NothgaliC Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Har et problem der jeg mister kontakt med det trådløse nettverket og får ikke tilbake kontakten med mindre jeg restarter PCen. Virker som om det bare skjer når jeg laster ned med torrents. Tiden det skjer på kan variere ganske mye, fra noen minutter til flere timer. Problemet har oppstått med to forskjellige nettverkskort, men det jeg bruker nå er værre en det gamle. Har også reinstallert XP og det ble litt bedre, men ikke mye. Når jeg er koblet til så står det at signalet er sterkt(90-95%). Nettverkskortet jeg bruker nå er et DLink PCI nettverkskort og det jeg hadde var et Tilgin(?) USB nettverkskort Nettverket driver også og detter ut noen få sekunder av gangen, som resulterer i at jeg får heftige lagspikes i online spill. Har ikke noen problemer med kablet nettverk, men dette er lite gunstig hjemme. Er problemet PCen eller routeren? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvilken router bruker du? Hvor raskt er det trådløse nettverket? Laster du ned samtidig som du spiller? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Nei, laster ikke ned samtidig som jeg spiller. Ikke alltid i hvertfall. Noen ganger laster jeg ned når jeg spiller wow, men da får jeg bare høy ping. Laggspikes er litt værre å legge merke til når jeg bare henger i orgrimmar men jeg legger merke til dem når jeg slosst mot mobs. Dog er dette så skjelden at jeg ikke vet hvor hyppig laggspikesene er. Husker ikke hva routeren heter, men det er en vi fikk fra Tele2. Er heller ikke sikker på hastigheten på det trådløse nettverket. Men har aldri noe videre høy ping i online spill. Det er bare at jeg mister nettet noen få sekunder som resulterer i en heftig lagspike, noe som er svært irriterende i CoD4. Endret 4. juni 2008 av NothgaliC Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Gjelder det bare den dataen, eller andre også? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Den andre PCen er veldig lite brukt så det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Trur feilen er i USB nettverkskorte, hadde veldig mykje problem når eg brukte usb nettverkskort og når det vart stor traffik på linja so kutta den og så måtte eg restarte pc. Gå over til PCI kort i PC-en i staden trur det skal fikse problemet ditt. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Som jeg skrev bruker jeg et PCI nettverkskort nå. Men problemet er der fortsatt, faktisk kan det virke som om problemet er værre, da med tanke på at jeg må restarte PCen oftere. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Ok, er overbevist om at hovedkortet synger sitt siste vers atm. Noe som passer bra i og med at jeg bestiller nytt neste uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå