Gå til innhold

Ny pc:Multicom compal JFL92+ VS Dell XPS m1530

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp hatt konf for et par uker siden og har fått inn en del cash. Tenkte først jeg skulle spandere 15000kr på en pc men så ble jeg overtalt av min eldre bror til å kjøpa for sånn ca 10000kr.

Ønsker jo da og spille dei nyeste spillene som age of conan, Crysis og slike spill men vil allikevel begrense meg til noe rundt 10000kr.

Har foreløpig sett på Multicom compal JFL92+ og Dell XPS m1530

og etter hva jeg har forstått så virker compalen best. Det er vanskelig og finne en god gaming pc til rundt 10000kr men visst noen har noen gode/dårlige erfaringer med noen av datamaskinene så si ifra.

Vel la kampen Begynne!

MULTICOM COMPAL JFL92+ vs DELL XPS m1530

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja den vil jeg tro er enda bedre enn de to. Men den har jo ikke kommet ut enda så det finnes ikke tester av den.

Er det ikke denne da: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....46&cid=5546

?

Står at den kommer ut 20.6

Lurer på om jeg skal vente, det eneste jeg ikke liker med den er prossesoren.

Utenom det så er det jo en fantastisk pc til en fantastisk pris vil jeg tro.

Endret av fleskeklumpen
Lenke til kommentar
Husk at skejrmoppløsningen er på bare 1280x800.

Sikker på den kommer 20/6? I Elpriceavisen som kom i dag står denne, og en logo med teksten "Annonserte varer på lager".

At skjermoppløsningen bare er 1280x800 vil dette si at jeg ikke kan spille Crysis med middels /god grafikk på den?

Lenke til kommentar
Jo, selvfølgelig. Du vil dog ikke kunne spille med høyere oppløsning enn det skjermen støtter. Uansett, om grafikkortet takler høy grafikk vil det se bra ut, grafisk :)

Så skjermoppløsning har nesten ingentid og si egentli? så jeg har like god grafikk med denne oppløsningen som med en annen?

Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på. Om man sammenligner en 15'' laptop med 1280x800 oppløsning og en annen 15'' med 1680x1050 oppløsning vil spill se bedre ut med den høyeste oppløsningen. Dvs, jo større skjermen er jo større burde oppløsningen være, hvis ikke vil det ikke se særlig bra ut.

Lenke til kommentar
Det kommer litt ann på. Om man sammenligner en 15'' laptop med 1280x800 oppløsning og en annen 15'' med 1680x1050 oppløsning vil spill se bedre ut med den høyeste oppløsningen. Dvs, jo større skjermen er jo større burde oppløsningen være, hvis ikke vil det ikke se særlig bra ut.

#

# Skjerm: 17" Acer Crystal Brite 1440x900

SÅ denne oppløsningen vil dermed bli liten på 17 tommeren

Men etter som jeg forstår så blir skriften mindre jo høyere oppløsning oh større jo lavere

Lenke til kommentar

Enkelt forklart:

Høy skjermoppløsning = Mye plass på skrivebordet. Små ikoner

Lav skjermoppløsning = Lite plass på skrivebordet. Store ikoner.

Altså, lurt med høy oppløsning spesielt i Adobeprogrammer som Photoshop, InDesign, Premiere osv.

Lenke til kommentar

Greia han lurte på var om grafikken i spill blir verre jo mindre oppløsning man har... Men orker ikke forklare... Uansett, en 17 med 1440x900 oppløsning er helt greit. 1680x1050 ville vært å foretrekke.. Det er derfor jeg ikke har funnet min perfekte bærbare enda.. XPS M1530 er genial på alle måter(oppløsning på 1920x1200), men mangler litt på skjermkortdelen i forhold til disse nye Acerne...

Lenke til kommentar

9600M GT kommer ikke til å yte som desktop utgaven, bare se på f.eks 8800M GTX, bra kort, men yter dårligere enn 8800 GT pga lavere klokkefrekvens og færre stream processors, 9600M GT har bare 32 stream processors mot 64 på desktop utgaven - og lavere klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...