kan1 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei Jeg har en WD ata disk som jeg har tatt ut av en maskin som kjører XP. Jeg har montert den i Vista, men finner ikke disken igjen under "Diskbehandling". Den er å finne under enhetsbehandling,disk drive. Hva må til for at dette skal fungere ? Noen som har et tips i sommervarmen Hilsen Kan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Det skal egentlig fungere uten videre. Du har sjekket at det ikke er noe problem med master / slave kobling? Lenke til kommentar
kan1 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Det skal egentlig fungere uten videre.Du har sjekket at det ikke er noe problem med master / slave kobling? Hei igjen hvordan sjekkes det, er det samme system som på den gamle typen disker med jumper pinner Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Du sier "WD ata disk", da regnet jeg med det er PATA du mener, dvs "den gamle typen". Da må du stille inn jumpere. Med SATA er det ikke noe slikt. Lenke til kommentar
kan1 Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Da er det SATA disker som er montert. Ikke IDE , når jeg sjekket den nye disken som jeg satte i så har jo den disse jumper pinnene.Det er ikke satt på noen kontakt her.Jeg skal prøve å sette den nye som slave. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 SATA har ikke master/slave, da det er kun én disk pr. kabel. De jumperene du har funnet er trolig enten for å begrense størrelsen til 137GB og bytte mellom SATA1 og SATA2 hastighet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 ... for å begrense størrelsen til 137GB ... Det finnes ingen slik jumper på noen disk. Hvis det er LBA grensen du tenker på så er den i software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå