Gå til innhold

Grei spill pc til 5000

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte jeg skulle kjøpe en spillpc men har bare 5000 kr. Jeg har satt sammen dette oppsettet PC-5000 . Jeg har allerede dvd-rom,kabinett,skjerm,tastatur og mus.

Passer delene som er satt sammen der sammen? og er det noe på listen jeg burde bytte ut?

Takker for svar

Endret av Quatafire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produkt Antall Pris/stk. Rimeligste forhandler Linjesum

GeIL Value DDR2-800 4096 MB (2x2048) 1 596,- PS.no 596,-

Gigabyte GA-EP35-DS3 1 694,- PCutstyr.no 694,-

Intel Core 2 Duo E8400 1 1279,- NetOnNet 1279,-

OCZ StealthXStream 600 Watt 1 425,- PS.no 425,-

XFX GeForce 8800 GTS 512 MB 1 1599,- Best-Buy 1599,-

Rimeligste totalsum 4593,-

Fungerer nå...

Trodde ikke Intel klarte å levere E8400 jeg... Men hvis du får tak i en, sier mange her at den er det beste.

Har du operativsystem da?

Lenke til kommentar

ser helt ok ut det der. Du får en 9800gtx til rundt 1850kr da.. =)

men jeg veit ikke hvor mye bedre den er... så kanskje ikke verdt prisforskjellen.

ingenting å utsette på det oppsettet. Hvis du ønsker ny harddisk (som vil øke ytelsen på PC-en en del) er Samsung Spinpoint t166 et bra valg. Har to sånne selv, og de har en ganske bra ytelse, samt at støynivå er ganske lavt. Anbefaler å legge operativsystem på nyeste disk, for de er som regel kjappest.

Lenke til kommentar
Etter min mening bør du la vær å kjøpe fabrikkoverklokka skjermkort. Ytelsesforskjellen står ikke i stil til prisforskjellen.

det koster 100 kr mer for det fabrikkoverklokkede kortet, syns du jeg heller burde kjøpe det som er uklokket? er jo ikke så mye prisforskjell

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ser helt ok ut det der. Du får en 9800gtx til rundt 1850kr da.. =)

men jeg veit ikke hvor mye bedre den er... så kanskje ikke verdt prisforskjellen.

Forskjellen utover klokkefrekvensene er at 9800 GTX støtter Tri-SLi og har mer plast på kjøleren. Faktisk er MSIs fabrikkoverklokka 8800 GTS raskere enn 9800 GTX.

Er det rart man blir surrete av alle disse forskjellige nummerene, 8800 gt , gtx, 9600, 9800.

men da er det 8800 gts som ruler da hehe?

Men hvordan er lyd og varmeutvikling på sånne kort som er overklokka og ellers, hvilke er mest stabile?

Endret av netted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...