Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd ferdig Pcen, men Abit P35 HK lyser rødt og kommer bare alarm, hjelp...

Anbefalte innlegg

Har akkurat bygd ferdig Pcen..

Når vi slår på pcen, lyser det rødt på hovedkortet (Abit P35 kort), og det er en høy alarm som piper i et sett.. Når vi slår på Power kanppen kommer det grønne lyset(sammen med det rød) og etter noen sekunder begynner det en ny alarm, som piper i brannbil ule tempo. også slår den seg av etterhvert.

Hva er galt ?

HK https://prisguiden.no/product.php?productId=74585

Resten er E8400cpu, 8800gts skjermkort, mushkin 4gb ram 1066mhz, kandalf super tower, thermalright cpu kjøler osv...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

referer til hovedkort manualen, der finner du en oversettelse for pipelyden. Den vil fortelle deg hvilken del av systemet som feiler (eks. RAM eller CPU osv.)

Om det ikek står i brukermanualen kan det være fordi du har fått "light" versjonen av den, men i så tilfelle kan du laste ned den fulle manualen fra produsentens side, og der vil error-beep kodene stå.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har du husket å slå av bryteren bak som resetter bios?

Så nettopp at du ikke har utgaven med bryter bak, men det kan likevel være at jumperen for å slette bios står på. Hadde lignende ulelyd med mitt ip35 kort, og det løste seg med dette.

Endret av ceidsaune
Lenke til kommentar

Fant det ut.. hadde ikke koblet til nok strøm til skjermkortet og cpu viften måtte kobles til en annen port. = )

Men nå har jeg kjøpt et nettverkskort som kan oppgraderes til Vista..

Men jeg finner da ikke mac addressen inne på Vista, siden nettverkskortet må oppgraderes først.

Noen råd ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...