Gå til innhold

Takler ikke IMAP norsk tegnsett?

Anbefalte innlegg

Jeg har tre spørsmål til erfarne IMAP brukere.

Jeg bruker Thunderbird for å ta backup av min nett-løsning, så spørsmålene vil være relatert til dette.

1. Jeg har en mappe som heter "Økonomi" på serveren. Mappen kommer opp (i Thunderbird) i listen over IMAP mapper når jeg kobler meg til nett-løsningen, men når jeg klikker på mappen for å se mailene, så får jeg beskjed om at mappen ikke eksisterer. M.a.o. lurer jeg på om IMAP ikke takler norsk tegnsett på mappene.

2. Jeg overførte fra lokalt til nett 2 mapper i går, med henholdsvis 250 og 450 mailer. Jeg fulgte i perioder med, slik at jeg fikk en "føling" av hvor lang tid det tok å overføre en enkelt, kort mail uten vedlegg fra Thunderbird til nett-løsningen. Imidlertid virker det som om enkelte mailer ikke ble overført, men jeg har - grunnet omfanget - ikke mulighet til å vite hvilke uten omfattende feilsøk. Uansett så fikk jeg ikke noen feilmelding.

Jeg ser at antall "nye" mail i inn-boksen er mindre enn det antall mail som skulle overføres, og jeg la også merke til at "plutselig" så var overføringen tydeligvis ferdig, selv om det da skulle tilsi at de siste 200 mailene i den ene mappen da hadde blitt overført i løpet av 1/10 av tiden de forutgående brukte på å bli overført.

Noen som vet hva dette går i? Litt irriternde å ikke få noen feilmelding hvis alle mailene ikke blir overført. Er slik overføring rimelig upålitelig av natur?

3. Er det noen som vet hva som skjer hvis jeg overfører mappen på ny fra Thunderbird til nett-løsning? Vil mailene da legge seg dobbelt på serveren, eller vil IMAP "hoppe over" overføringen da mailen allerede eksisterer?

Endret av toretang5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å fungere fint her.. prøvde å lage en mappe med navnet "æøåtest" på mailaccounten min.

Fungerte fint både i Thunderbird og SquirrelMail (webmail).

Mappenavnet på serveren (i filsystemet) ble ".&APgA5gDl-test", vet ikke helt hvilken encoding det er, men ser ut som den skal ta høyde for forskjeller i tegnsett på klient og server også pga. at den bruker en slik encoding..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...