Gå til innhold

Kjøpt fly fra USA

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her kan hjelpe meg med dette!

jeg har nett mottatt et elektrisk RC fly fra USA. På adapteren står det:

Input: 120v AC 60hz

Output: 9,6v DC 650mA

Selve batteriene er 8 stk sammenkoblet aaa 650mAh p 9,6v.

Hvordan kan jeg lade opp batteriene uten å skade dem???

Jeg kjøpte en omformer på Clas Ohlson.

"Vanson VC-100W".

På den står det: Converts 220-240v AC foreign electricity to 110-120v AC 50/60hz.

Kan jeg bruke denne med god samvittighet eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier jo at du har kjøpt akkurat det du trenger :)

Du trenger noe som omformer (converts) 230v som vi har i vårt nett til 110v som de har i amerikaland, og Vanson VC-100W" gjør jo akkurat det :)

Håper bare at den tåler mengden med strøm som skal gjennom, men det er jo ikke så veldig mye så det regner jeg med går greit.

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Alternativt kan du bare kjøpe deg en billig NiCd/NiMH lader for norge, eller kjøpe en mer avansert en. Flyet ditt vil sikkert tjene godt på om du etter hvert setter inn ett LiPo-basert batteri. :)

liPo-basert batteri? Er det enkelt å skifte til, eller må en drive å seriekoble og skifte kontakter o.l da?

Har 60HZ noe å si i dette tilfellet, eller går alt det der problemfritt?

Er forøvrig dette flyet jeg har kjøpt meg, ser frem til å få det i lufta. Under 500kr + frakt er et kupp!

http://www.raidentech.com/new204chathi.html

Lenke til kommentar
Alternativt kan du bare kjøpe deg en billig NiCd/NiMH lader for norge, eller kjøpe en mer avansert en. Flyet ditt vil sikkert tjene godt på om du etter hvert setter inn ett LiPo-basert batteri. :)

liPo-basert batteri? Er det enkelt å skifte til, eller må en drive å seriekoble og skifte kontakter o.l da?

Har 60HZ noe å si i dette tilfellet, eller går alt det der problemfritt?

Er forøvrig dette flyet jeg har kjøpt meg, ser frem til å få det i lufta. Under 500kr + frakt er et kupp!

http://www.raidentech.com/new204chathi.html

Ooh, så jo stilig ut ihvertfall.

Har du flydd før, vil anta at den ikke er det beste nybegynnerflyet da den sikkert er ganske rask og ustabil ved lave hastigheter.

LiPo er en nyere type batterier som har mye høyere energitetthet, som i praksis betyr enten like tunge batterier med høyere kapasitet (lengre flytid) eller lettere batterier med samme kapasitet (mindre vekt gir et fly som flyr bedre).

Og ja, i de fleste tilfeller så er det bare å finne ett som passer og sett på rett plugg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så har jeg også mottatt et radiostyrt enhet fra UK. På adapteren til det oppladbare batteriet står det:

AC220V 50Hz

Vil det gå fint å bruke en vanlig adapter fra UK til EU plugg, eller vil 230v skade batteriet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...