Gå til innhold

En billig softgun som skyter passe kraftig.

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en billig softgun, kun en pistol ikke en gevær eller noe lignende. Sofgun'en skal være sånn passe kraftig, dvs at det ikke skal være farlig å bli truffet (utenom øynene selføgelig), men skal samtidig gjøre litt ondt (skal være såpass kraftig). Skal ikke brukes til skyting mot folk bare så det er sakt, men gidder ikke å gå rundt med et våpen som kan skade folk alvorlig (utenom øynene selfølgelig). Jeg ser helst at det skal være lett å treffe med softgun'en, også mål som er ganske langt unna. Skal også være lett å skaffe kuler, dvs at den bruker standard størrelse. Nå er jeg ikke så veldig inne på softgun priser, men den må ikke være over 500 kroner, dette er absolutt maks grense, men vil gjerne ha noe som er billigere (200-300 kroner).

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tre hovedtyper airsoft-våpen.

Fjærbasert, der du trekker tilbake og lader manuelt.

Elektrisk, som har en motor som komprimerer luften.

Og gass. De gassdrevne er å foretrekke om du skal ha pistol. Du kjøper en flaske med airsoftgass og fyller på magasinet omtrent slik du fyller på en lighter. I magasinet på pistolen plasserer du også kulene som blir dyttet oppover av en fjær som et vanlig magasin. Du kan ha flere magasin med deg om du kjøper flere.

Fjærbasert airsoft, også kjent som springer (fra det engelske ordet for fjær, spring) er som oftest av laber kvalitet. Type 17.mai-pakkisbod leketøy.

Du får faktisk også dyrere springere av god kvalitet. Men da snakker vi gjerne sniper-gevær til noen tusen kroner.

Til ~500kr tror jeg det burde være mulig å få tak i en brukt, gassdreven Glock

Eksempler på gasspistoler: http://www.sandefjordpaintball.no/index.ph...cPath=53_56_105

gass: http://www.sandefjordpaintball.no/index.ph...products_id=769

Sandefjord paintball har også noen springere/fjærpistoler ser jeg: http://www.sandefjordpaintball.no/index.ph...cPath=53_56_106

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar igjen :) .

Ca hvor mange ganger kan man skyte med 500 ml gass? Funnet ut at jeg sikkert kan gå litt opp i pris siden jeg egentlig har en del penger for øyeblikket :) , men 700 er absolutt maks. Utelukker heller ikke butikker i utlandet, hvis jeg får de til å skrive en pris på under 200 kroner på pakken blir det ikke så dyrt.

Lenke til kommentar

Er stort sett et magasin per fylling, bruker man to magasin perfylling så blir det fort for kleint trykk, noe som kan medføre våpenklikk i verste fall. Nå fins det pistoler som er ganske økonomiske med gassen, men disse er ofte en del svakere.

Blow-back pistoler bruker en del mer enn pistoler uten blow-back.

Blow-back vil si at sleiden(ladegrepet kaller vel noen det også), smeller tilbake for hvert skudd, som på en ekte pistol, dette for å øke realismen.

Lenke til kommentar
Jeg leter etter en billig softgun, kun en pistol ikke en gevær eller noe lignende. Sofgun'en skal være sånn passe kraftig, dvs at det ikke skal være farlig å bli truffet (utenom øynene selføgelig), men skal samtidig gjøre litt ondt (skal være såpass kraftig).

Da må jeg ødelegge morroa med å si at det er 18-års grense på slikt, så du får ikke lov å kjøpe slikt noe sted i landet før den tid.

Denne tråden er litt unødig om en 2 års tid, så jeg lukker denne tråden nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...