Ursa Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei! Topicen sier det meste. Jeg var og så på alle bruktbilene i byen i dag, og forelska meg i en Escort 1996. Den har gått bare 70000 km og sannsynligvis svært velholdt (eid av rik dame). Kosta 48000. Lurer på hva folk tenker? Hvor grusom er årsavgiften for eldre dieselbiler? Er det sånn gløding når man skal starte en 96-diesel? Er dette en bil med tradisjonelt mye feil? Er dette en bil som er moro å mekke på? (driver og lærer meg) På forhånd takker for svar! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det var da en veldig stiv pris! Årsaften ligger på i overkant av 3000 som alle andre dieselbiler uten partikkelfilter. Og ja, du må gløde. Escort har vel vært biler med både lite og mye feil. Kjenner noen som har hatt tre Escorter. To har vært greie, mens en var det mye feil med. Prøvekjør bilen før du forelsker deg noe mer. Godtar du at den er forferdelig treig, er den jo økonomisk i drift mtp drivstoffutgifter. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Meget høy pris. Er dette turbodieselen? Jeg hadde (eller, har) en Escort 1,8D (uten turbo) fra 1994. Ghia og mye utstyr. Elsker den bilen. Jeg kan jo liste opp litt harde fakta: Motormessig er den en students drøm med sine 60 hestekrefter. Bruker under halvliteren på mila (0,4 på langkjøring), og er så treg at du virkelig skal prøve for å få fartsbot. Null til hundre går unna på intet mindre enn 25 (tjuefem) sekunder ... Den må glødes, i kanskje fem-ti sekunder. Ellers har bilen grei komfort, gode kjøreegenskaper og jeg hadde ikke noe problem med den det halvåret jeg brukte den. Jeg har ingen problemer med å anbefale en Escort 1,8D. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Min lillesøster har sett på bil selv i det siste, og dette var 96 utgaver. De har stått som meget pene i annonser osv, men problemet er at de alle har hatt mye rust i kanaler og diverse steder rundt om. Ellers er det gode motorer i de, gode å kjøre osv. Men for all del sjekk for rust, og da spes i kanaler, bakluke osv. Prisen synes jeg også var veldig stiv, selv med lav kilometer. Den burde ikke koste mer en 30-35 avhengig av stand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå