XE800 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har både PC og PS3 koblet til en receiver via SPDIF (optisk kabel). Når jeg bruker PS3 fyrer receiveren opp alle fire høyttalerne, mens jeg kun får stereo eller "juksesurround" via PC-en. Står at hovedkortets innebygde lydkort støtter 7.1 så det burde ikke være noe problem. Noen tips? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 hehe... du må lese litt rundt! Kun dyre lydkort encoder digital lyd. PS3 encoder heller ikke digital lyd, men den har kilder med DD,DTS etc. Viss du setter opp pcen riktig kan du hente ut f.eks Dolby Digital og DTS fra dvdfilmer etc. Spill krever da at du har ett lydkort som alene encoder surround lyd til deg... men disse korta krever ofte en del cpu og en del har også stabilitets problemer mot spill dessverre... men søk på forumet, det er masse her... Viss du ikke får DD og DTS til å fungere på pcen er lyd instillingene feil, mest sansynlig lyd codecen. FFDshow er ganske enkel å sette opp, finnes i de aller fleste codec pakker Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Last ned og installer ac3filter og velg spdif passtrough for ac3 og dts. Merk deg at du også må gjøre dette i lydinstillinger for lydkortet ditt. Dette fungerer på alle lydkort som har spdif som jeg vet om har selv brukt dette de siste 5+ årene. Om det e noe mer du lurer på så ligger det en haug med guider ute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå