Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Komplett annlegg til Audi A3 5-dørs

Anbefalte innlegg

Ja, som du kanskje allerede har gjettet, satser jeg på og få plassert et rimelig heftig annlegg i min nyinnkjøpte Audi A3 2000-mod.

Men. Litt av greia er at jeg har ekstrem liten peilig på alt dette, så jeg lurte på om jeg bare skulle kjøpe dette annlegget og sette det inn. men hvordan passer det? Er det unødvendig med høyttalere i dørene bak? Og er det i det hele tatt plass til så store høyttalere i bilen min? tenker da på dørene, Subwooferen skal jeg få plass til.

Tenkte også på en spiller som har støtte for iPod som f.eks. denne går det greit og koble annlegget som jeg linket til over til denne spilleren?

Eventuelt noen som har noen andre forslag til annlegg? tenkte på rundt 7-8 lapper.

Veldig takknemlig for alle avar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må nok kutte nye hull for å få plass til det der. Det jeg ville gjort er å måle de orginale høyttalerhullene i bilen din, for så å sende en mail til bilradiospes der du oppgir mål på hullene, og hva slags type anlegg du er ute etter. bilradiospes bruker å være meget behjelpelig med sånt :)

Lenke til kommentar
du må nok kutte nye hull for å få plass til det der. Det jeg ville gjort er å måle de orginale høyttalerhullene i bilen din, for så å sende en mail til bilradiospes der du oppgir mål på hullene, og hva slags type anlegg du er ute etter. bilradiospes bruker å være meget behjelpelig med sånt :)

Jeg ville ikke snakket med bilradiospesialisten fordi at de er generelt trege, holder ikke sitt ord og klarer ikke å alutte med å pakke på stakkars nybegynnere 6x9 høytalere og kondensatorer som de slettes ikke trenger. Snakk med Eltek eller Morel, de har jeg veldig god erfaringer med. :thumbup:

EDIT: Ta å les litt på andre poster her, finnes nok av ambefalinger, tips og forklaringer på hvorfor ikke en trenger kondensatorer og 9X9

Endret av tobbelobb
Lenke til kommentar
Ja, som du kanskje allerede har gjettet, satser jeg på og få plassert et rimelig heftig annlegg i min nyinnkjøpte Audi A3 2000-mod.

Men. Litt av greia er at jeg har ekstrem liten peilig på alt dette, så jeg lurte på om jeg bare skulle kjøpe dette annlegget og sette det inn. men hvordan passer det? Er det unødvendig med høyttalere i dørene bak? Og er det i det hele tatt plass til så store høyttalere i bilen min? tenker da på dørene, Subwooferen skal jeg få plass til.

Tenkte også på en spiller som har støtte for iPod som f.eks. denne går det greit og koble annlegget som jeg linket til over til denne spilleren?

Eventuelt noen som har noen andre forslag til annlegg? tenkte på rundt 7-8 lapper.

Veldig takknemlig for alle avar. :)

Så vidt jeg husker fra å ha skrudd annlegg i en eldre 3-dørs A3 så var det ikke standard høytalerfester. Tror det var 3 eller 5 skruer. Så du kan ikke bruke alle "standard" høytalere. Tror dette var en 98 eller 99 A3. Vi endte opp med å modde høytalerfestene, både for å få de til å passe, og for å få plass til større høytalere.

Har selv en citroen Xsara nå, og der hadde jeg først bare sett fortan, var veldig skuffet. Når jeg kjøpte høytalere til bakdørene også så ble jeg utrolig overrasket over hvor stor forskjell det gjorde. Vil på det sterkeste anbefale dette, da det gir mer følelse av at det er lyd "overalt", og ikke bare ett sted forran deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...