Gå til innhold

Presidenten i Gambia truer med å halshugge homofile. Er det galt?


Anbefalte innlegg

Les artikkelen her.

 

Er det egentlig så galt å halshugge homofile hvis kulturen og lovene i landet (Gambia) ikke tillater homofili?

 

Burde det ikke være opp til staten selv å bestemme hvilke handlinger og meninger som skal være lov?

 

Jovisst bør staten få lovt til det, for det er jo noe alle vet at staten fint kan klare å bestemme med lov hvilke legning folk har.

Det har de gjort til alle tider, og homofili eksisterte ikke i den vestlige verden for hundre år siden heller, det er jo kun et moteuttrykk sånn at "lizzom" homofile har ikke noe reelt å leve ut heller så lenge leve staten...... :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva jeg syns er skremmende er at det faktisk finnes nordmenn med et slikt syn. Nå har vi en 13 sider lang diskusjon om det samme under seksulaitet, og det finnes x antall like tråder, og likevel lirer folk av seg at man velger å bli dette, at det er ekkelt osv osv, at de burde halshugges. Oppriktig talt, jevel har rett, dette blir for dumt.

Det er ikke bare det at det finnes folk med et slikt syn som er skremmer meg - det vil alltid finnes ekstremistiske idioter, men at det er så mange som har et slikt syn. Dette forumet er ikke helt representativt for den mengden folk jeg har møtt IRL som lirer av seg lignende oppgulp.

 

Eg er heilt enig.

Faen så ekle dei er, skulle ønske dei bare kunne forsvinne...

Slike avvikare gjer ikkje noko godt for samfunnet uansett.

Du kan jo flytte Gambia da.

Lenke til kommentar
I likhet med at det finnes folk som prøver seg på homofile forhold uten å være homofile, finnes det nok også endel homofile som er ute etter oppmerksomhet, TV-homser for eksempel.

Og det synes jeg for ordens skyld er helt OK. Jeg har ikke noe imot "TV-homser". Tvert om, så mye fordommer som eksisterer i samfunnet er det viktig at noen orker å utfordre dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
I likhet med at det finnes folk som prøver seg på homofile forhold uten å være homofile, finnes det nok også endel homofile som er ute etter oppmerksomhet, TV-homser for eksempel.

men det er fortsatt ingen grunn til å halshugge noen, det er ikke ulovlig å gjøre som en vil.

Synes også at spesielt Wenche Foss burde halshugges for hun har jo rullet seg i media i årtier... og han der Stoltenberg er i nyhetene hver dag for en middelsmådig betalt jobb han har! :dribble:

Lenke til kommentar
I likhet med at det finnes folk som prøver seg på homofile forhold uten å være homofile, finnes det nok også endel homofile som er ute etter oppmerksomhet, TV-homser for eksempel.

Og det synes jeg for ordens skyld er helt OK. Jeg har ikke noe imot "TV-homser". Tvert om, så mye fordommer som eksisterer i samfunnet er det viktig at noen orker å utfordre dem.

 

Geir :)

 

Du er en smart kar du :)

I agree.

Lenke til kommentar
Slike avvikare gjer ikkje noko godt for samfunnet uansett.

Det kan du få lov å utdype. Hva for slags "godt" er de ikke gjør for samfunnet?

 

De fleste homofile jeg har kjent jobber og betaler sin skatt akkurat som meg. Homofile er politikere og med på å styre landet, de jobber i organisasjoner og ellers i samfunnslivet. Det er ingenting vi heterofile gjør "for samfunnet" som ikke homofile gjør. Bortsett fra å lage barn. (Og hadde de fått lov, hadde de med glede adoptert og oppdratt barn også.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Nei jeg synes ikke homofile bør halshugges

 

Ganske enkelt og greit fordi vi ikke lever i middelalderen lenger

 

Hva om du hadde blitt beskyldt for og være homofil uten og egentlig være det ? Så hadde det blitt lynsjestemmning blandt byens befolkning og du hadde blitt halshugd uskyldig ?

 

Det hadde kostet det tåpelige forslaget ditt dyrt det!

Lenke til kommentar
Eg er heilt enig.

Faen så ekle dei er, skulle ønske dei bare kunne forsvinne...

Slike avvikare gjer ikkje noko godt for samfunnet uansett.

Hvorfor gjør ikke de noe godt for samfunnet? mener du at aller homser snyter på skatten og ikke gidder å arbeide? Hva er det hetroer gjør som gjør godt for samfunnet i motsetning til homser?

Lenke til kommentar
Jeg syns folk som kjører gule biler burde blitt halshogd, men det er vel bare meg...
Ja, folk som kjører gule biler er teite og kun ute etter oppmerksomhet. De kunne jo bare valgt en annen farge FFS!

 

(Lukter trolling og sarkasme på lang vei i denne tråden)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
(Lukter trollig og sarkasme på lang vei i denne tråden)

Det sier vel sitt at de som støtter forslaget så langt, med ett untak, har nøyd seg med en enkelt post av typen flamebait og så trukket seg tilbake uten å svare på kommentarene. Men de kommer nok, de som ikke bare mener det men liker å diskutere det også...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg hater folk som liker griseyatzi, og håper de halshugges, fordi griseyatzi er et drittspill.

De kan bare velge å like et annet spill, istedetfor å være så ekle at de prøver å få små plastgriser til å stå i utfordrende posisjoner.

De gjør ikke noe godt for samfunnet.

</sarkasme>

hehe, absolutt!

Og mange som spiller griseyatzy evner ikke å skille spill fra virkelighet så når de ser skikkelige griser så ser man hva griseyatzy-folk faktisk er!

Dessuten så avler griser griser og så de sprer seg!

Lenke til kommentar
syns homofile burde bli halshugd her i Noreg og.

 

hvorfor det?

 

Fordi det einaste dei prøver på er å få oppmerksomheit.

Det er jo berre eit valg dei tar, eit ekstremt ekkelt eit!

 

 

 

 

Eg er heilt enig.

Faen så ekle dei er, skulle ønske dei bare kunne forsvinne...

Slike avvikare gjer ikkje noko godt for samfunnet uansett.

 

Da vil jeg halshugge:

Datanerder (de blir bare feite osv)

Feite folk, de koster mye

Røykere, de dreper andre

Mordere

Deathmetal fanatikere, for en musikksjanger

Mobbere

Falske folk

Utro mennesker, de koster staten i skilsmisser

 

osv osv osv

(For de av dere som ikke forstod det, så nei, ville ikke at noen av de skulle halshugges, men det illustrerer poenget at skal en først ta alt som er avvik fra normalen, eller som noen av deres subjektive tankegang finner unyttig for samfunnet, så ville nesten alle oss bli det, fordi en eller annen egenskap ville passe premisset for å bli halshugget slik jeg ser det)

 

Hva jeg syns er skremmende er at det faktisk finnes nordmenn med et slikt syn. Nå har vi en 13 sider lang diskusjon om det samme under seksulaitet, og det finnes x antall like tråder, og likevel lirer folk av seg at man velger å bli dette, at det er ekkelt osv osv, at de burde halshugges. Oppriktig talt, jevel har rett, dette blir for dumt.

Det er ikke bare det at det finnes folk med et slikt syn som er skremmer meg - det vil alltid finnes ekstremistiske idioter, men at det er så mange som har et slikt syn. Dette forumet er ikke helt representativt for den mengden folk jeg har møtt IRL som lirer av seg lignende oppgulp.

 

Eg er heilt enig.

Faen så ekle dei er, skulle ønske dei bare kunne forsvinne...

Slike avvikare gjer ikkje noko godt for samfunnet uansett.

Du kan jo flytte Gambia da.

 

Jeg undres om kristne verdier osv gjør at dette landet sliter med problemet? Blant vennene mine finner jeg veldig mange "åpne" folk, altså de som aksepterer nærmest alt bare det har en logisk forklaring e.l. og for egen del så kan jeg ikke bry meg mindre om legningen til en person. Om personen gjør noe dumt så er det, det jeg kanskje reagerer på, men ikke legningen i seg selv. Det forbausende hva man egentlig kan gulpe opp bare fordi en sitter på et online forum.

Lenke til kommentar

Er ikke homofile mennesker og? Har de ikke rett til å være dem de er? Hva gir oss mer rett til å være dem vi er enn dem som er homofil?

 

Verden er blitt så intollerant ovenfor "abnormale" oppførsler at det er sykt. Her skal man nærmest leve uten å puste, bare sitte i en krok og stirre i taket, det er vel det eneste som ikke er diskriminerende, ekkelt, støtende etc. For nå..

Lenke til kommentar
Er ikke homofile mennesker og? Har de ikke rett til å være dem de er? Hva gir oss mer rett til å være dem vi er enn dem som er homofil?

 

Verden er blitt så intollerant ovenfor "abnormale" oppførsler at det er sykt. Her skal man nærmest leve uten å puste, bare sitte i en krok og stirre i taket, det er vel det eneste som ikke er diskriminerende, ekkelt, støtende etc. For nå..

Tror faktisk at verden har blitt et mer tolerant sted. Forskjellen fra nå er de som ikke er tolerante har muligheten til å uttrykke det i mye større grad, feks via internett.

Og er man ekstrimist så jobber man hardt for å spre sitt hat, derfor så oppfattes det kanskje som mer enn hva det faktisk er.

Lenke til kommentar
Burde det ikke være opp til staten selv å bestemme hvilke handlinger og meninger som skal være lov?

Så hvis den norske staten bestemmer at folk som poster på internettforum skal halshogges så er det egentlig greit...?

 

Geir :)

Hvis vi velger stortingsrepresentanter som vedtar en lov om dødsstraff for forumbrukere, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...