Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial angst? Hobbypsykologer søkes ;)

Gjest Guest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Forvirret_*

Hei. Jeg er en gutt på 19 år, med helt OK utseendet, og jeg er egentlig fornøyd med meg selv på de fleste måter.

Jeg kan snakke foran forsamlinger uten større problemer (litt nervøsitet oppstår selvsagt), jeg har ingen problemer med å spørre om hjelp i butikker, jobber faktisk i en selv.

MEN: Jeg kan bli regelrett stressa av å snakke med personer uhøytidelig. Spesielt hvis vi er en hel gjeng, og alle retter oppmerksomheten mot meg når vi snakker om casual stuff. Samme når jeg snakke med en person face-to-face. Hjertet mitt begynner liksom å slo fortere, og jeg holder pusten på en måte, klarer ikke være meg selv. Jeg blir stressa rett og slett. Har prøvdt å gjøre noe med dette over lengre tid, men klarer det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som du er en helt normal person egentlig, og lurer egentlig på om det du opplever kan beskrives som sosial angst i det hele tatt, for tror det er svært få som ikke føler det sånn som du føler det i disse situasjonene. Har selv moderat sosial angst, altså så lider jeg ikke så alvorlig av dette som enkelte gjør, men jeg har nesten ingen venner i det hele tatt og selv i familiebesøk med mennesker jeg stoler på så klarer jeg nesten ikke å snakke i det hele tatt for jeg er så usikker på meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...