Thunderhead Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Etter lengre tids rykter om en versjon 2.0 av NX, har Nikon lagt ut dette på deres nettsider. http://www.nikon.com/about/news/2008/0603_01.htm http://www.capturenx.com/ Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurer på hvor mye en på punge ut for denne versjonen om en har CNX 1.3...noen som vet? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Lurer på hvor mye en på punge ut for denne versjonen om en har CNX 1.3...noen som vet? http://www.robgalbraith.com/bins/content_p...cid=7-9311-9462 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Jason Odell har laget en pdf-bok om NX 2, The Photographer's Guide to Capture NX2, og kan lastes ned for 27,95 USD (25% rabatt frem til 20. Juni) her: http://www.luminescentphoto.com/nx2guide.html Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Versjon 1 var det mange som elsket å hate, men jeg føler at versjon 2 har tatt et solid skritt i riktig retning. Programmet fungerer bedre, har bl.a. et par nye nyttige funksjoner og litt mer oversiktlig Edit List. Men jeg lurer litt på hvorfor akam ikke har en nyhetsartikkel angående NX2, selv om det ikke er Adobe som er utgiver, de pleier å være kjappe som lynet da, det er tross alt over tre uker siden lansering nå. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 CNX er vel et nokså smalt produkt, men er enig i at de godt kunne ha omtalt det ja. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hmmm... Det var noen funksjoner som så ganske fine ut her... Har du kjøpt NX 2, Oceanborn? Og om så er tilfellet, hvordan liker du det? Jeg ser at det finnes en prøveversjon tilgjengelig, skal få lastet ned denne når jeg har fått byttet ut harddisken på Mac´en min neste uke, men vil likevel gjerne høre hva andre eventuelt mener om programmet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har brukt det litt og det fungerer ganske bra. Jeg får ofte bedre resulteter enn med Photoshop men jeg synes programmet er ganske forvirrende. Jeg finner de fleste råkonvertere forvirrende så det er ikke noe som er et spesielt problem med Capture NX 2. På en rask PC med 2 GB RAM så synes jeg ikke hastigheten var et problem. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Hmmm... Det var noen funksjoner som så ganske fine ut her... Har du kjøpt NX 2, Oceanborn? Og om så er tilfellet, hvordan liker du det? Jeg ser at det finnes en prøveversjon tilgjengelig, skal få lastet ned denne når jeg har fått byttet ut harddisken på Mac´en min neste uke, men vil likevel gjerne høre hva andre eventuelt mener om programmet. Nei, jeg har ikke kjøpt det enda, da man kan bruke det gratis i 60 dager. Det har også vært noen skriverier om at det drøyde litt med betalingsmuligheter også, men føler ikke at det haster ennå. Jeg har brukt det siden det ble lansert og jeg liker det veldig godt, av de 10+ Raw-konverterne jeg har prøvd, er det uten tvil NX som både åpner filene best og som gir best resultat. Egentlig ikke så rart i og med at Raw ikke er en fastsatt standard, men hver kameramodell bruker sin egen unike versjon. Bedre blir det ikke at produsentene ikke avslører detaljer rundt sine formater heller, noe som gjør at alle 3. parts konvertere må gjette seg frem til mye av resultatet eller rett og slett overse en del av informasjonen. For fyldig diskusjon rundt Capture NX2, vil jeg anbefale Nikon Café eboka til Jason Odell linket til lenger oppe er også veldig fin. Endret 26. juni 2008 av Oceanborn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå