Gå til innhold

Wlan på Nokia n82


Anbefalte innlegg

Har prøvd meg med samme spørsmål to ganger under nokia n82-tråden uten å få noe tilbakemelding, så jeg oppretter en egen tråd i håp om at noen kan belyse min problemstilling...

 

Jeg får ikke Wlan til å fungere på min n82. Har prøvd å koble til åpne nettverk både hos bekjente og på universitetet, samt lukkede nettverk med kjent nøkkel, uten å komme meg inn på nettleseren. Enten står bare nettleseren og loader uten at noe skjer, eller så får jeg melding om at nettverket ikke ble funnet (ikke kontakt). Hva skyldes dette? Er det noen innstillinger som må gjøres før man kan logge på nettverk?

 

Tilleggsspørsmål: Hvor kan man laste ned messanger til n82?

 

På forhånd takk for all hjelp! :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generellt vil jeg si at nettverk på N82 har fungert veldig greit for min del. Kan ikke erindre å ha gjort noe spesiellt. Jeg har brukt åpne, sikrede (WPA2 eller web-pålogging) og uten SSID-broadcast. Måtte knote litt for å få den sistnevnte til å fungere, men da var min N82 nettopp kommet i hus.

 

Det eneste problemet jeg har opplevd er ett nettverk spesiellt med en web-side (og sertifkater) som N82 ikke klarer å håndtere.

 

Messenger; jeg bare googlet og fant. Nå har jo Telenor og Netcom inngått avtale med Microsoft. Om du er kunde er det mulig du kan laste ned via - Meny -> Last ned.

Vet ikke om denne versjonen er identisk. De prøver å tjene penger.

Lenke til kommentar

vel det virker jo helt klart som om noe er galt, personlig har jeg opplevd wlan mottakeren som veldig fleksibel og har aldri hatt problemer med å bruke nettleser eller tredjepartsprogrammer som bruker wlan.. så kan nok ikke hjelpe deg der.

 

netcom sin messenger funker ikke på N82. men jeg kan ambefalle deg eBuddy sin mobilverson, denne fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

1: Sjekk hvilken FW versjon du har *#0000#, om den er lavere enn: 20.0.062/20.1.062 så har du en gammel versjon av FW og bør oppdateres.

2: Prøv å oppdatere FW via NSU (nokia software updater)

3: Om du allerede har den nyeste versjonen, så kan du enten prøve å installere FW på nytt via NSU eller prøve å ta en resett av telefonen med hjelp av *#7370#

4: Hjelper ikke dette så burde du levere inn telefonen, kan jo være noe galt med Wifi brikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...