Aetius Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Flere store leverandører har såklte cashback-kampanjer gående for tiden. Les mer Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 genialt i fjor kjøpe fattern nikon d40x, og fikk tilbake runt 700 kr, som gikk rett til en Sandisk Ultra II 8GB SDHC brikke med MicroMate SDHC leser Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt. What he said Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg liker ikke helt disse cachback/flashback-kampanjene. Jeg vil heller ha direkte prisreduksjon. Å betale f.eks 5000 kr og få 1000 kr tilbake virker bare som å gå over bekken etter vann. Blitsen er heller ikke gratis. Den koster penger som heller kunne gått med til lavere pris på selve kameraet også kunne folk valgt selv om de vil bruke prisdifferansen på blits eller noe annet. Flashback minner meg litt om mobiltelefoner solgt med dyre abonnementer som man neppe ville valgt om man hadde valgt telefon og abb fritt. What he said Tror bare kommatasten hans er død.... Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Tja, greit for forbruker. Istedenfor at forhandler sitter igjen med et overskudd, går det rett til forbruker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Forhandlerne får utvilsomt sin fortjente andel. Hvorfor skulle de gidde å selge kameraer hvis de ikke fikk noe ut av salget? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Produsentene spekulerer jo selvsagt i at folk ikke gidder/glemmer å benytte seg av disse kampanjene. Hadde de kjørt prisreduksjon i butikk hadde jo 100% av kundene nytt godt av det, mens med disse kampanjene er det sikkert en del som ikke benytter seg av det. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Produsentene og forhandlerne får uansett god fortjeneste da det sikkert koster omtrent 2 kroner å produsere et kamera i Kina... Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Kanskje det koster to kroner å produsere kameraet, men så har du kostnader for sending, reklame, utvikling, lønn til ansatte osv, og da blir det straks høyere enn de to lusne kronene det koster å produsere selve kameraet. Jeg forsvarer ikke produsentene eller forhandlerne, men det er mye mer enn bare produksjonskostnader pr. enhet man må tenke på, det er en større prosess enn det. Endret 4. juni 2008 av iamroar Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Tja. De tjener penger på amerikanske priser. Og på tross av avgiftene er det fortsatt 25 % å gå på i mange tilfeller. Olympus' 50/2 koster 4200 i Norge. Det koster 420USD i junaiten. Med moms kommer vel det på 2700 her i landet. Og ikke innbill meg at frakt av optikk i store kvanta fra Japan koster 1500 kroner for hvert objektiv som veier rundt 350 gram, la oss si 370 gram inkludert eske og bæreveske. Joda, vi skal ikke glemme at den jevne amerikaner har dårligere kjøpekraft (men det er nok flere som kan ta seg råd til slikt utstyr der borte enn her, vi er tross alt bare fire og en halv million), men det beviser at Olympus kan tjene penger på å selge en 50/2 så billig. Så noe er det nok å gå på. Endret 4. juni 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 2 kroner for et speilreflekskamera? Du drømmer. Det koster selvsagt langt mer i produksjonskostnader. Trekker man fra butikkens avanse, mva, frakt og avansen til alle mellomledd fra Kina til Norge og overskuddet i alle ledd, inkludert fabrikken, så koster nok produksjonen av kameraet rundt halvparten av den norske utsalgsprisen. Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Fikk aldri pengen tilbake for mitt canon 400d jeg, gjorde alt 100% etter bruksanvisningen. Kom faktisk ikke paa det fOr naa. Har vel hatt kamera i et lite aar snart Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvordan funker det med cashback om jeg importerer fra USA? Lenke til kommentar
Nile Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvordan funker det med cashback om jeg importerer fra USA? Hos Olympus må kameraet være kjøpt i det landet du bor... Jeg liker forsåvidt denne typen kampanje, men cashback ville nok ikke vært det siste lille som overbeviste meg om å kjøpe... Olympus' flashback derimot traff meg godt ved å tilby et produkt av høy kvalitet! Fikk blitzen i går, er meget fornøyd og veit jeg har gjort en god deal..! For meg komplementerer den et ypperlig kamera! Føler heller ikke den store bitterheten over at produsentene tjener penger på produktene sine. Når alle ledd har fått sitt, regner jeg med at en anseelig andel av overskuddet går til videre produktutvikling og nyskapende forskning. Det vil igjen gi oss ny ting å sikle på... Tror allikevel jeg har funnet en pakke jeg faktisk kan slå meg til ro med. Vel, har vel et objektiv i kikkerten...og så kanskje en... ..."Kjære Ståle selg meg litt til, bare en liten telelinse du, vær så snill...!" Filosofien får bli å være fornøyd med det man har, eller ta de tilbudene man får. Mvh Elin. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ser at jeg og Elin er i samme båt. Min blits kom faktisk i dag. Morsomt at du kan din Sunde! Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hvordan virker cashback kampanjen, får man igjen penger eller er det snakk om et gavekort? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Man oppgir kontonummer, og får penger overført. Lenke til kommentar
emero Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Kjapp kommentar til alle som sier "ja men det koster så mye mindre i USA/England/Whatever: I norge har vi 2 til 5 års reklamasjonsrett på produktene. Dette koster leverandør MYE mer enn den vanlige 1 års garantien du har i alle andre land. Det er bare rett og rimelig at dette må hentes inn et sted. I norge har forbruker mer rettigheter enn stort sett noe annet land i verden, og ett eller annet sted må det jo være noen som faktisk betaler for dette. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Med 5 års garanti så blir det dyrt å levere "dårlige" produkter, og det er jo bra for oss forbrukere. Endret 6. juli 2012 av Mr. Mustard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg