Mr_A Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei Er helt grønn når det gjelder å behandle RAW filer, men tenkte å prøve meg litt Har i dag Photoshop CS2, men kan ingen ting der. prøvde i går og åpne et RAW bilde in i CS2, men fikk bare feil format. hva er galt?? Er det andre og enklere programmer jeg bør bruke? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 du må oppdatere programmet slik at det får støtte for akkurat ditt kameras raw-format. Gå inn på adobes hjemmesider, så finner du det der. Bibble er et eksempel på et annet og (muligens) enklere proram, men det finnes en haug med andre og sikkert gode raw-konvertere. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 nikon.no har raw konverter til nef filer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) du må oppdatere programmet slik at det får støtte for akkurat ditt kameras raw-format. Gå inn på adobes hjemmesider, så finner du det der.Det er ikkje heilt rett fram, ettersom han har PS CS2, og dei nyaste versjonane av Camera RAW ikkje er kompatible med CS2. Den han treng er ACR 3.7:http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3584 Scroll litt nedanfor nedlastingslenka for installsjonsinstruksar. (Redigert: Litt dårleg formulert, men poenget var at det ikkje berre er å gå til ACR-sida og laste ned, ettersom kun nyaste versjon står på framsida der.) nikon.no har raw konverter til nef filerCapture NX? Den skal vere svært bra når det gjeld resultata ein kan oppnå har eg forstått, men den koster jo litt ... Endret 4. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Akkurat nå kan du laste ned Capture NX2 med 60 dagers prøvetid. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå