Effectiv Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Heisann! Jeg tenkte på å å kjøpe meg en moped nå til sommeren , mest for å ha noe å gjøre på og det å kunne kjøre til og fra skole/dame uten å måtte sitte på med mamma Det jeg tenkte på først, var å kjøre uten trim i det hele tatt, evt kanskje ta ut plomberingen etter noen uker. Men det som plager meg mest er at effektanlegg ikke er lov, og uten det så høres de aller fleste mopeder helt for jævlig ut. Så jeg lurte på om det er mulig å endre eksosanlegg lovlig for å få bedre lyd uten at mopeden får økt effekt. Vis noen har noen mopere å anbefale så er det bare å si ifra Ser på honda mt-5 og Suzuki Tsx. Evt Suzuki RmX skal ikke være spesielt dyr, sånn ca maksimalt 7000. Kjøper selvfølgelig brukt Mvh Effectiv Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 hehe, typisk "go-lyd" i en to takter er ikke så lett å få. men skal du ha annen lyd, så må du ha på effektanlegg, og da vil naturlig nok mopeden gå fortere. hvis du ikke er genuint interessert i motor, så dropp å kjøp moped, det er mitt tips. og ja, jeg har selv hatt moped, og har både kjørt med plombering, uten plombering, effektanlegg, og full trim. skal du først ha moped, så sats på full trim (sylinder, forgasser, effektanlegg). evt kjøp en scooter, de går greit når de er lovlige også Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Er vel lite du kan gjøre som er lovlig gitt Har hatt TSX og har MT5 nå, å kan anbefale begge to! Men syntes igrunnen MT5'n er bedre å kjøre, selv om den er liten og lav (jeg er ca 185cm) I den prisklassen er det vel disse du bør se på, i tillegg kanskje yamaha DT®. Alle disse er gode sykler med generelt lite feil. Pass på at de ikke er skrudd i filler av skrukåte fjortiser som ikke aner hva de gjør (been there, done that ) I disse mopedene er det ikke lik plombe som i nyere mopeder, her er portene i sylinderen delvis støpt igjen. Men i tillegg så går de i ca 55-60 org (de før -97 ihvertfall) edit: skulle skrive DT( R ) men ble vist til en sånn trademark r det Endret 4. juni 2008 av daruu Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Scooter er ikke aktuelt da jeg NEKTER å sitte på en scooter Ser så latterlig ut Men jeg kan mye om motor og går mekanisk så å fikse feil og trim er ikke noe problem i det hele tatt. Men jeg tenkte ikke å trimme sykkelen sånn egentlig, da jeg ikke har så lyst på bot. Men jeg ser på de gamle Mt-5ene og det står ofte at de går i 70 org. så hvorfor ikke bare kjøpe en sånn? 70 holder for min del egentlig. Fikk også høre av en kompis at vis jeg fjernet ytterste delen av eksosanlegget (forgot the name of teh part ) og evt borrer et lite hull under på 0.8 mm. Da ble vist lyden hissigere Men får nå se hva jeg får til! Moped blir det uansett! Må da ha noe å gjøre på i finværet som kommer i sommer Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 å herrefred.. du kan nok ikke mye om motor om du har planer om å borre hull i eksosanlegget på en to takter.. Når det gjelder mt5 osv, så får alle mopeder som går over 55kmt bot, uansett om den "går 70 orginalt" mopeder går ikke så fort orginalt, mulig du greier å presse den opp i 70 på et skakkjørt speedometer, men den reelle farten er nok aldri noe særlig over 50 hvis alt er som det skal (noe som er sjeldent på en gammal moped). skal du kjøre orginalt, så kjøp en scooter eller en gammal suzuki fz eller noe annet med variator drift. Når det gjelder mopeder, så er det scooter som er tingen pga at den utnytter to takterens effektregister på en hensiktsmessig måte, blir for dumt å gire flere ganger opp til 50 vettu. finnes også mange stilige scootere, bare søk litt. trenger ikke å ha en feminin sak vettu, få på crosstyre og litt motox detaljer så blir den tøff. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Fjerne litt dempervatt vill nok gjøre susen. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg sa da ikke at jeg skulle gjøre det, men en venn som har et par mopeder sa at man kunne endre lyden på den måten Men jo, eldre mopere kan gå i 60 originalt uten bot. Fikk iallefall vite det av faren min som er kjørelærer .. Om det er rett vet jeg ikke, men flere som sier det. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Jeg sa da ikke at jeg skulle gjøre det, men en venn som har et par mopeder sa at man kunne endre lyden på den måten Men jo, eldre mopere kan gå i 60 originalt uten bot. Fikk iallefall vite det av faren min som er kjørelærer .. Om det er rett vet jeg ikke, men flere som sier det. sånt finner alt for mange ut på den triste måten den dagen politiet står der med hastighetsmåleren sin når det gjelder "mopedsnakk" så har jeg selv vært i mopedalderen, og alt det bullshit snakket i den alderen er bare å drite i egentlig. Mitt motto etter jeg ble tatt med trim (kun fjernet plombe) var at neste gang skulle det gjøres med stil, altså hastighetsmåleren til politiet skulle bånnes er et par orginale scootere her som ble avskiltet pga de gikk mellom 50 og 60kmt, trist men sant. Endret 4. juni 2008 av Gridset Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Vel, finner vel fort ut av dette her da hehe.. Men relativt lite politi her med meg, så kanskje det går fint for en stund Uansett så får jeg ha det morro med å skru og slikt Men planen min var da å ha en utrimmet moped i første omgang iallefall. Så om de tar meg fordi den går for fort, så får de heller gjøre det. faen ikke mitt problem om de har så lite å gjøre på Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg sa da ikke at jeg skulle gjøre det, men en venn som har et par mopeder sa at man kunne endre lyden på den måten Ærlig talt, hva skal være hensikten med at mopeden skal bråke mer? 50ccm går dass uansett, ser bare så utrolig dumt ut med "gromlyd" og så er det såvidt det går fremover i bakkene... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Sålenge mopeden er eldren en 97 modell så kan de ikke ta deg om mden går i feks 60. For før 97 så kunne mopedene gå så fort de ville, den eneste begrensingen var at de ikke skulle ha over 2.5(?) hk 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Kan jo alltids bytte ut luftfilteret med en sokk.. Får litt mer "braaap, braaap" lyd da Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Da vil 2takteren mest sannsynlig ikke starte.. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 åjoda, har kjørt rundt med fri eksos mange ganger jeg Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Spørs hva slags moppe da noen har motstanden inn på motoren, og andre mopeder har den vel i svanehalsen.(?) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Svana lager jo resonansen - hele vitsen med 2-taktere Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Som sagt: Honda MT5 er å anbefale Slitesterke sykler som tåler juling! f.eks. denne; http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=13607817 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå