levlex Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Derfor har det ikke slått an, mener Nokia-topp. Les mer Lenke til kommentar
ostokka Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Altså dette er vel ingen bombe? Webcam har slått til pga dårlig oppløsning noe som nesten gjør den mest kvisete pen. Angående mobilen var dette det første jeg tenkte da jeg så megselv "oppover". Og for all del, jeg føler meg verken dødsdeilig eller dødsstygg når jeg ser megselv i speilet. Helt normal, men mobil=stygg og webcam=deilig Likevel tviler jeg på dette er hovedgrunnen til at det ikke har slått ann. Hvor praktisk er det å se ned i en mobil når man snakker? Greit å se litt rundt seg når man går og? Når man bruker mobilen er man ofte mobil mao i bevegelse. Og å snakke via speaker der og upraktisk i og med at hele bussen/kjøpesenteret/butikken hører hva du snakker om. Endret 4. juni 2008 av ostokka Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 hehe, ja. Hvem gidder å betale 2 kroner mer for å ha høytalende samtale med sååå elendig bildekvalitet som det faktisk er!! Mener det er kvaliteten som er dealbreakeren her, den er helt latterlig... Lenke til kommentar
Puff Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Aldri prøvd det og aldri hatt noen stor trang til å prøve det heller. For dyrt og tungvint spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg vet hvordan kona og ungene ser ut. Hvorfor ødelegge de gode minnene med dårlige bilder? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 En annen ting, vanlige folk som går på gata og prater i telefonen er fint lite interessert i å SE den de prater med. Videokonferanser derimot, det er det jo klart et marked for. Men for privatpersoner tror jeg ikke det noensinne kommmer til å slå an til. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har aldri skjønt hvorfor jeg vil se den jeg snakker med. Både er det utrolig upraktisk å veive mobilen foran deg hele tiden, ei er det heller ikke sikkert at jeg vil at den jeg snakker med, skal se hvor jeg er, hvordan jeg ser ut ol. Når prisen attpåtil er betraktelig høyere en vanlige telefonsamtaler, ja ... da er videotelefoni ingenting annet en, en ubrukelig gimmick. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Tror nok helst det er prisen og få mobiltelefoner med mulighet for videosamtaler som gjør det, enn at folk blir stygge. Man vet jo som oftest hvordan den i andre enden ser ut. Men eneste gangene jeg har benyttet meg av videosamtaler, er når vi bare skulle ha testa det ut. Endret 4. juni 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Han glemte å nevne at det er dyrt og tungvindt.. Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Tror nok helst det er prisen og få mobiltelefoner med mulighet for videosamtaler som gjør det, enn at folk blir stygge. Man vet jo som oftest hvordan den i andre enden ser ut.Men eneste gangene jeg har benyttet meg av videosamtaler, er når vi bare skulle ha testa det ut. Enig, har kun testet det en eneste gang selv...kun for å se om det funket greit... Og hvis våre kjære teleoperatører hadde villet at vi skulle brukt det så mye hadde de hatt like priser på vanlige samtaler og videosamtaler... Slik prisene er i dag er det uaktuelt for mange å bruke det... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Når jeg har testet videotelefoni, så er jo kvaliteten på kamraet ett problem, Men videre er jo båndbredden tydligvis elendig, er det ikke noen mulighet for å skr opp dette? Det er forsinkelser, g ikke minste helt elendig framerate, det er snakk om et ensiret antall bilder i sekundet, kunne jo nærmest ha hatt et stillbilde istedet. AtW Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvorfor må de lage slike elendige unskyldninger for at ting ikke får det gjennombruddet produsentene forventer. Samme gjelder mms. Det er prisen det går på. Folk leter etter billigst mulig ringeminutter og sms priser, så skal de plutselig vase vekk dette med å se på lille skjermen hvem man prater med? Tror ihvertfall jeg... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Nei, nei og atter nei nokia! Det er ikke pga dårlig bildekvalitet det ikke slår an, det er pga en pris som ikke ligner grisen. De fleste jeg kjenner skrur dessuten av 3G-dekninga da den er dårlig mange steder og suger batteri. Har ringt noen få videosamtaler da det var gratis, lav kvaltiet til tross, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Hvor praktisk er det å se ned i en mobil når man snakker?Jeg har alltid irritert meg over drittunder som skal bruke telefonen som "anlegg" på bussen, banen osv. Når Z800i og gratis videotelefoni-kampanjene raste slo deg meg at folk er faen meg dumme. Venner som har vært i Japan forteller at ingen snakker i telefonen på banen, det er nemlig frekt. Her i Norge har folk derimot videosamtaler uten headsett! Videotelefon har ikke slått an fordi alle prøvde det mens det var elendig kvalitet (= gratis). Nå som det har blitt bedre (HSDPA) er det derimot utrolig dyrt. Det finnes dessuten ikke mange gode frontkameraer (de fleste er fortsatt VGA) selv om 1.3MP-kameraene går fint med HSDPA. Oppå det hele er det helt unyttig. Endret 4. juni 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 eneste nytten jeg kan komme på er om en ønsker å vise noe til en person under samtalen. webcam har jo også den fordel at det er fastmontert, altså at en kan gjøre på andre ting mens det filmes Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ingen bombe... Videotelefoni er stygt. Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Videotelefoni har aldri funka på min telefon eller noen andre jeg kjenner..... Lenke til kommentar
159660 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Eivind94: Kanskje telefonen din ikke har den funksjonen? Selv syntes jeg video-samtaler er altfor dyrt. Gidder ikke betale 6 ganger normal ringepris for å se tryne til den jeg snakker med. Er heller ikke spesielt glad i og snakke over høyttaler. Eneste måtte vært om jeg skulle vist noe til den jeg snakker med, men da blir kvaliteten bedre av og sende en MMS egentlig. Med mindre det er noe spesielt da.. så for all del, en kjekk funksjon å ha tilgjengelig. Endret 5. juni 2008 av 159660 Lenke til kommentar
Angelheart73 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hva er alt dette maset om at det er så dyrt?? Hos NetCom er det såvidt meg bekjent fortsatt gratis med videosamtale, mens det hos Telenor koster nøyaktig det samme som en vanlig samtale. Men det er vel ikke bra nok det heller....? Tror iallefall ikke man kan skylde på prisen for at videosamtale ikke har slått an. Det ligger nok mye mer i kvalitet og bruksområde. Lenke til kommentar
159660 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ser ut som du kan ha rett i det der. Men starter folk bruker det så går det sikkert tilbake til ordinær pris igjen. 2-2,5kr pr. minutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg