h0ax Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei, har nettopp kjøpt ny PC, og under installasjonen av Windows XP x64 fikk jeg en tom feilmeldingsboks med tittel "Windows - Out of virtual memory". Dette var mot slutten av installasjonen hvor alle settings var satt og den holdt på å lagre dem. Specs: Intel Core 2 Duo E8400 XFX GeForce 8800 GT 512mb OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA MSI Mainboard S-775 nForce750iSLI ATX 3xPCI-E Jeg får ikke fullført installasjonen av winxp :/ Har ikke prøvd med et annet OS enda, det begynner å bli sent og jeg har jobb i morgen. I BIOS så står det at jeg har Physical Memory og Usage Memory 4096MB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvor stor partisjon lagde du for Windows? Virtual Memory er en fil som ligger på disken din. Når du har 4GB RAM så blir denne filen ganske stor. Har du plass nok på Windows partisjonen? Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Hvor stor partisjon lagde du for Windows?Virtual Memory er en fil som ligger på disken din. Når du har 4GB RAM så blir denne filen ganske stor. Har du plass nok på Windows partisjonen? Jeg formaterte en 150gb NTFS partisjon til windows Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 kjørte memtest86+ på begge minnechippene og fant ut at det ene ga masse errors, fikk nå installert og kjørt ved å bare la det ene være inni og det defekte være ute Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Du kan jo sjekke om minne, cpu og chipset kjører på riktig hatighet og volt i biosen.. Er ikke sikkert det har noe som helst med problemet ditt men verdt å sjekker trur jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå