dapre Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Noen som har samme problem ? Når jeg innstaller de nyeste driverne fra Nvidia (4.01) til mitt Geforce3 ti200 kort, så er plutselig oppstarten av maskin og spill som sirup ! Maskinen henger i opptil 1 minutt med sort skjerm før windows er lastet ferdig. Starter jeg et spill, gjentar hele greia seg. Sort skjerm og masse venting før spillet starter. Samme greia skjer også når jeg går på den CreativeGeforce3 flippen under egenskaper for skjerm. Her blir riktignok skjermen ikke sort, men maskinen henger veldig lenge. Ellers oppfører alt seg som før. Jeg har ikke noe dårlige hastighet på maskinen eller lavere framerate i spill. Hvis jeg går tilbake til de originale driverene som fulgte med kortet (DriverVer = 09/05/2001, 2.1.8.0) starter alt som lynet. Regner med at gamle drivere gir grafikkfeil i nyere spill, så jeg vil gjerne bruke de nyeste driverne. Hvis ikke noen har et godt svar på hva som skjer, vil jeg begynne med de gamleste driverne og gradvis oppdatere til de nyeste. Den siste driveren som ikke gir problemer beholder jeg på disken. Tror Nvidia har gitt ut en 5-6 drivere til geforce3 serien. Problemet kan være skjermrelatert, men virker usannsynlig da skjermen bare er 4 år gammel. Des. 1998. TARGA TM4896-1 19". Tror ikke den er plug & play. Den støtter TCO95 og VESA DDC 1/2B. Kjører bl.a 1024*768 på 85 KHZ som er bra. Har eller også installert drivere fra produsenten av kortet, Creative, uten at det hadde noen effekt. Uansett problemet oppstår kun ved innstallering av nye Nvidia drivere, det er ikke noe annet som trigger problemet, det har jeg eliminert meg fra til. Setter pris på all hjelp, da dette er en veldig irriterende. Hilsen, Danny Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Bruker du detonator destroyer etter at du har avinstallert de gamle driverne (før du installerer de nye)?? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Har slitt med samme problem lenge. Helt til jeg reinstallerte winxp og testet med bare driverne til nvidia. Det viser seg at Geforce 3 kortene ikke takler så bra drivere på 40. tallet. Brukte 41.09 og fikk 4 minutter reboot på maskinen. Så jeg bruker nå 40.72 som fungerer helt fint. Ellers skal 30.82 driveren være stabil. 42.86 og 42.68 skal være gode også. Det er ikke bare vi som sliter. Du finner noe om dette på forumet til www.guru3d.com Lenke til kommentar
dapre Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Takk for svar. Skal sjekke ut Guru3d. Bra side forresten. Har aldri brukt detonator destroyer, siden jeg aldri har hørt om det. Skal sjekke ut den også. Takk. :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå