Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laseroperasjon på øyne

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei.

jeg skal ta laser om noen mnd, fikse synet samnt skjevehornhinner.

er ekstremt nervøs for denne operasjonen,

har blitt fortalt at jeg skal ta noe som heter LASEK.

lurer på om noen her har gjort det samme og kan dele sine erfaringer.

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok LASEK for et par år siden. Begge øynene ble operert samme dag. Fikk en valium som gjorde at alle bekymringer forsvant som dugg for sola, så bar det rett på operasjonssalen. Var inne på operasjonsalen et kvarter. Selve operasjonen var smertefri, dog noe ubehagelig. Det jeg syntes var mest smertefult, var det sterke lyset som ble lyst rett på netthinnen. Det er som om du skulle se rett på sola, rett etter at du har våknet om morgenen.

Var ikke mulig å bruke øynene ordentlig tre dager etter operasjonen. Fikk med plastkopper som jeg skulle feste foran øynene når jeg sov (for at du ikke skal gni deg i øynene når du sover). Disse skulle jeg bruke i en mnd. Var på jobb etter de tre nevnte dagene. Øynene var tørre i et halv år etter operasjonen, men brukte kunstig tårevæske som hjalp. Når jeg kjørte i tuneller, var det som om jeg så lyset gjennom "tåkete" glass.

Har i etterkant aldri hatt problemer etter operasjonen. Er meget godt fornøyd, og det er en befrielse å slippe briller og linser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så du har helt perfekt syn nå etter 6mnd?

hvordan var synet ditt rundt 3 dager etter op?

mye smerter etter op?

Lenke til kommentar

Har perfekt syn i dag, to etter operasjonen.

Synet etter 3 dgr var greit nok. Ingen spes. smerter eller ubehag, bortsett fra tørrhet og følelsen av rusk i øynene (som varte i 6 mnd ca.)

Ingen spes. smerter etter operasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...