Gå til innhold

Nikon D300 eller D80?

Anbefalte innlegg

Ulempen med å ha en bunke med fastoptikk er at man må drive å bytte objektiver så helsikes mye...

Egentlig synd at det ikke finnes objektiver tilsvarende Leica Tri-Elmarene til speilreflekskameraer.

Jeg er ikke helt enig i det første. Jeg brukte nesten utelukkende en brennvidde når jeg var ute på fotojakt. Ofte gikk jeg ut med utelukkende 35 eller 50mm, slik som jeg i dag som oftest kun har med meg 28mm. Det ser ikke ut som om jeg lider så mye kunstnerisk av det, skal vi tyde den siste tids produksjon.

Det siste er jeg helt enig i. En slik Tri-Elmar hadde vært gull for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarte meg fra 1985 til 1996 med 35+50+105.

Hvordan ville denne rekken sett ut for crop- verden? 24mm-35mm-? Eller ?-28mm-? . Erstatt ? med det som føles fornuftig :)

Tom

24-35-70

Jeg for min del brukte mest 24 og 35mm, derfor er jeg nå så lykkelig med en standardzoom som gir meg 16/3.5.

Og en FF standardzoom på crop, f.eks Sigmas 24-70/2.8 (for å ta noe som er innenfor rekkevidde for de fleste), dekker PMnormals "verden", minus ett blendersteg eller to.

Anbefaler folk å prøve!

Lenke til kommentar
Jeg klarte meg fra 1985 til 1996 med 35+50+105.

Hvordan ville denne rekken sett ut for crop- verden? 24mm-35mm-? Eller ?-28mm-? . Erstatt ? med det som føles fornuftig :)

Tom

24-35-70

Jeg for min del brukte mest 24 og 35mm, derfor er jeg nå så lykkelig med en standardzoom som gir meg 16/3.5.

Og en FF standardzoom på crop, f.eks Sigmas 24-70/2.8 (for å ta noe som er innenfor rekkevidde for de fleste), dekker PMnormals "verden", minus ett blendersteg eller to.

Anbefaler folk å prøve!

Den eneste 70mm-en for Canon jeg vet om er Sigma sin 70mm macro. Tror jeg ville heller satse på en 85mm f/1.8 da. Har allerede 24mm og 35mm :)

Tom

Lenke til kommentar
Den havner nok garantert i min sekk, før eller siden. Billig, god og svært anvendelig for meg. 85/1,8 altså. Det er bare synd at de ikke har en enda billigere 2,8-variant. Da hadde jeg nok valgt den isteden.

85/2.8: Hva med å vente ut en brukt Tamron 90/2.8 macro? Har hørt mye pent om den, brukt til generell fotografering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...