disc0 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Satt og leste artikkelen her på hardware.no om nettsikkerhet. Tok testen og feilet på ALLE punktene. Jeg var utsatt for både virus og trojanske hester, folk kunne hacke seg inn uten problem osvosv... De anbefalte bla. annet å få meg en brannmur. Kan noen forklare hva dette er og si positive/negative sider ved en slik? Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Fordeler...hindrer "innbrudd på pc-en din.. Bakdeler...krever litt konfigurering (ikke spes vanskelig), også trekker brannmuren litt systemresurser... Personlig bruker jeg Zonealarm pro, og er strålend fornøyd... se: http://zonelabs.com Kan lastes ned gratis for personlig bruk... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Om du er Telenor ADSL kunde, så kan det hende at du får Norton Internet Security med på kjøpet, sjekk www.online.no. Men ZoneAlarm er anbefalt ja. Brukte det før og var godt fornøyd. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 fordelen er at du gjør det vannskeligere for folk å finne ut hva som er på maskinen din. bruker du windows skal det etter sigende ikke være så vannskelig å komme seg inn på en maskin som ikke har brannmur innstalert. det negativer er at det (som tidligere nevnt) krever endel konfigurering men det er stort sett i begynnelsen når brannmuren er nyinnstalert. en annen ulempe er at du kan få problemer med spill som oppdaterer seg selv på nettet eller internettbaserte spill som prøver å komme seg på nett. brannmuren vil da nekte 'uønskede' programmer å kommse seg på nett. (dette faller vel litt under konfigurering av brannmuren). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå