Gå til innhold

Behandler politiet de narkomane dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er en narkoman en fare for andre?

Er det et seriøst spørsmål?

yup.

Ok. Da skjønner jeg at jeg har gjort en feil. Beklager.

 

Du har selvsagt rett.. De er ikke en fare for andre. Det er ikke volds- og vinningskriminalitet i disse miljøene. Barn av narkomane lider aldri under manglende omsorg. De raner ikke mennesker, truer ikke til seg penger med kniv etc... :roll:

Lenke til kommentar
Ok. Da skjønner jeg at jeg har gjort en feil. Beklager.

 

Du har selvsagt rett.. De er ikke en fare for andre. Det er ikke volds- og vinningskriminalitet i disse miljøene. Barn av narkomane lider aldri under manglende omsorg. De raner ikke mennesker, truer ikke til seg penger med kniv etc... :roll:

Som jeg har påpekt før, så er mye av dette et resultat av forbudet, og den politikken vi fører i dag.

Narkomane vil det alltids finnes, umulig å bli kvitt, det kan du vel si deg enig i?

 

Men man kan prøve å gjøre den gruppen mindre. f. eks heroin til heroinavhengige, som har vist seg å være vellykket. (Ligger noen linker i denne eller den andre tråden)

Man kan da sørge for at missbrukerne får rent stoff, som gjør heroinen mindre skadelig.

Man kan sørge for at de får et verdig liv, da de kan få råd til å spise ordentlig, og ha et sted å bo.

Skaffe seg en jobb.

 

Da er vi plutselig kvitt den kriminaliteten.

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Vinningskriminalitet vil jo falle med evt. heroin på resept hvis egenandelen ikke kverker økonomien til vedkommende og en heroinist som ikke er desperat er vel akkurat like farlig som "deg og meg". Men det finnes helt klart grupper av narkotika som ikke bør få noen som helst form for utløp/legalisering/avkriminalisering. Meth er et sånt stoff, fører til psykoser og vold!

Lenke til kommentar
Men det finnes helt klart grupper av narkotika som ikke bør få noen som helst form for utløp/legalisering/avkriminalisering. Meth er et sånt stoff, fører til psykoser og vold!

Utenom at det faktisk er avkriminalisert for medisinsk bruk i store deler av verden. Vet ikke hvordan det er i Norge.

 

Ikke det at jeg er uenig i din korte oppsummering av meth, for det er jeg ikke. Synes baade det og vanlig amfetamin er ekstremt skumle stoffer, og er svaert skeptisk til bruk av amfetaminderativer i behandling av f.eks ADHD.

Lenke til kommentar
Snakket om rekreasjonell bruk av meth eller da som nedtrapping. Meth brukes vel ikke i rekreasjonelle doser i behandling av noe some helst?

Det kan brukes i forskjellige typer behandling der andre amfetaminderativer har for mye bieffekter. Men jeg vet svaert lite om det spesifikke bruket, utover at det er lovlig til medisinsk bruk diverse steder. Jeg tror ikke det er noe spesielt utbredt selv der det er lov.

Lenke til kommentar
De har tendenser å være kriminelt, voldelig, psykotisk, sjikanerende og forsøppler området med "farlig" medisinske-preparater.

 

Og så vokser det horn ut av hodet på dem og huggtenner ut av munnen på dem, det må du ikke glemme.

 

Det er skumle individer som vi helst bør dytte inn i en mørk krok og kaste råtne egg og tomater på, sånn at vi kan føle oss litt bedre med oss selv.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
De har tendenser å være kriminelt, voldelig, psykotisk, sjikanerende og forsøppler området med "farlig" medisinske-preparater.

Og så vokser det horn ut av hodet på dem og huggtenner ut av munnen på dem, det må du ikke glemme.

Tør du å påstå det jeg skrev er usant?

 

Det er skumle individer som vi helst bør dytte inn i en mørk krok og kaste råtne egg og tomater på, sånn at vi kan føle oss litt bedre med oss selv.

Gi de sprøyterom er flere skritt feil retning...

Kanskje vi bør kjøpe stoffet for dem og?

Lenke til kommentar
De har tendenser å være kriminelt, voldelig, psykotisk, sjikanerende og forsøppler området med "farlig" medisinske-preparater.

Og så vokser det horn ut av hodet på dem og huggtenner ut av munnen på dem, det må du ikke glemme.

Tør du å påstå det jeg skrev er usant?

 

Jeg tør påstå at du ikke har peiling på hva du snakker om, høres mer ut som du kommer rett fra Bærum og har sett noen skrekkelige narkomane på Oslo S og så ble du forskrekket av dette. Har ikke møtt en eneste narkoman som lever opp til dine beskrivelser. Har hatt mange hyggelige samtaler med både alkoholikere og narkomane selv.

Det er skumle individer som vi helst bør dytte inn i en mørk krok og kaste råtne egg og tomater på, sånn at vi kan føle oss litt bedre med oss selv.

Gi de sprøyterom er flere skritt feil retning...

Kanskje vi bør kjøpe stoffet for dem og?

 

Hvorfor er sprøyterom feil retning? Du klager jo på brukte sprøyter, dette problemet hadde jo blitt adskillig mindre hvis de hadde hatt et sted å være, og der det var mulig å kvitte seg med brukt brukerutstyr.

 

Er usikker på siste spørsmål.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Lurer også på hvorfor sprøyterom er i feil retning? Om man har egne kommunale steder med helsepersonell tilgjengelig der de kan sette sprøyter vil vel gjøre ting bedre både for narkomane og helsepersonell (type ambulansesjåfører som har x antall av sine totale utrykninger på ovedoser)

Lenke til kommentar
Lurer også på hvorfor sprøyterom er i feil retning? Om man har egne kommunale steder med helsepersonell tilgjengelig der de kan sette sprøyter vil vel gjøre ting bedre både for narkomane og helsepersonell (type ambulansesjåfører som har x antall av sine totale utrykninger på ovedoser)

 

Det er ulåvelig med narkotika vet du, så da må man gjøre absurde avgjørelser som ikke gjør noenting bedre. Resultatet blir at politiet må fortsette å bruke ressurser på å jage narkiser fra gaten, sprøyer flyter overalt og heroin-avhengige dør som fluer hvis det skulle komme noe stoff til landet som ikke er blandet ut med rottegift.

Lenke til kommentar
Jeg tør påstå at du ikke har peiling på hva du snakker om, høres mer ut som du kommer rett fra Bærum og har sett noen skrekkelige narkomane på Oslo S og så ble du forskrekket av dette. Har ikke møtt en eneste narkoman som lever opp til dine beskrivelser. Har hatt mange hyggelige samtaler med både alkoholikere og narkomane selv.

Du kan sikker brå nekte, og påstår at du kun har møtt hyggelige folk.

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikke...;words=narkoman

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=121313

Og det er ingen "nyhet" fra ssb.no, at kriminelle gjengangerer er som oftes stoffmisbruker.

 

[Hvorfor er sprøyterom feil retning? Du klager jo på brukte sprøyter, dette problemet hadde jo blitt adskillig mindre hvis de hadde hatt et sted å være, og der det var mulig å kvitte seg med brukt brukerutstyr.

Det er rett og slett perverst og ond.

Istedet for å bruke skattepengene våres til å rehabilitere dem, gi vi bare en lettere tilgang til "misery" deres.

Lenke til kommentar

De som er avhengig av heroin er allerede såpass langt nede at de MÅ ha heroin, og lever livet sitt etter dette. Siden prisene på dette gjør at man må ty til lyssky aktiviteter for å opprettholde et missbruk, er de fleste narkomane mer eller mindre kriminelle. Du tjener ikke 30 000 (?) i mnd på å henge på plata og følge loven.

 

Så, hvem betaler disse pengene, og hvem får dem? Samfunnet (vi) betaler, i form av tyveri og tigging, og det harde kriminelle miljøet og smuglerne ender opp med pengene.

 

Løsningen, i mine øyne, er å følge Sveits sitt eksempel, og tilby de harde narkomane sprøyterom der de får utdelt en dose heroin inntil tre ganger daglig. Det er ikke lov å ta med heroinet utenfor rommene, og forbudet er vedlikeholdt utenfor disse fire veggene.

 

På denne måten får vi kuttet ned på det meste av tigging/stjeling/annet, og i tillegg kutter vi pengestrømmen til det kriminelle miljøet. Dette er den eneste måten som har vist seg å fungere, selv om alle skulle ønske at et forbud var nok.

Lenke til kommentar
Løsningen, i mine øyne, er å følge Sveits sitt eksempel, og tilby de harde narkomane sprøyterom der de får utdelt en dose heroin inntil tre ganger daglig. Det er ikke lov å ta med heroinet utenfor rommene, og forbudet er vedlikeholdt utenfor disse fire veggene.

 

Er til dels enig i en løsning som dette. Det er mange problemer som ikke forsvinner, men det er også mange problemer som faktisk forsvinner og det gjør de ikke hvis vi ikke gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...