Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved bygging av ny pc

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp bygget en pc til en kamerat med noen nye og gamle deler. Når jeg starter opp pcen får ikke skjermen noe signal - den er helt svart. Jeg har bygget flere pcer før så er ganske sikker på at ikke noe er koblet feil. Det står en POST code på hovedkortet som sier "FF" - Boot Attempt (INT 19h).

Oppsettet er:

ABIT AX78, AMD 770, Socket-AM2+

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB

400 W NorthQ PSU

XFX GF 8600GT

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

320 GB SATA2

DVD-RW

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

Endret av Buggisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei

Jeg har nettopp bygget en pc til en kamerat med noen nye og gamle deler. Når jeg starter opp pcen får ikke skjermen noe signal - den er helt svart. Jeg har bygget flere pcer før så er ganske sikker på at ikke noe er koblet feil. Det står en POST code på hovedkortet som sier "FF" - Boot Attempt (INT 19h).

Oppsettet er:

ABIT AX78, AMD 770, Socket-AM2+

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB

400 W NorthQ PSU

XFX GF 8600GT

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

320 GB SATA2

DVD-RW

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

Om du hører Pipelyder[/url

Har du prøvd å skru av maskinen, dratt ut alle kontakter (strømmen inkludert), tatt ut det lille flate batteriet i ca 20 sekunder, satt det inn igjen og så startet maskinen igjen? Nei? Da skal du kunne komme inn i BIOSen igjen. Der må du sette opp alt sammen på nytt etter det du har. F. eks. Memmory/RAM setter du til 1,6 volt eller hva du nå har. DETTE GJØR DU KUN OM MASKINEN IKKE HAR GJORT DET AUTOMATISK.

Ellers kan du jo prøve å cleare ut CMOSen uten å ha noe visuelt forann deg, Her er en måte å gjøre det på: http://www.mysuperpc.com/build/pc_first_boot.shtml

Virker ikke dette heller kan du prøve å ta ut alt annet enn prosessoren, harddisken, DVD-brenneren og PSU'en. BARE DET SOM ER NØDVENDIG. Om Hovedkortet har en egen DVI utgang kan du bruke den til sjermen. Når du har tatt ut alt gjør du som den første og prøver på nytt, men da må du gjøre det jeg sa etter det (nr2 i rekkefølgen) når du er i BIOSEN.

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...