herzeleid Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva er forskjellen? Jeg skjønner ikke spørsmålet. Remaken til gamecube hadde fantastisk grafikk som gjorde opplevelsen mye mer spennende og fengende. Resident Evil til Playstation hadde på samme tidspunkt ikke særlig imponerende grafikk. Hvilket av spillene tror du vill fremstå som best/man vil få mest glede av. Det vet jeg ikke. Det må da være ganske åpenbart at den versjonen som har en imponerende grafikk vil være mer underholdende/har en større apell enn den versjonen som har en grafikk som gjerne annses som litt gammeldags? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Er du seriøs med dette? Star Fox var revolusjonerende grafisk når det kom ut. Grunnen til at folk liker det fortsatt er fordi det er blitt en klassiker, hadde det kommet ut i dag ville det ikke hatt en sjanse. Ikke engang på Xbox Live Arcade. Du svarte ikke på spørsmålet. Jo, indirekte. Poenget mitt var selvfølgelig at man ikke kan sammenlikne to helt ulike generasjoner, spesielt når de er så langt fra hverandre. Det handler om hva man forventer i den generasjonen vi befinner oss i, og det er derfor jeg sier at Star Fox aldri ville hatt en sjanse i dagens generasjon med den grafikken. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Grafikk er den hele visuelle opplevelsen som blir forbedret av HD. Ferdig med den. Ja, altså grafikken. Du prøver bare desperat å endre samtaleemne. Det gjør jeg slett ikke. Du sier at fysikk, teksturer, lyssetting, antallet sprites på skjermen samtidig osv, ikke er grafikk. Jeg sier at det er. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 vel, jeg syns dekotora wii er noe av de kuleste jeg har spilt, og grafikken der er neppe lekker=Þ Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det må da være ganske åpenbart at den versjonen som har en imponerende grafikk vil være mer underholdende/har en større apell enn den versjonen som har en grafikk som gjerne annses som litt gammeldags? Ikke nødvendigvis, nei. Grafikken er neppe den eneste forskjellen. Poenget mitt var selvfølgelig at man ikke kan sammenlikne to helt ulike generasjoner, spesielt når de er så langt fra hverandre. Det handler om hva man forventer i den generasjonen vi befinner oss i, og det er derfor jeg sier at Star Fox aldri ville hatt en sjanse i dagens generasjon med den grafikken. Så Mega Man 9 vil floppe? Du sier at fysikk, teksturer, lyssetting, antallet sprites på skjermen samtidig osv, ikke er grafikk. Nei, nå ignorerer du det jeg skriver. Teksturer, lyssetting og antall sprites er grafikk. Fysikk er derimot ikke grafikk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 La oss si at ett spill på Xbox 360 finnes i to versjoner. Begge koster like mye, historien er akkurat den samme. Fysikkmotoren er akkurat den samme, og musikken er akkurat den samme. Alt utenom grafikken er likt på de to versjonene. Selvfølgelig ville den peneste versjonen vunnet. Og fysikk er ikke grafikk, stemmer det, men de holder derimot hverandre håd i hånd. Nydelige teksturer og skygger er ikke det samme uten fysikk på dem, og ett spill med fantastisk fysikk er ikke det samme med dårlig grafikk. Skjønner vilrkelig ikke hvor du vil hen Pricks, det virker som at du argumenterer kun for å argumentere. Alle spill må ikke på død og liv ha grensesprengende grafikk, det vet vi alle, men at det hjelper noe jævlig er ikke noe å motsi på. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 vel, hvis 2 helt like spill kom så ville den med bedre grafikk vunnet/vært like bra. men hvis f.eks den med dårligere grafikk hadde 1 ekstra bane (av totalt 100 hvor alle er forskjellige og unike fra før) ville jeg nok kjøpt den med dårligere grafikk=Þ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Joda, men tror ikke det var poenget fra starten av i diskusjonen Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Pricks: jeg tror du skjønenr poenget mitt, to identiske spill der det ene har overlegen grafikk. Da vil jo det med den beste grafikken være best. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Pricks: jeg tror du skjønenr poenget mitt, to identiske spill der det ene har overlegen grafikk. Da vil jo det med den beste grafikken være best. nope, hvis en av dem har uber grafikk og det andre har simple og artistisk design går jeg etter den med dårligere..=\ Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Pricks: jeg tror du skjønenr poenget mitt, to identiske spill der det ene har overlegen grafikk. Da vil jo det med den beste grafikken være best. nope, hvis en av dem har uber grafikk og det andre har simple og artistisk design går jeg etter den med dårligere..=\ To spill der den ene har god grafikk og den andre ikke særlig god. Begge kan godt være like artistiske og har like flott design osv. Ingen som da ser at den med best grafikk vil gjøre det bedre/være bedre? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Neimen det var da som faen da. SELVFØLGELIG ville det spillet som har skarpest teksturer og best bruk av bump mapping selge mest. HVorfor tror du spill som ser bra ut selger merr en de som ikek gjør det? Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Folk flest trenger ikke konsoll. Men når de først skal ha det, så bør det F meg være HD. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Neimen det var da som faen da. SELVFØLGELIG ville det spillet som har skarpest teksturer og best bruk av bump mapping selge mest. HVorfor tror du spill som ser bra ut selger merr en de som ikek gjør det? jo er det jeg mener, men ser ut til at store deler av verden er i mot meg Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg trenger HD gaming og det er fordi det gjør det lettere å se fiendene når jeg spiller cod4. At grafikk har mye å si? Nja er svaret mitt da. Det blir jo helt subjektivt. men enig med lakus, spillet med best grafikk selger naturligvis mer. pricks: din kranglefant Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 La oss si at ett spill på Xbox 360 finnes i to versjoner. Begge koster like mye, historien er akkurat den samme. Fysikkmotoren er akkurat den samme, og musikken er akkurat den samme. Alt utenom grafikken er likt på de to versjonene. Selvfølgelig ville den peneste versjonen vunnet. I denne desperate, hypotetiske situasjonen skal jeg gi deg rett Og fysikk er ikke grafikk, stemmer det, men de holder derimot hverandre håd i hånd. Nei. Nydelige teksturer og skygger er ikke det samme uten fysikk på dem, og ett spill med fantastisk fysikk er ikke det samme med dårlig grafikk. Joda. Skjønner vilrkelig ikke hvor du vil hen Pricks Jeg vil dithen at "folk flest trenger ikke HD-gaming". Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Sitter du på en HDTV Pricks? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Ta deg en tur på Wiki eller noe sånt og bla opp Grafikk Pricks. Jeg tror ikke du vil finne en beskrivelse som samsvarer med din. Heller tror jeg ikke at du finner mange av dine såkalte folk flest. Jeg tror faktisk at en notorisk kranglefant med irrasjonell tankegang har vanskelig for å identifisere seg med folk flest. Synd at det er solgt over en mill HD display her til lands, for etter dine ressonement er det ingen som trenger de. EDIT: Og når det gjelder det desperate i denne diskusjonen så ville jeg gjerne endre ordet 'desperat' til 'oppgitt'. Du finner ikke støtte for argumentene dine noen sted i denne tråden, og jeg tror ei du ville gjort det i en hardcore retro gaming eller Wii forum for den sags skyld. Endret 17. juli 2008 av Fhj Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Sitter du på en HDTV Pricks? Hva er relevansen? Jeg tror forøvrig jeg har besvart dette alt. Ta deg en tur på Wiki eller noe sånt og bla opp Grafikk Pricks. Hvorfor? Jeg tror ikke du vil finne en beskrivelse som samsvarer med din. Det tror jeg. Heller tror jeg ikke at du finner mange av dine såkalte folk flest. Joda. Jeg har nettopp forklart en rekke ganger hvordan andre faktorer er mye viktigere enn grafikk. Synd at det er solgt over en mill HD display her til lands, for etter dine ressonement er det ingen som trenger de. HD er ikke veldig utbredt i dag, men på den annen side er det ikke mulig å kjøpe andre typer TVer lenger, så folk har ikke noe annet valg når de skal ha ny. Du finner ikke støtte for argumentene dine noen sted i denne tråden Jeg skjønner ikke hva du mener med dette. Fordi andre ikke er enig med meg så er ikke argumentene korrekte? En milliard fluer kan ikke ta feil, spis bæsj, liksom? Endret 17. juli 2008 av Pricks Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor? Fordi du vet ikke hva du snakker om? Joda. Jeg har nettopp forklart en rekke ganger hvordan andre faktorer er mye viktigere enn grafikk. En rekke faktorer som er nonsense for folk flest. HD er ikke veldig utbredt i dag, men på den annen side er det ikke mulig å kjøpe andre typer TVer lenger, så folk har ikke noe annet valg når de skal ha ny. Det er over 1 mill HD tver solgt her i landet. 1 HD Tv på hver 5 person vil jeg kalle utbredt. Jeg skjønner ikke hva du mener med dette. Fordi andre ikke er enig med meg så er ikke argumentene korrekte? En milliard fluer kan ikke ta feil, spis bæsj, liksom? Når man ikke finner støtte for sine argument i en større gruppe bør man kanskje gå i seg selv og se om kanskje det er en sannsynlighet for at man tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg