Nuffern Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Som det ble sagt så elegant tidligere løper det ny reklamasjonsfrist fra du har mottatt ombytteproduktet. NetShop som eier Microplex er til og med medlem av Eletronikbransjen som støtter opp under dette. Skulle de allikevel ikke støttet opp under det er det en rekke saker i FTU som alle gir klager medhold. En kort mail til dem med den setningen kan de ikke uten videre ignorere. Noe annet som underbygger fem års reklamasjonsrett er det at stasjonære PCer har en fem års frist for reklamasjon. Man kan ikke dele opp produktet i enkeltdeler, og på så måte vil også en PSU ha den samme fristen. Endret 26. juni 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
darket Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 så man kan ikke dele en stasjonær pc opp i enkeltdeler? Fujitsu siemens nekter å bytte ut en cdrom, grunnet slitasje etter 2,5 års bruk Det er litt off-topic, men samme prinsipp. Jeg satt på andre siden som "forhandler" og tapte mot fujitsu siemens som var leverandør, kunde fikk ny cdrom av meg gratis.. og fujitsu sparte penga! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det blir ikke samme prinsipp. Du som forhandler må forholde deg til Forbrukerkjøpsloven når kunden reklamerer til deg. Hva du kan kreve at FJ dekker av dine kostnader kommer an på hva slags avtale du har med dem. Lenke til kommentar
guom Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Hei, Da har jeg fått svar fra FTU på lørdag. Det er mange siders dokument med både førsteamanuensis, advokat og advokatfullmektig representert. Jeg skal ikke gå i detaljer på hva det er skrevet, men quoter konklusjonen. Vedtak: Netshop ASA plikter å betale kr.695 -- kronersekshundreognittifem 00/100 til MITT NAVN mot at den påklagde strømforsyning stilles til disposisjon for Netshop ASA. Vedtaket er enstemmig. Jeg fikk en telefon fra netshop på tirsdag da de lurte på mitt kontonr og per skrivende stund kan jeg bekrefte at jeg har fått tilbake pengene jeg har betalt for PSUen. Etter 1 år og 3 mnd er saken endelig avsluttet. Det har vært en lang prosess, men jeg føler også har jeg har lært mye på veien. Vil takke dere på forumet for tilbakespill og støtte. Sett fra netshop sitt ståsted, kan jeg på en måte se saken fra dems perspektiv. Mister netshop meg som kunde? Det vet jeg ikke enda, vi få se Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Så hyggelig at saken ordnet seg! Jeg er interessert i på hvilket grunnlag tvisten ble avgjort. Kan du legge ut (evt. PM) resten av avgjørelsen (gjerne anonymisert), eller oppgi saksnummer? Lenke til kommentar
guom Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg kan gjerne poste det (i korte trekk). Men jeg får ikke tid til det idag desverre. Skal prøve å få gjort dette i morgen. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Måtte du betale for advokat osv? Bra du vant saken da Lenke til kommentar
guom Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 jeg måtte ikke betale nei. Blant punktene FTU nevnte var at det skal løpe ny reklamasjonsfirst fra overtakelsen av dersom det forekommer en omlevering. De finner heller ingen grunn til å ta stilling til om det er to eller fem års reklamasjonsfrist. Jeg har opplyst at jeg verken har utsatt PSUen for sol eller fukt, men utvalget kan ikke se at innklagde undersøkte hva feilen kunne skyldes. Det ernen svakhet i varen. Det foreligger således en kjøprettslig mangel. Det var i korte trekk hva som avgjorde konklusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå