Flabbos Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 "Din oppgave er å sammenligne to eller flere religioner og livssyn med utgangspunkt i stikkordene som er gitt nednfor. Lag selv en problemformulering." Etikk og livssyn. Noen som har en aktuell problemstilling? Abort etc? Dødstraff? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ja, fint om du tar med abort, dødsstraff og kvinnesyn. Men du bør også ta med eutanasi (god død, også kalt dødshjelp). Grei oppgave du har fått deg! Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Bare bla igjennom boka di, da finner du nok mange temaer abort, eutanasi, ekteskap, homofili,sex og samliv, rus, miljø osv Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Skal selv sammenligne Buddhisme og nyreligiøsitet. Fikk beskjed om at jeg kunne ikke ta på alt så jeg må korte det ned til feks virkelighetsoppfatning eller ritualer. Men lurer på hvordan jeg skal formulere dette i en problemstilling. Hjelp? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Åh, du er kjempeheldig som fikk dét emnet! Etikk er det diggeste temaet i religion. Det er så mye man kan si om det. Man trenger jo nesten ikke forberede seg. Vel - satt litt på spissen riktignok! Men du kan jo mye om disse temaene fra før. Hadde nettopp foredrag om bioetikk. Da inkluderte vi en film om abort og selvmord, vi snakket om eutanasi(barmhjertighets-/medlidenhetsdrap), forkning og forsøksetikk. Med andre ord: det er mye du kan hente fra dette emnet. Det er flott å ha med konkrete eksempler om for eksempel eutanasi (et eller annet fra media?). Det skader heller ikke å være kreativ. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå