stiff Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 HJÆÆÆÆÆLP!! Har brukt ei hel helg på å prøve å installere operativsystem på min nybygde pc. Jeg har prøvd både win 95, win 98, win 2000 pro og win XP Home ed., men maskina bare slår seg av under installasjonen. Har prøvd med forskjellige harddisker, skjermkort, CD-Rom, Floppy og Vifter. Har oppgradert BIOS til siste versjon. Hovedkortet er et ASUS A7V333-X Ram: DDR-DIMM PC2100 256MB navnløst Ville sette STOR pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 vist du vil gjøre det helt enkelt kan du jo bare instalere os fra en annen maskin. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Men det går ikke, fordi når du legger inn OS så legger den inn tingene for de delene i pcen din, som nar jeg bytta HK så ville ikke windows boote lenger Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvor langt kommer du i installasjonen ? Er du sikker på at cpu får bra nokk kjøling, det kan hende at cpu blir for varm og at hoved kortett stenger av for å ungå skade på cpu. Lenke til kommentar
dash Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Kan komme av noname rammen din. Opplevd at pc restarter pga noname ram, funket fint etter jeg kvittet meg med den. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 HJÆÆÆÆÆLP!! Har brukt ei hel helg på å prøve å installere operativsystem på min nybygde pc. Jeg har prøvd både win 95, win 98, win 2000 pro og win XP Home ed., men maskina bare slår seg av under installasjonen. Har prøvd med forskjellige harddisker, skjermkort, CD-Rom, Floppy og Vifter. Har oppgradert BIOS til siste versjon. Hovedkortet er et ASUS A7V333-X Ram: DDR-DIMM PC2100 256MB navnløst Ville sette STOR pris på litt hjelp. Hvis PCen slår seg av er det ganske sikkert kjølinga det er noe galt med. Hvis den rebooter kan det være en god del ting, som f.eks. rammen. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Ikke hvis den slår seg av, vel? HAr ikke hørt om at RAMmen kan styre softswitchen på HKet? -KJ Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Det er nok PC'en som gjør opprør! "Ikke mer Windows!, gi meg Linuuuuux!" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 det er bar eå prøve og prøve og etter 5-10 forsøk etter hverandre går det Lenke til kommentar
Zephh Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Vær sikker på at all anti-virus programvare ikke lenger er startet... gjerne fjern alt av anti-virus... Lenke til kommentar
stiff Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Ny dag og nye muligheter!!! Har nå plukket f...skapet helt fra hverandre, for å prøve å bygge pc'n helt på nytt. Takk for alle svar! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå