Tsjaizer Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Hallo, har nettopp skaffet meg opptakerutstyr til pcen, Audio Kontrol 1 og kondensatormik. Har fått koblet alt til men får ikke noe lyd/ får ikke tatt opp noe lyd i Cubase med mikk eller gitar. Er veldig nybegynner så det er sikkert etler annet jeg ikke har gjort. Instillingene på boksen er helt tipptopp, men dog ingen lyd. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Endret 3. juni 2008 av Tsjaizer Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hallo, har nettopp skaffet meg opptakerutstyr til pcen, Audio Kontrol 1 og kondensatormik. Har fått koblet alt til men får ikke noe lyd/ får ikke tatt opp noe lyd i Cubase med mikk eller gitar. Er veldig nybegynner så det er sikkert etler annet jeg ikke har gjort. Instillingene på boksen er helt tipptopp, men dog ingen lyd. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Mest sannsynelig har du ikke valgt den som input driver. Let opp noe alà 'audio options' på Cubase, og velg "Audio Kontrol 1 In 1" som input driver, og "Audio Kontrol 1 Out 1" som output driver. Sørg også for at input volumet på selve boksen står på, å at phantommatingen (48V) står på, dersom du bruker kondensatormikken. Lenke til kommentar
Tsjaizer Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk skal du ha! Det hjalp. Vet du eller noen andre om det er mulig å få vekk delayet på opptaket. når jeg spiller/synger inn kommer lyden litt etter... Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Takk skal du ha! Det hjalp. Vet du eller noen andre om det er mulig å få vekk delayet på opptaket. når jeg spiller/synger inn kommer lyden litt etter... Du må velge drivermodusen ASIO på Cubase, det står trolig på MME hos deg akkurat nå. Du må også sørge for å velge riktig innstilling på selve Audio Kontrol-kortet. Dette gjøres på Audio Kontrols "Control Panel", der har du innstillinger for forsinkelse, og samplingsfrekvens. Lenke til kommentar
Tsjaizer Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Takk skal du ha! Nå får jeg det til. Har begynt å ta opp litt, men det blir mye knitrelyder. Var inne på tanken om at det kunne være dårlige høyttalere/hodetelefoner, men har testet litt rundtom og det virker som det er knitring på opptaket. Virker som at alle kablene er på plass. Noen som vet råd å få vekk knitringen? Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Takk skal du ha! Nå får jeg det til. Har begynt å ta opp litt, men det blir mye knitrelyder. Var inne på tanken om at det kunne være dårlige høyttalere/hodetelefoner, men har testet litt rundtom og det virker som det er knitring på opptaket. Virker som at alle kablene er på plass. Noen som vet råd å få vekk knitringen? Litt vanskeli å fastslå hva feilen er, siden jeg ikke vet nøyaktig hvilken knitrelyd dette er. Jeg vil tro at du kansje har satt på for lav forsinkelse på lyden inne på "Control Panel", hvis du gjør det, kan du oppleve nå slags knitrelyder. Øk forsinkelsen litt, å prøv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå