Thunderhead Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ny skjerm er under veis og da vil jeg plassere min nåværende skjerm ved siden av og bruke den som en slags oppslagstavle for mailer, guider og annet. Dvs at samme skjermbilde ikke skal vises på begge samtidig og som sagt vil de ha forskjellig oppløsning. Begge er forøvrig LCD skjermer, så DVI utgang er en nødvendighet, ellers ingen krav til ekstra utganger. Kortet må også kunne akseptere at hovedskjermen blir kalibrert, men det er vel ikke noe problem med dagens kort? Bruken er først og fremst til fotoredigering og grafisk design (ikke 3D) og vil IKKE bli brukt til spill. Har søkt på forumet og lest litt rundt om kring, men forvirringen er like stor. Hvilke kort vil dere anbefale at jeg ser nærmere på? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Alle nvidia-kort støtter vel dette? Såkalt "DualView" teknologi. Kjører selv dette på 6800GS, kan ikke forestille meg at de har tatt det bort på nyere modeller. Skulle tro at Ati har noe tilsvarende også, ihvertfall på Windows. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har aldri opplevd at ett skjermkort som har har mulighet for å koble til to skjermer, ikke har mulighet for å kjøre forskjellig oppløsning på de to skjermene når du brukker strukket skrivebord. Så jeg vil tro at hvilket som helst skjermkort som har mulighet til å bruke 2 skjermer, kan ha forskjellig oppløsning på de to. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Flott, det var nesten enklere enn jeg hadde håpet. Da er det jo bare velge og vrake i aktuelle kort Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå