fezzic Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei! Masse datakyndige folk her, så jeg fyrer løs: Maskin: ABIT AL8 nvidia 7800GT (8600GT) Pentium D 3.0ghz "Prescott" @ 3.0ghz 2gb ram Windows XP Av en eller annen grunn fryser (som i ikke mulig å gjøre noe annet enn å trekke ut strømmen) maskina når jeg leser PDF filer og ser på bilder. Maskina går som bare det under alle andre programmer, kan også kjøre 3DMark osv uten problemer. Maskina har vært dønn solid i over 2 år. Men; Nå er det noe som ikke vil mer. Hva jeg har prøvd: - Formatere/ny Windows. XP SP2 og XP SP3 er prøvd i ymse utgaver - Adobe CS2, Adobe CS3, Foxit reader (samme problem på alle installasjoner) - Sjekket RAM (testet med en og en brikke, samt en som står i ei anna maskin) - Prøvd et annet skjermkort - Nye drivere på skjermkort (nye og gamle testet ut. Kan forøvrig nevne at jeg bruker samme drivere på resten av utstyret som jeg har kjørt de siste 2 årene uten problemer) - Tatt ut alle HDD uten bootdisk - Tenkte å flashe BIOS men det viste seg at jeg hadde nyeste versjon - Ingen feil i System Event loggen Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan teste ut?? Begynner å gå tom for ideer. -fezzic Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei! Masse datakyndige folk her, så jeg fyrer løs: Maskin: ABIT AL8 nvidia 7800GT (8600GT) Pentium D 3.0ghz "Prescott" @ 3.0ghz 2gb ram Windows XP Av en eller annen grunn fryser (som i ikke mulig å gjøre noe annet enn å trekke ut strømmen) maskina når jeg leser PDF filer og ser på bilder. Maskina går som bare det under alle andre programmer, kan også kjøre 3DMark osv uten problemer. Maskina har vært dønn solid i over 2 år. Men; Nå er det noe som ikke vil mer. Hva jeg har prøvd: - Formatere/ny Windows. XP SP2 og XP SP3 er prøvd i ymse utgaver - Adobe CS2, Adobe CS3, Foxit reader (samme problem på alle installasjoner) - Sjekket RAM (testet med en og en brikke, samt en som står i ei anna maskin) - Prøvd et annet skjermkort - Nye drivere på skjermkort (nye og gamle testet ut. Kan forøvrig nevne at jeg bruker samme drivere på resten av utstyret som jeg har kjørt de siste 2 årene uten problemer) - Tatt ut alle HDD uten bootdisk - Tenkte å flashe BIOS men det viste seg at jeg hadde nyeste versjon - Ingen feil i System Event loggen Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan teste ut?? Begynner å gå tom for ideer. -fezzic Forstår jeg rett når jeg tror du har prøvd siste versjon av Adobe reader? http://www.adobe.com/?ogn=EN_US-gn_home Lenke til kommentar
fezzic Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 -Har testet nyeste Adobe reader (også med Foxit reader, gratis-alternativ) -Bruker NOD32. Testet også å formatere/reinstallere Windows uten noen form for virusbeskyttelse/firewall (kun XP+drivere) Fant ut at hvis jeg kjører 16bit fargedybde låser ikke maskinen. Skjønner ikke dette, har testet med 2 skjermkort og en HAUG av forskjellige drivere. Er nå så lei at jeg lurer på å skrape hele greia.... Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 -Har testet nyeste Adobe reader (også med Foxit reader, gratis-alternativ)-Bruker NOD32. Testet også å formatere/reinstallere Windows uten noen form for virusbeskyttelse/firewall (kun XP+drivere) Fant ut at hvis jeg kjører 16bit fargedybde låser ikke maskinen. Skjønner ikke dette, har testet med 2 skjermkort og en HAUG av forskjellige drivere. Er nå så lei at jeg lurer på å skrape hele greia.... Har du prøvd med forskjellige nettlesere også? Lenke til kommentar
fezzic Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 -Har testet nyeste Adobe reader (også med Foxit reader, gratis-alternativ)-Bruker NOD32. Testet også å formatere/reinstallere Windows uten noen form for virusbeskyttelse/firewall (kun XP+drivere) Fant ut at hvis jeg kjører 16bit fargedybde låser ikke maskinen. Skjønner ikke dette, har testet med 2 skjermkort og en HAUG av forskjellige drivere. Er nå så lei at jeg lurer på å skrape hele greia.... Har du prøvd med forskjellige nettlesere også? Problemet oppstår også når jeg åpner PDF utenfor nettleser. Har testa i IE og firefox, though. Disablet PDF visning under surfing. Kjører CS3 på laptop uten problemer, mistenker at det enten er driver eller hardware som lager krøll. Har kjørt driver verify på skjermkort uten hell. Har bestilt nytt hovedkort og strømforsyning nå pga en ødelagt LAN port (og bråkete strømforsyning), satser på at jeg får andre resultater når det er installert.. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 -Har testet nyeste Adobe reader (også med Foxit reader, gratis-alternativ)-Bruker NOD32. Testet også å formatere/reinstallere Windows uten noen form for virusbeskyttelse/firewall (kun XP+drivere) Fant ut at hvis jeg kjører 16bit fargedybde låser ikke maskinen. Skjønner ikke dette, har testet med 2 skjermkort og en HAUG av forskjellige drivere. Er nå så lei at jeg lurer på å skrape hele greia.... Har du prøvd med forskjellige nettlesere også? Problemet oppstår også når jeg åpner PDF utenfor nettleser. Har testa i IE og firefox, though. Disablet PDF visning under surfing. Kjører CS3 på laptop uten problemer, mistenker at det enten er driver eller hardware som lager krøll. Har kjørt driver verify på skjermkort uten hell. Har bestilt nytt hovedkort og strømforsyning nå pga en ødelagt LAN port (og bråkete strømforsyning), satser på at jeg får andre resultater når det er installert.. Ok, jeg har en eldre maskin hvor jeg opplevde det samme. Nå kjører jeg en Linux distro på den, og det funker bra. Får håpe det løser seg med nytt HK og psu. Lenke til kommentar
fezzic Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Til info, hvis andre får samme problem; Det fungerte flott med CS3 etter at hovedkortet var skiftet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå