Dryper Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0 Jeg får denne meldingen når jeg bruker sessions. jeg har nå satt av session.bug_compat_42 session.bug_compat_warn men får forsatt det samme problemet. er det noe annet som kan gjøres? Takker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Bruker du session_register(), session_is_registred() eller lignende i scriptet? Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Bruker du session_register(), session_is_registred() eller lignende i scriptet? ja den setter jo to sessions der.. (Dette er ett login script).. denne bruker jeg: session_register("userid"); Noen ide? Takker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 session_register() er utdatert for lenge siden (I versjon 4.2.3). Den korrekte metoden er: session_start(); $_SESSION['userid'] = $userid; //Om session skal ha en verdi $_SESSION['paalogget'] = TRUE; // Eller bare være true/false Bruk så session_destroy, eller unset( $_SESSION['userid'] ) om du skal fjerne den, ikke session_unregister. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 session_register() er utdatert for lenge siden (I versjon 4.2.3).Den korrekte metoden er: session_start(); $_SESSION['userid'] = $userid; //Om session skal ha en verdi $_SESSION['paalogget'] = TRUE; // Eller bare være true/false Bruk så session_destroy, eller unset( $_SESSION['userid'] ) om du skal fjerne den, ikke session_unregister. xD funka . Men da vet vi jo det xD Hadde jeg vært kompisen min nå så ville jeg gjemt meg fort **Draw my gunz** Takker så myche Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå