Gå til innhold

WIP - Utkast av portføljeside - digitalkreatives

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå bearbeidet et utkast for den fremtidige portføljesiden min. Jeg er relativ fornøyd med denne, men føler at det er noe som ikke helt stemmer med menyen. Jeg tar imot all kritikk i betraktning så sant denne er seriøs.

Siden heter da DigitalKreatives(.net) og skal være min portføljeside. Jeg har prøvd å være sparsom på farger og har kun en hovedfarge, nemlig magenta. Ellers er siden mørk da siden tross alt er en showcase.

Kom gjerne med inspill og personlige meninger, kritikk og whatnot.

WIP DK 10.3

WIP DK 10.3.1

WIP DK 10.3.2

WIP DK 10.3.3

WIP DK 10.3.4

Takk.

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelig. Noen forslag til forbedringer. (Ting ser altså generelt bra ut)

- Generelt større skrift. Teksten er ikke det viktigste på denne siden, men man burde kunne lese uten å bøye seg nærmere skjermen. Welcome-teksten er fin sånn den er. Få også mer letter-spaceing. Du har også All-caps på ALLE ord? Hvorfor?

- Webprintidentityphotography. Mer luft mellom ordene. Word-space altså.

- Drop "enough about this. My work is down there". Det høres ut som du ikke gadd å skrive mer.

- Skill Client og Discription fra innholder som hører til der. Prøv med f. eks en litt gråere farge på innholder på client og discription. Bold holder ikke for øyeblikket.

- En link til clientens sider så jeg vet at de er eutentiske?

- For svak footer. Greit at den ikke er spesielt viktig for informasjonens skyld, men den forteller også at "nå er du ferdig med å se".

Lykke til

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

Da har jeg satt opp en huskeliste for meg selv om det som skal gjøres i løpet av i dag.

- Større skrift

- Mer white space/letterspacing

- Fjerne "enough about this..."

- Skille 'Client' og 'Description' fra innholdet

- Gjøre footeren mer synlig

Og så to ting jeg vil spøre deg i forhold til det du skrev. Jeg skrevet alt i caps kun siden jeg synes det så bedre ut. Jeg skal antageligvis ikke skrive med caps på 'Client' eller 'Description' (feil av meg å ha dette på bildet), men mener du jeg bør fjerne dette flere steder. Kanskje velkommen-teksten ikke burde være i caps? Vil gjerne høre ditt synspunkt på dette.

Det andre var det med linker til kundenes eventuelle sider. Jeg hadde da planlagt å ha med denne i 'Description', eller mener du jeg bør lage en egen greie for den?

EDIT: Da har jeg kommet med ny utgave av designet etter tips fra deg, Sono.

WIP DK 10.3.1

EDIT2: Har forbedret enda et par ting nå.

WIP DK 10.3.2

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar

Dette ble ekstremt mye bedre med en gang. :)

All-caps ser greit ut i header og meny. Det kan du godt beholde. Teksten over bildene så i hvert fall mye bedre ut nå, men eksprimenter litt med gråfargen. Forskjellene ble kanskje litt større enn jeg foretrekker det, men alt i alt er det en liten detalj.

Likte helt klart den siste versjonen din best. Senke word-spacing hjalp deg mye.

Du kan muligens også eksprimentere litt med fonter. Hvilken font er det du bruker nå? Ting blir kanskje litt likt med bare sans-serif, så kanskje prøv å få inn noe serif også. Hva med f. eks georgia på Client og Discription, mens ikke på teksten dems? Det fører til litt større variasjon i designet. Er ikke sikkert det vil fungere, men prøv deg litt frem.

Alt i alt vil jeg si at du har lyktes med dette designet. 9/10!

Lenke til kommentar

Spennende layout.. :) Enkel, men den fremhever innholdet bra!

Det eneste jeg kan pirke på akkurat nå, er hva du har skrevet i footer: Copyright/all rights reserved osv. Fjern det, og eventuelt snakk om åndtverksloven istedet. Vi har ikke noe som heter Copyright i norge.. :) (om jeg ikke tar grundig feil)

Lenke til kommentar

Det kan stemme godt, AnaXyd. Det skal egentlig ikke være nødvendig å putte Copyright på engelske nettsteder heller, men det er mer for å minne folk på at dette faktisk er en persons arbeid.

Ettersom siden er på engelsk, så er det vel kanskje litt merkelig å skrive om åndverksloven? Tror Copyright er greit å bruke her sånn sett.

Synes fortsatt footeren din er litt svak. En idè er jo å beholde den tykke streken i samme farge, men å gjøre teksten litt mer lettlest. Det vil hjelpe mye tror jeg. Synes også at avstanden fra siste bildet til footer er litt stort, men det er igjen småpirk. :)

Lenke til kommentar

Riktig at vi ikke har copyright i Norge, men å bruke det kjente "©"-tegnet gir en pekepinn på at dette er beskyttet innhold. De fleste nordmenn har vært borti den, for ikke å snakke om eventuelle utlendinger som kommer innom siden. Derfor velger jeg å bruke det, selv om jeg tviler på at det har noe å si rent juridisk sett, siden arbeidet man gjør automatisk er beskyttet av åndsverksloven.

Lenke til kommentar

Takk for feedback alle sammen! Har nå prøvd å fikse på småfeilene.

Forandringer siden 10.3.2

- Lysere Client og Description tekst.

- Footer nærmere innholdet.

- Ny copyright tekst samt © logo.

- Lagt til Georgia til Client og Description som prøve

WIP DK 10.3.3

Hvilken font er det du bruker nå?

Jeg bruker Arial nå. Det dumme med å bruke flere fonter er at jeg må finne en som finnes på de fleste OS.

Har nå lagt til Georgia på 'Client' og 'Description' som en prøve på nummer 1 og 3. Jeg vil gjerne vite hva dere synes i forhold til den gamle (nummer 2). Bedre eller dårligere?

Alt i alt vil jeg si at du har lyktes med dette designet. 9/10!
Takk! :)

Tror ikke det er mye igjen før denne er ferdig.

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar
Ta dette til deg: LUFT!

Ja, jeg er enig i at luft er et viktig element innen design, selv om jeg ikke alltid praktiserer det og holder en tett, minimalistisk stil, men jeg skjønner ikke helt hvordan det du skrev, sparks, hjelper meg på dette designet.

Personlig mener jeg at jeg har luftet designet mitt nogenlunde bra, og jeg la merke til at du liker å lufte dine designs enda mer, men det er din stil, mens jeg har min egen stil.

Med mindre du ikke kommer med noe mer konkret hkan jeg dessverre ikke gjøre noe, men jeg takker for feedback likevel!

EDIT: Da har jeg bestemt meg for å bruke samme font i hele designet. Synes det ble finest sånn. Bare at bar småfix fra 10.3.3

WIP DK 10.3.4

Tror dette er den endelige versjonen før jeg XHTMLiserer den. Hvis ikke denne, neste.

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...