Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Religiøs innblanding i anmerkninger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et sterkt hat mot religiøs innblanding innen skole sammenhengen. Ja vi har hatt KRL siden 70-tallet, der 90% av undervisningen gjalt Kristendommen og 10% alle de andre religionene. Dette er det heldigvis gjort noe med.

Men nå til saken: - jeg går på en linje som kalles RID (Reklame, Illustrasjon, og Design) der vi bearbeider, lager logoer mm. - En dag kjedet jeg meg med en oppgave da vi skulle bruke Kirkens Bymisjons Logo for et prosjekt, da jeg ville tøyse litt med logoen og manipulerte den slik at det sto Kirkens Bymisjon med et oppned-kors. Dette så da den retardede læreren min, og gå meg en kraftig anmerkning, som det på skolearena.no står "Lager satanistsymbol av Kirkens Bymisjons logo. Over streken!" med anmerkningsgrad 2! What???? Hva skjer?

Er dette lov?

Hjelp!

Mvh

Naspter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er ikke dette lov, om du ikke har signert et eller annet som spesifiserer dette. Satanister er ikke onde mennesker og du kan jo si at du ville legge personligheten i bildet ditt og at satanistsymbolet representerer deg bedre enn kristendommen. Be læreren lese om satanister - De er som sagt IKKE onde mennesker.

Lenke til kommentar

Det er klart at om du skulle jobbe med reklame og kunden fant ut at du satt og køddet med logoene deres så ville ikke det være gunstig. Men ettersom du er på skole så er vel ikke det problemet.

However så vil jeg vel tro at grunnen bak tegningen din var kreativitet, ikke en personlig mening om kirkens bymisjon.

Hadde trodd kreativitet var en god egenskap for en slik utdannelse.

Lenke til kommentar

§ 142. Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder.

Påtale finner bare sted når allmenne hensyn krever det.

Uansett, du skal ikke bli straffet for å være satanist(hvis du er det), problemet er at du satte det sammen bed kirkens bymisjon.Hvis du er uenig, burde du ta det opp med rektor ihvertfall.

Lenke til kommentar
Selfølgelig burde du få anmerkning for det. Det viser en mangel på respekt.Og ja, det er over streken.

Selvfølgelig burde han ikke få anmerkning for det. Det viser en mangel på frykt for forfølgelse fra de religiøse instutisjoner, noe som vi bør ha her i landet. Og nei, det er ikke over streken.

Når det kommer til lovsiteringen din i en annen post, så gjelder det en gammel og svært svært lite brukt lovparagraf som også sier "offentlig" - om du ikke la merke til det.

Det å drive harselas med alle grupper må vi i Norge tåle, når vi setter såpass stor pris på frihet som vi gjør. Det er snakk om bagateller som er begått i trådstarters situasjon.

Lenke til kommentar

Hei hei!

Takk for all respons :D

Veldig gøy å høre så mye som jeg faktisk ikke viste. For å være helt ærlig er jeg ikke satanist, heller mer mot kristen retning. Dette var en oppgave jeg kjedet meg med, og når jeg kjeder meg pleier jeg å spore av. Liker godt å manipulere, så tenkte bare for morro skyld at jeg skulle se om jeg fikk "prikkene" i logoens kors til å forme et oppned kors. Ikke av antikrisne hensikter men "just 4 fun". Jeg har nå et helt lass med kriterier til den dumme læreren min ;)

Tusen takk for respons!

Mvh

Napster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...