Gå til innhold

Folk flest trenger ikke HD-gaming.


Jon_

Anbefalte innlegg

I wii sitt tilfelle tror eg heller det er den nye måten man styrer på som er det fremmende salgsargumentet.

Nettopp. Den tilbyr noe som faktisk er nytt og brukervennlig. Noe folk ser verdien av.

 

Ein Wii ikledd standard kontrollere hadde nok ikkje slått ann fullt så bra :hmm:

Akkurat som HD alene med standard kontrollere ikke slår an like bra som nyvinnende Wii, som gir mer enn bare bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høy oppløsning i seg selv er ikke noe viktig. Men det er mulighetene høyere oppløsning gir. Som mye mer detaljerte verdner, bedre oversikt med UI'et. At du kan ha mer på skjermen samtidig uten at det ødelegger (tekst, forklaringer, chat, knapper osv). Det gir en bedre og mer realistisk stemning ved at du ser mer og øyet oppfatter flere detaljer som kan påvirke deg.

Om du kommer inn i et rom, så gjør HD det mye enklere å få et overblikk over hva som er i rommet, enn SD da du må gå mye nærmere for å se alle tingene skikkelig.

 

Man kan altså utnytte den ekstra høye oppløsningen til å gjøre mye med et spill, men det må gjøres riktig. Det kan også være at utviklere ikke kan tenke så mye på at det skal spilles i høy oppløsning, siden mange fortsatt har SD-skjermer eller "dårlige" skjermkort som ikke kan drive spillet i en HD-oppløsning.

 

Jeg tror dette vil forandre seg etterhvert som HD blir mer og mer vanlig, og utviklerene kan anta at alle har HD-skjerm og kraftig nok skjermkort.

Lenke til kommentar
I wii sitt tilfelle tror eg heller det er den nye måten man styrer på som er det fremmende salgsargumentet. Og selvfælgelig det faktum at den var den billigste av de 3.

Ein Wii ikledd standard kontrollere hadde nok ikkje slått ann fullt så bra :hmm:

 

XBOX 360 Arcade, er den billigste.

Lenke til kommentar
Folk flest trenger ikke HD-gaming.

 

Folk flest trenger vel egentlig ikke "gaming" i det hele tatt.

Men om du først synes "gaming" er gøy, så vil du jo selvfølgelig ha det best mulig kvalitet.

Man trenger vel egentlig ikke å male strieveggen sin heller, for det har jo bare en estetisk funksjon.

 

Så tror jeg det er bransjen som egentlig bestemmer hva folk flest trenger.

 

det samme sa de sikkert om overgang til farge tv, "nei æsj hva skal vi med det?, det kommer vi aldri til å trnge"

eller, "VHS for life, Yeah, trenger ikke det heller"

"ihvertfall ikke DVD for noe tull"

"cd sa du?, trenger ikke mer en 8-tracken min"

 

Nå har det seg jo sånn hverken CD eller VHS var noe fremskritt når det gjaldt lyd/bilde-kvalitet.

 

 

Det er ikke behov for skoleboller heller, men jeg elsker skoleboller.

Så fint for deg da. Men ikke tro at bare fordi du elsker dem så er de et must-have for alle andre.

 

Du trenger heller ikke motion senstive håndkontroll da de gode gamle fungerte fint.

Wiimoten representerer faktisk noe helt nytt, mens HD bare er mer av det samme, bare med bedre bilde.

 

Ok, så la oss få en slutt på dette skolebolle-tullet, nå som det er bevist at folk flest ikke må ha det.

 

Og når det gjelder "wiimoten", så tror jeg ikke den holder like lenge som "HD-moten" (Om den da ikke klarer å kombinere HD og hva enn som er så bra med wii)

Lenke til kommentar

Noe bra må det da være med en HD fattig last gen dårlig konsoll uten noen fremtid når den klarer å selge bedre enn super this gen konsoller med HD grafikk og uber elite ustyr.

 

Ikke undervurder en konsoll som til tross for sin svake HW utselger HD konsoller så mye som den gjør.

 

Forøvrig er Wiimoten litt mer innovativt enn det er å heve grafikkskalaen. Det er noe man gjør nesten vær dag, Crysis her, Alan Wake der, Metal Gear Solid 4 her. Grafikk får vi nytt av nesten vær dag, men det er ikke vær dag man får en totalt ny måte å styre spillet på. Det er forskjellen.

Lenke til kommentar
Noe bra må det da være med en HD fattig last gen dårlig konsoll uten noen fremtid når den klarer å selge bedre enn super this gen konsoller med HD grafikk og uber elite ustyr.

 

Ikke undervurder en konsoll som til tross for sin svake HW utselger HD konsoller så mye som den gjør.

 

Forøvrig er Wiimoten litt mer innovativt enn det er å heve grafikkskalaen. Det er noe man gjør nesten vær dag, Crysis her, Alan Wake der, Metal Gear Solid 4 her. Grafikk får vi nytt av nesten vær dag, men det er ikke vær dag man får en totalt ny måte å styre spillet på. Det er forskjellen.

 

Har da ikke sagt at wii er en dårlig konsoll.

Det jeg sa var at jeg ikke tror wii vil holde så veldig lenge om alt de har er den nye måten å styre spillet på.

Lenke til kommentar
Men om du først synes "gaming" er gøy, så vil du jo selvfølgelig ha det best mulig kvalitet.

Hvorfor? Kanskje folk synes at kvaliteten er bra nok allerede?

 

Jeg mener, hvorfor sitter vi fortsatt med CD og MP3 når det finnes MYE bedre teknologier der ute som gir overlegen kvalitet? Kan det være at folk ikke er så fryktelig opptatt av det?

 

Og når det gjelder "wiimoten", så tror jeg ikke den holder like lenge som "HD-moten" (Om den da ikke klarer å kombinere HD og hva enn som er så bra med wii)

Feil. HD holder ikke like lenge som "Wii-moten". Jeg mener, de desperate "Wii er bare en døgnflue"-ropene begynner å bli litt gamle nå. Wii skulle jo dø etter seks måneder. Så et år. Så... Ja, Wii skal hele tiden plutselig slutte å selge, liksom :lol:

Lenke til kommentar
Har da ikke sagt at wii er en dårlig konsoll.

Det jeg sa var at jeg ikke tror wii vil holde så veldig lenge om alt de har er den nye måten å styre spillet på.

 

Hvorfor skulle den ikke holde så lenge? Hva er det Wii mangler som blir å stagnere salget? Folk flest ser ikke ut til å være for opptatt av HD grafikken som de andre konsollene har. Derimot er det familispilling og party spilling som tydeligvis er det som selger Wii så grasalt mange enheter.

 

Så hvorfor skulle den ikke holde så lene? Skal folk plutselig snu på flisa og anse HD grafikk viktigere enn lufta selv?

Lenke til kommentar

Jeg tror begge deler kommer til å selge bra over tiden jeg.

 

Wii blir mer en slags barne og familie konsoll og en konsoll som du kjøper fordi du kanskje kan få lov å ha den av damen, da også hun kan like den. Storselgere er jo tross alt spill som brain training wii og Wii fit som mer mannen i gata som nesten aldri spilelr går for, og så har du de spillene som mer tradisjonelle nintendo spillere og barn går for som Mario, Mario kart, Zelda, pokemon osv.

 

 

Xbox 360/Ps3 blir mer for macho gamer som liker å spille fps og bilspill med god grafikk. For gamere er nok begge konsoller mer interressant, men de appelerer mye mindre enn wii til dem som bare spiller iblant.

Lenke til kommentar
Full HD er bare "tull". Tv sendinger kommer aldri til å være 1080p. Alt vil være 720p når det først kommer hit. Og det er vel enda en del år til det blir vanlig på kanaler her.

Linser istedenfor briller er også bare "tull", men kan virkelig hjelpe for noen.

Lenke til kommentar

Hva som blir solgt av konsoller har nok ikke noe med HD å gjøre.

Det faktum at Playstation 3 og Xbox 360 er det nye store på markedet er det som selger.

 

Selv om ingen av konsollene hadde hatt HD i det hele tatt hadde de fremdeles solgt, ettersom de er det nyeste og beste.

Det er salget av HD skjermer man må se på. Om man selger 150.000 HD konsoller, men bare 20.000 HD skjermer så viser jo det at behovet for HD ikke er tilstede.

 

Slik er det nå ikke for de fleste som har en PS3 eller 360, da de som regel er klar over at høyere oppløsning er veien å gå, og har som regel planer om, eller har allerede kjøpt en HD skjerm.

 

 

 

Snakker vi om HD film blir dette noe helt annet, da vanlig DVD kvalitet er mer enn godt nok for de aller fleste. Ingen av mine kamerater eller deres foreldre kan si meg hva forskjellen på Blu-Ray og DVD er. Dette er altså "normale" personer.

 

HD filmens fremtid er for øyeblikket styrt av entusiastene, og det vil nok ta lengre tid før de tusen hjem blir oppmerksom på forskjellene. Jeg gjetter på at når 50" full HD skjermer blir vanlig i hjemmet, ja da vil Blu-Ray salget ta fullstendig av!

Lenke til kommentar
OM man ser på hele hjemmespill markedet så selges det klart mest hd klare spill og enheter. Bare med xbox 360 og ps3 så slår man wii, og om man også tar med pc så ser det ut som om at HD er klart foretrukket.

Som Lakus antyder; ser man på antall solgte enheter på film SD vs. HD (DVD vs. Blu-ray) ser man at SD er klart foretrukket. Dette til tross at det selges fler HD enn SD skjermer i dag. (Dette henger naturligvis sammen med at du må spesialbestille eller rote innerst på lageret til el-butikkene for å finne en CRT-skjerm. De stiller kun ut flatskjerm i butikkene).

Lenke til kommentar

Det hjelper fremdeles ikke mye foreløpig.

At Blu-Ray har solgt bedre i sine første tre år enn det DVD gjorde i sine første tre år sier ikke annet enn at det er lovende for formatet. Det faktum at det fremdeles er DVD som er "the shit" for de fleste kommer nok til å stå en stund.

Lenke til kommentar
Det hjelper fremdeles ikke mye foreløpig.

At DVD har solgt bedre i sine første tre år enn det VHS gjorde i sine første tre år sier ikke annet enn at det er lovende for formatet. Det faktum at det fremdeles er VHS som er "the shit" for de fleste kommer nok til å stå en stund.

 

Det kunne ha vært ett innlegg for mange mange mange år siden. Ting tar tid sier jeg bare. Sier seg selv at ikke Blu-Ray eller HD DVD plutselig skulle bli en megahit

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...