Gå til innhold

Er på jakt etter et godt stativ!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett litt på stativ til mitt 400D i det siste, og funnet ut at dette markede er utrolig stort. Alt koster jo fra 300 til 3000, og ser nesten helt like ut.

Har sett litt på Manfrotto 055X PROB

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83707

Men jeg er litt usikker på om det virkelig er verdt å bruke så mye penger på det.

1. Er det verdt det?

2. Kan noen finne et hode (ikke kulehode) som jeg kan bruke til dette stativet(på MPX helst)

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg er litt usikker på om det virkelig er verdt å bruke så mye penger på det.

1. Er det verdt det?

2. Kan noen finne et hode (ikke kulehode) som jeg kan bruke til dette stativet(på MPX helst)

Mvh Mads

Har du ambisjoner om å bruke stativet til de mulighetene stativ gir deg fotografisk, og ikke bare som en enkel støtteanordning, så ja. Hold deg langt unna de billigste alternativene. Du bør etter min mening ikke gå for noe dårligere enn noe i 055-klassen (190-serien hvis du vil ha noe litt mindre).

Velbon Sherpa-serien er vel også anbefalt av de rimeligere typene.

Hva med å kjøpe den bundelen mpx har på både 055PROB og hode? Jeg kjøpte et sånt kit til julegave til min far sist jul, og det virket å falle i smak: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66818 . Et billig treveishode som får bra anmeldelser i tester, og jeg har mer tro på rimelige treveishoder framfor rimelige kulehoder.

Sjøl har jeg et Feisol-stativ av karbon jeg er veldig glad i, men da havner du fort opp i mot 2000 for bare stativet, og hodet kommer i tillegg. Jeg er veldig glad i kult stæsj og endte opp med et RRS-BH55-hode på toppen, men det ligger på et litt annet kostnadsnivå enn de rimeligste variantene, men dæven som jeg gliser hver gang jeg kan bruke riggen :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...