, nye firmware vil fikse bl.a. feil melding om minnekortet ... men som sagt den er lånt, jeg har veldig lite lyst til oppgradere den med nye firmwaren (vil ikke ha levere til kameraten min med en død kam. :-)) alt kan skje når det gjelder firmware oppgradering. Om den var min, hadde jeg gjort det for lenge siden! Likevel ... man oppgraderer ikke firmwaren etter at man kjøper den (et produkt med feil) heller ikke at man måtte krangle for å få den byttet! Men takk så langt. Sånt er det med "digital-verden" :o Ha en fin dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå