Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med det trådløse nettverkskortet

Anbefalte innlegg

Har et problem der jeg mister kontakt med det trådløse nettverket og får ikke tilbake kontakten med mindre jeg restarter PCen. Virker som om det bare skjer når jeg laster ned med torrents. Tiden det skjer på kan variere ganske mye, fra noen minutter til flere timer.

Problemet har oppstått med to forskjellige nettverkskort, men det jeg bruker nå er værre en det gamle. Har også reinstallert XP og det ble litt bedre, men ikke mye. Når jeg er koblet til så står det at signalet er sterkt(90-95%). Nettverkskortet jeg bruker nå er et DLink PCI nettverkskort og det jeg hadde var et Tilgin(?) USB nettverkskort

Nettverket driver også og detter ut noen få sekunder av gangen, som resulterer i at jeg får heftige lagspikes i online spill. Har ikke noen problemer med kablet nettverk, men dette er lite gunstig hjemme.

Er problemet PCen eller routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, laster ikke ned samtidig som jeg spiller. Ikke alltid i hvertfall. Noen ganger laster jeg ned når jeg spiller wow, men da får jeg bare høy ping. Laggspikes er litt værre å legge merke til når jeg bare henger i orgrimmar men jeg legger merke til dem når jeg slosst mot mobs. Dog er dette så skjelden at jeg ikke vet hvor hyppig laggspikesene er.

Husker ikke hva routeren heter, men det er en vi fikk fra Tele2. Er heller ikke sikker på hastigheten på det trådløse nettverket. Men har aldri noe videre høy ping i online spill. Det er bare at jeg mister nettet noen få sekunder som resulterer i en heftig lagspike, noe som er svært irriterende i CoD4.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Trur feilen er i USB nettverkskorte, hadde veldig mykje problem når eg brukte usb nettverkskort og når det vart stor traffik på linja so kutta den og så måtte eg restarte pc.

Gå over til PCI kort i PC-en i staden trur det skal fikse problemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...