Gå til innhold

Mimretråd - Dine topp 10 XBOX-spill (IKKE Xbox 360!)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er av dem som faktisk fortsatt spiller på min gode, gamle Xbox. Jeg synes det finnes flere gode spill til denne maskinen, og har ingen planer om å selge. Det er forresten den konsollen jeg har brukt desidert mest til på..

NOK om det, back on topic: Jeg tror at det finnes mange her på forumet som husker spill fra Xbox. Derfor spørs jeg DEG: Hvilke minner har DU fra Xbox-tiden? Hvilke spill var dine favoritter? Hvilke spill spilte du mest, hvilke fikk du aldri kjøpt, hvilke ventet du mest på?

Rett og slett din toppliste med Xbox-spill! Enten 3, 5, 10 eller 93, akkurat så mange spill DU synes er verdt å nevne.

Nevn dine opplevelser, gi terningkast, rett og slett vær kreativ!

Let us look back and remember those goood, old days! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Halo (Mitt første Xbox spill og var også her besettelsen som skulle vare i mange år startet :love: Slitte ut min første Xbox DVD-rom bare på dette spillet :S)

2 - Halo 2 (Besettelsen ble sterkere og utrolig nok så fikk jeg bredbånd og xbox live for første gang ca 1 år etter at dette kom ut. Når jeg da fikk spilt det online så var det gjort. Besettelsen tok overhånd og jeg fikk en ny bestevenn.. Online gaming :dribble: )

3 - Fable (Selv om dette ikke levde opp til alt Peter Molenyx fortalte om det så ble jeg alikevel frelst :love: Kjøpte senere The Lost Chapters! Utrolig bra fortsettelse på spillet med masse ekstra snacks rundtom i spillet :))

4 - Oddworld Strangers Wrath. (Dette er også rett og slett et fantastisk spill! Første jeg hadde ble ødelagt å så ble det tatt ut av produksjon før jeg fikk bestilt ett nytt å fikk faktisk ikke tak i det før nå nylig brukt gjennom amazon.co.uk.

Fikk heller ikke så bra kritikk i forskjellige reviews rundtomkring så det var tydeligvis en del feilansatte folk som har lekt seg litt for mye i bestemors medisinskap i lav alder som hadde fått på seg den reviewer jobben)

5 - Beyond Good And Evil (Kjempebra spill på alle punkter! :))

6 - Deus Ex: Invisible War (Hadde vel vert ute på PC lenge å eneren hadde jeg aldri spilt men dette spillet var fantastisk!)

7 - Timesplitters 2 (Singleplayer delen var helt ok men det er multiplayer delen + kompiser som er minneverdig :))

8 - The Simpsons Hit & Run (Dette tror jeg ikke har fått så mye bra kritikker men jeg syntes det var veldig artig :D Hadde dog sine mangler og kort levetid)

9 - Sega GT (Online) - Glemte å nevne dette. Så å si det eneste bilspillet jeg har likt sett bortifra burnout spillene :) Vet ikke hvorfor men dette spillet likte jeg altså veldig godt ^^

Min top 9 liste iallefall med en overdose smileys ^^

EDIT: Smekk på pungen til meg for at jeg glemte å nevne Beyond Good And Evil :nei: Dette er også et superspill! Klemmer dette inn på 5 plass :thumbup: Takk for memory refresh Dragoncrest ^^

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Mine favoritt spill på Xbox (i tilfeldig rekkefølge) :

Beyond Good & Evil : Et fantastisk Action-Adventure. Fantastisk story, gameplay og verden.

Call of Cthulu : Et meget godt survival horror satt i Lovecraftian verden. Skummelt og spennende.

Broken Sword 3 : The Sleeping Dragon : En god oppfølger i en genial Adventure serie.

Fable : Et veldig bra RPG som dessverre ble til dels drept av hypen. Litt for kort, men morro så lenge det varer.

Fahrenheit : Et fantastisk adventure, taper seg litt mot slutten, men byr på en unik opplevelse.

Gladius : Et fullstendig oversett RPG/Strategi spill, skjønner ikke at folk og anmeldere lot dette gå forbi uten oppmerksomhet.

Jade Empire : Bioware leverer et fantastisk Action RPG i en magisk asiatisk setting.

Oddworld stranger's wrath : Et morsomt action adventure i en merkelig western verden.

Phantom Crash : Et morsomt Mech spill som i all hovedsak utspiller seg i arenaer. Quirky!

Project Zero I +II : Virkelig creepy survival horror hvor du skal ta bilde av spøkelser, ikke skyte eller slå de.

Psychonauts : Et fantastisk spill fra et geni! Action adventure på sitt beste, hysterisk morsomt også!

Shenmue II : Et mer ambisiøst adventure spill skal du lete lenge etter. Sinnsykt mye å gjøre og oppleve!

Silent Hill 2 : Kanskje det skummleste spillet noen gang laget, det griper tak i deg på en måte som ikke noe annet spill gjør....og ødelegger deg.

Star Wars Kotor I (og til dels II) : Fantastisk RPGs satt i Star Wars universet, storytelling og RPG på sitt beste. Oppfølgeren er også veldig god, men taper seg kraftig mot slutten.

Steel Battalion : Et unikt spill prosjekt som leverer en unik spillopplevelse. Nærmere å kjøre en Mech kommer du ikke.

Still Life : Et godt Adventure spill for voksne, taper seg mot slutten, men er nå snakk om en oppfølger, så kanskje ting blir nøstet opp. Er oppfølger til Post Mortem som også er et godt spill.

Lenke til kommentar

Hadde aldri så mange Xbox spill, men kan se om jeg ikke kan skrape frem ti titler..

1. Halo 2. Fantastisk online og enhistorie som engasjerte meg enda mer i Halo historien.

2. Halo: CE. Herlig campaign, som var helt fantastisk gøy å spille i ccop. Utrolig mange gode minner!

3. Psychonauts. Fantastisk plattformer som jeg fortsatt har tilgode å fullføre. En helt gæren vanskelighetsvariasjon.

4. GTA: San Andreas. Gta. Nuff said.

5. The Simpsons Hit&Run. Gta klone satt i Simpsons universet. Latterlige kommentarer og en faktisk ganske god historie gjorde dette til et herlig free-roam spill.

6. The Simpsons Road Rage. Bilspill hvor man kan cruise rundt i hele Springfield. IKke et dårlig spill.

7. Pirates of the Caribbean. Et RPG som faktisk er veldig gøy, husker ikke noe særlig fra det, men det var veldig gøy å spille det sammen med en venn. (singleplayer..:p)

Det var egentlig de fleste spillene jeg husker, det.. :p

Edit: 8. Oddworld Munch's Odysse. Morsomme karakterer og en livlig setting gjorde dette til et godt chillespill.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

ralli sport 1 og 2 husker jeg aller best. fantastiske spill, fortsatt ikke funnet bilspill som er vert å bruke mer tid på etter min mening.

fifa street 1 spilte jeg også mye, vanvittig bra two-player spill, på tross at jeg absolutt ikke liker fotballspill.

Lenke til kommentar

Mine beste opplevelser med XBox...hmmmm....

Rainbow Six. Et av de første som kom.

Knallbra.

Mye online med Midtown Madness. Det var jo som å leke tikken/sisten igjen.

Project Gotham Racing 2.

Mener fortsatt det er det beste i serien så langt.

Richard Burns Rally. Første rallyspill som har fått meg til å sitte på kanten av sofaen, og knapt nok pustet når det står på som verst.

Forza Motor Sport. Første bilspill på konsoll hvor jeg virkelig fikk kjørefølelse og bilkontakt.

Husker Audi TT ble min start og drømme bil, og jeg følte virkelig som om jeg kjørte den.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Xbox konsollen er også den jeg har hatt det mest moro med. Kanskje ikke like pen som 360, men desto mer velaget og forut for sin tid med HD og konge online.

1: Halo: Ce, legendarisk, ingen spill har større gjenspillingsverdi en dette i mine øyne. Fra første gang jeg så dette spillet hos kjæresten til søstera mi var jeg solgt.

2: Halo 2: moro SP, men enda mer moro online. Er veldig fast-paced, faktisk vil jeg si at man beveger seg litt raskere og lettere enn i halo 3. Revolusjonerende god kontroll når det jgelder "platforming" selv om spillet ikke hadde så mye av dette, bortsett fra på online baner som lockout kanskje. Kjempemoro rett og slett, både splitscreen og online. Har masse "epic moments" fra det spillet.

3: James bond 007: nightfire.

Kort, men veldig underholdende sp del med høy gjenspillbarhet (pga extra stuff man kan få).

splitscreenmoden var morsom og.

4: SSX 3: Den beste samlingen soundtrack noensinne. Det syntes jeg ihvertfall da jeg likte litt sånn "ungdomsrock" :ermm: Få ting slo følelsen som å boste opp med heisen med en eller annen rå sang og kjøre ned hele fjellet i full fart uten lading (kunne ta rundt en halvtime).

5: Prince of persia: the sands of time. Fantastisk historie, kombinert med kule mooves og vakker grafikk.

6: Beyond good and evil: Svært undervurdert spill med god historie (selv om hovedtvisten er veldig lett å se fra begynnelsen). Kontrollen er svært god som i prince of persia. Det som kanskje imponerer mest er at du kan gjøre mange sidequest som er underholdende i motsetning til i nyere spill der de bare er lagt til for å dra ut tid. Du kan for eksempel finne gjemte race eller ta lete etter sjeldne dyr å ta bilde av (du kunne kjøpe en radar som ville hjelpe deg å finne dem, noe som gjorde at det ikke ble slik at du måtte lete rundt frustrert).

7: Oddworld strangers wrath: Kombinerer fps og tps/3ps fantastisk bra og har gameplay som få spill klarer å matche. Historien er også veldig god med en veldig kul tvist. Eneste nedsiden med dette fantastiske spillet er at det ikke er så mye hemmeligheter å finne, ei heller finnes det forskjellige vanskelighetsgrader.

8:James bond: everything or nothing. Dette spillet demonstrerer hvor mye EA er villig til bla opp med for å få et godt spill. Veldig kult spill, hvor det eneste lille dårlige er at skytekontrollen (gears of war mode), ikke fungerer perfekt.

9: Burnout 3: takedown: veldig tilfredsstillende de første gangene du tok takedown på noen. Grafikken var også veldig god.

10: Psychonauts: Veldig kul og morsomt spill, som hadde en god historie.

11: Battlefield 2: Veldig moro online, hvor alt kjørte smooth. Arcadepreged gjorde SP delen underholdende også.

12: Splinter cell 3: fantastisk singelplayer og multiplayerdel. Veldig god grafikk og musikk. Som sagt er coop delen kjempekul, der man må samarbeide skikkelig. Eneste er vel at spillet kan være litt irriterende som de andre, da du ikke alltid vet når de kommer til å se deg osv.

13: splinter cell 1: nytt type stealthspill med mange kule øyeblikk, hvor du opplever å være skikkelig outnumbered. For eksempel er det et sted der du må beskytte kinesere og amerikanere fra å bli henrettet og må aktivere turrets og stoppe alle som prøver seg.

14: Worms 3d: viste at worms funka fett i 3D. Men som vanlig var singelplayerdelen ikke all verden.

15: Ninja gaiden: Utrolig god grafikk og kontroll. Alt kjørte veldig smooth og man hadde flere kule triks å bruke. Fiendene var ofte veldig vanskelige. Eneste jeg synes var kanskje at vanskelighetsgraden var litt ubalansert.

16: Cronicles of riddick: veldig atmosfærisk og kult spill.

17: King kong: Var et veldig kult spill som hadde drama to the max. Alle skuespillerne hadde fantastiske prestasjoner og du hørte virkelig dem skrike om hjelp etter deg.

18: Dead or alive 3: veldig morsomt slåssespill med fantastisk grafikk og responsiv kontroll.

19: Fahrenheit: var ikke et perfekt spill, men hadde mange kule øyeblikk.

20: Need for speed: Most wanted Fra de utrolige badass cuscensa som prøvde så altfor mye å være fast and the furius (ble rett og slett morsomt), til det farlige politiet du kunne få etter deg, dette var morsomt. Politiet var altså stjernen her.

Kommer faktisk på fler, men orker ikke nå. Jeg tror ikke jeg har plassert alt i riktig rekkefølge heller, men det er ikke så nøye,

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

eg har brukt møje tid på disse spelå på xbox:

halo 1 og 2

nfs underground 1 og 2

tony hawk underground 2

burnout 3

gudfaren

fifa 06

simpsons hit 'n run (litt skuffa over dette)

lotr return of the king

eg va nok ikkje aleina med modda xbox og hdd på 160 gb (+/-). utrolig greit. trengte bare å låna spel, og så legga d inn på hdd :D litt drit at d va få eg kjente så hadde xbox.

Lenke til kommentar

Får slenge opp mine egne også da :)

1) GTA: San Andreas. Genialt, komplett, evigvarende spill. Har dog aldri brydd meg om oppdragene. Fortsatt ikke lei av å vimse rundt med all verdens koder aktivert. Herlig! :) Forut for sin tid til de grader!

2) James Bond: Nightfire. Dette spillet har jeg brukt ALT for mye tid på. Oppdragene var bra, men det som stjal flest timer var split-screen delen. "Snø-banen" ble som et free-roam spill for meg, sammen med kamerater. Vi drepte aldri hverandre, men lagde diverse minefelt der vi lokket bot'ene inn osv osv.. Dette må jeg skaffe meg igjen, det forsvant for noen år siden..

3) RalliSport Challenge: En kamerat av meg hadde dette. Vi kjørte ikke løp i den forstand at cluet var å komme først i mål; vår greie var å lage den sykeste "trikse-replay-videoen". U see what i mean..

4) Gudfaren. KNALL GTA-klone som jeg rett og slett digger.

5) SSX 3 & SSX: On Tour. Masse tid wasted her :) Kvalitetstid, rett og slett :) Knall musikk, gameplay og grafikk.

6) Burnout 3: TakeDown. Knallbra :) Dog, Paradise til PS3/x360 er en god del bedre.

Det var nok topp6 jeg kom på i farta.. Spilte også mye Fifa 04, 05 og 06, samt Fifa Street. En del NFS: Underground også, en periode..

EDIT: Glemte gudfaren! :O

Endret av yackup
Lenke til kommentar

1.Rallisport Challenge 2

2.Rallisport Challenge

3.Chronicles of Riddick

4.Halo

5.Toca Race Driver 2

6.Toca Race Driver 3

7.Oddworld Strangers Wrath

8.Hulk Ultimate Destruction

9.JSRF

10.Half Life 2

Endret av lavard
Lenke til kommentar

1.Halo:

Det første skytespillet jeg fikk lov(lurte meg til) å spille. Sikkert runda campaign 1o ganger+brukt utallige timer på splitscreen MP med venner

2.Project Gotham Racing 2: Dette er det spillet som virkelig introduserte meg til LIVE. Den geniale kjørefølelsen, oppbyggingen av SP, den tilfredstillende vanskelighetsgraden(bronse, sølv, gull, og platinium), og den beste LIVEoppbyggingen av et bilspill jeg har sett gjør at dette spillet for alltid vil stå sterkt for meg. 200 timer + klokket jeg i spillet. Oppfølgerene har vert kalkuner i forhold.. da tenker jeg særlig på LIVEdelen og strukturen i SP og de kjedelige byene

3.Halo 2: Campaign ikke like god som Combat Evolved, men du verden for en MP. dette er nok det spillet jeg har brukt mest tid på av alle, enten på Live eller splitscreen med venner

4.Rallsport Challenge 2: Det desidert morsomste bilspillet som jeg har prøvd. Hysterisk morsomt faktisk. Fantastisk i MP, og fantastisk engasjerende å prøve å slå nye rekorder på LIVE. Kan man forresten spillet dette på 360 snart? Håper på oppfølger, men vil nok ikke skje :cry:

5.Prince of Persia: sands of time: Digger spill, hvor du må tenke deg fram til løsninger. Blir nesten litt irritert når jeg er ferdig med puzzle og må sloss :)

6.Transworld Snowboarding: Et veldig undervurdert spill. Tidenes beste snowboard spill, men amped 1 er også bra. Det er bygd opp på samme måte som TH spilla, og det fungerer kjempebra. Konge musikk også

7. Ninja Gaiden

8. Rallisport Challenge

9. Amped

10 Baldurs Gate 2

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Dette er min top 8:

1. Shenmue II

2. Ninja Gaiden

3. Silent Hill 2

4. Halo

5. Splinter Cell

6. Evil Dead: A Fistful of Boomstick

7. Dead or Alive 3

8. Oddworld: Munch's Oddyssey

Av disse spillene er det Shenmue II jeg har brukt mest tid på, Ninja Gaiden jeg hadde det desidert mest moro med, og Silent Hill som ødela meg for livet ... Har hatt mange hundre timer underholdning med den gamle boksen, men det ble liksom ikke helt det store spillutvalget etterhvert, så jeg gikk sakte men sikkert over til PC-en som hovedplatform igjen, inntil Wii-en, og deretter Xbox 360-en kom i hus.

Lenke til kommentar

Skal vi se om vi klarer å skrape sammen et par titler. Lenge siden jeg spilte Xbox nå!

1. Oddworld - Stranger's wrath

Koste meg noe helt enormt med dette spillet. Syntes det var helt fantastisk! Utrolig morro å fange sin egen ammunisjon :)

2. Sid Meyer's Pirates!

Utrolig underholdende spill.

3. Need for Speed Underground 2

4. Fifa 06

5. Leisure Suit Larry

Veldig kjekt spill for en våryr gutt i puberteten. Egentlig ganske dårlig, men det hadde sin underholdningsverdi :p

6. Baldurs Gate : Dark Alliance 2

Fantastisk spill! Rett og slett.

7. X-Men : Legends

8. Halo

9. Amped

10. LOTR : The Third Age

Lenke til kommentar

Min top 6-liste:

1. Halo 2; en del av en legendarisk triologi med fantastisk online-del.

2. Halo CE; begynnelsen.. for øvrig mitt første Xbox-spill

3. Knights of The Old Republic (KOTOR); helt uslåelig Star Wars RPG. Brukte maaaange timer på dette. Spilte gjennom flere ganger, både light og dark force :) Nesten like moro som Breath of Fire III til PSX :)

4. Fable; veldig mye moro, men litt for kort.

5. Burnout 3; artig bilkjøring med mye fart og en ekstra vri i forhold til vanlige bilspill.

6. Project Gotham Racing 2; realistisk bilkjøring, men ble litt for vanskelig etter hvert. Kudos-systemet var genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...