Gå til innhold

Tigging - Lae vil unngå at Oslo blir tiggerstad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plata er den store platningen mellom Oslo S og byporten, ikke sant?

Nei.. plata er vel plassen på sjøsiden av Oslo S. Mot strandgata og prinsens gate.

Jeg trodde Lae hadde forstått at man som høyremann ikke kan ulovliggjøre alt man missliker?

Det kan man jo si om hva som helst.. tigging, prostitusjon, narkotikasalg etc.. er jo ikke noe argument i seg selv.

Lenke til kommentar
Akkurat,da er vel spørsmålet: Skal vi lage egne slumområder hvor "disse" skal oppholde seg?
Nei, det trengs ikke så lenge man har valget mellom å sende de uønskede elementene til:

-tvungen avrusning

-fengsel

-tilbake til utlandet

Disse 3 alternativene burde effektivt fjerne mesteparten av de uønskede elementer i Oslo. Det er som sagt kun den politiske viljen det står på.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
I Oslo har man ikke noe valg. Man havner automatisk i slummen/narkosalget fordi den befinner seg i Oslo paradegate og utvider seg stadig til større områder.

Ja, hva er egentlig problemet med å jage dem? Det er ikke noe lovlig eller demokratisk problem. De bedriver ulovlig virksomhet og er dessuten til pest og plage til andre. Politiet har rett i henhold til loven å bortvise folk.

Dette med slumområder har fordeler og ulemper. Kanskje helst det siste. Men hva er alternativet? La alle kriminelle i denne byen gjøre som de vil?

Nei takk. Og jeg tror jeg snakker på vegne av de fleste borgerne her i byen når jeg vil at politiet skal håndheve loven.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke leie militæret til å skyte narkomane og horer å sånt? Hele militæret pløyer alt som ligner horer og narkomane og kaster dem i en sånn kontainer og graver dem ned!

Det er fort gjort og koster sikkert ikke så vanvittig mye.

Det enkle er ofte det beste ;).

Endret av nevoscript
Lenke til kommentar
-Kriminalisere prostitusjon, ikke bare kjøpet av tjenesten

Kriminaliserer man kjøpet, kriminaliserer man òg salget.

Tror heller mer liberalisering er veien å gå for å fjerne horene fra Karl Johan. Hvis man legaliserer horehus og andre establissementer vil nok de prostituerte trekke dit.

Lenke til kommentar
Kriminaliserer man kjøpet, kriminaliserer man òg salget.

Nei, faktisk ikke, og det er dette som er så fantastisk (ironi) med den nye loven. Kunden risikerer å bli tauet inn mens de organiserte kriminelle hora får lov til å fortsette å lokke nye ofre mellom bena sine.

Lenke til kommentar

Haha, finner det morro at alle problemer hele tiden skal løses med å slå hardt ned på det :p Beklager, men verden er ikke så svart hvitt.

Narkomane:

Legalisering. Det vil føre til at narkomane ikke trenger henge i det kriminelle miljøet, og miljøene av narkomane i landet vil bli uttynnet og narkomane gatelangs som er skjemmende vil minske betydelig. Å bruke rusmidlene i det offentlige rom burde såklart være ulovlig akkurat som drikking av alkohol. For ikke å nevne alle de andre positive effektene legalisering har.

Prostituerte:

Full legalisering. Det vil minske det kriminelle elementet, bedre forholdene for de prostituerte. Gi de bordeller så de ikke vandrer gatelangs (iallefall i betydelig mindre grad.

Tiggere:

Her er jeg mer enig med en litt strengere linje. Tigging er faktisk helt unødvendig med det velferdsystemet vi har i dag. Og folk som skal ha stands og slikt må da vel så vidt jeg vet som regel søke om lov til det? Bruk samme greia for tigging, men siden det er ikke grunnlag for det så vil det jo i praksis være ulovlig.

Lenke til kommentar
Bare få dem ut ifra sentrum så er jeg fornøyd, jeg fatter ikke at folk tillater at narkomane og horer er det første man ser når man kommer til Oslo. Nei send dem ut på bondeland og få dem rusfrie.

Hva er det rusmissbrukere gjør som er så fælt for oslo?

Lenke til kommentar
Bare få dem ut ifra sentrum så er jeg fornøyd, jeg fatter ikke at folk tillater at narkomane og horer er det første man ser når man kommer til Oslo. Nei send dem ut på bondeland og få dem rusfrie.

Hva er det rusmissbrukere gjør som er så fælt for oslo?

Jeg og veldig mange andre føler ett viss misbehag hver gang vi passerer dem. De forsøpler sentrum, og er en skam for nasjonen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder legalisering så kan jeg godt være med på tankegangen.. både når det gjelder prostitusjon og narkotika... men jeg tror heller ikke dette er så svart/hvitt - bare legaliser narkotika og prostitusjon så forsvinner alle problemene.

Narkotikamisbruk vil garantert øke, f.eks, og det er ikke uproblematisk. Mye narkotika kan produseres billig, men hvem skal gjøre det? Statlig distribusjon? Og selv om det er billig å produsere - hvem skal finansiere det? Skattebetalerne? Skal de narkomane jobbe for dopen? Hva slags jobber? Skal de få det gratis? Hvor mye skal de få? Hvordan hindre videresalg og eksport?

Nei.. jeg tror "legaliser og så blir alt bra" tankengangen er litt for naiv. Kan være med på noe av tankegangen, men det er på ingen måte gitt at det løser fler problemer enn det skaper, og det vil ikke få narkomane bort fra gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...