Gå til innhold

Folk flest trenger ikke HD-gaming.

Jon_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt spill i over 20 år nå, og jeg må innrømme at jeg gliste bredt da jeg fikk før første gang se Crackdown(til 360'n) på HDTV, etter å ha bytta ut SDTV'n.

Men har merket at denne wow-effekten forsvinner etterhvert. For nå, ca 2 år etter opplevelsen av HD-gaming, sitter jeg her fullstendig hekta på et spill(noe jeg ikke har vært på flere år om ikke ti-år).

Spillet er Zelda til Wii, og jeg har hatt Wii'en i ca 3-4 månneder nå så det er ikke pga wow-effekten med Wii-moten. Grunnen til at jeg er hekta er enkelt, jeg lever meg totalt inn i verden og historien. Så i min verden trenger man ikke HD-gaming, selvom det unektlig er kult.

Blir litt som om du skal se på "Independent's Day" eller "Pulp Fiction", noen liker opplevelsen av effektene andre liker historien. Ikke det at de ikke kan kombineres, man kan f.eks se "Ringenes Herre" ;)

Lenke til kommentar
Ah, ja. Det er vel derfor PS3 ikke holder tritt med Wii, mens PS2 solgte over 100 millioner?

Ja, spillene avgjør. Ikke oppløsning. PS2 var vel den svakeste i forrige generasjon også, var den ikke?

pricks: det kan da umulig være tvil om at ett spill blir bedre hvis det tekniske er bra. Ett i utgangspunktet bra spill blir jo mer underholdende hvis grafikken og fysikken kan imponere.

Nei, grafikken gjør ikke spill bedre. Ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Ah, ja. Det er vel derfor PS3 ikke holder tritt med Wii, mens PS2 solgte over 100 millioner?

Ja, spillene avgjør. Ikke oppløsning. PS2 var vel den svakeste i forrige generasjon også, var den ikke?

pricks: det kan da umulig være tvil om at ett spill blir bedre hvis det tekniske er bra. Ett i utgangspunktet bra spill blir jo mer underholdende hvis grafikken og fysikken kan imponere.

Ferdig med det my ass.

Selvfølgelig gjør grafikk spill dårligere eller bedre.

Høyere oppløsning, høyere oppløsning på texturer, flere farger, dynamisk lys osv osv hjelper spilleren til å leve seg inn verdenen. Og spillet bli bedre.

Om utvikleren har ønsket å lage ett spill virkelighetsnært, så hjelper det ikke med Ps1 grafikk.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør grafikk spill bedre. Hvorfor i all verden lager man ikke pong 23 istedenfor virtuatennis 3, jo fordi det gir en mye bedre tennisfølelse når du kan kjenne igjen spillerene og banene som de spiller på.

Jeg er dritlei av alle wii'erne som mener at grafikk ikke har noe å si, men samtidig glemmer at grafikk ikke er stillbilder med høy oppløsning men også lyssetting, antall fiender, animasjoner, fysikk, AI kort sagt alt som kan få deg til å glemme at du sitter i sofaen og spiller et spill og ikke er i dødsfare på grunn av de ekle zombiene som er på vei inn vinduet.

Men for all del kos dere med vhs, komposittkabel, en gaffel i atennemottaket for å se på tv på 20" crt tv'n, 700mb divx filmer og 128kbs mp3 ...

Og det er ferdig med det!

Lenke til kommentar

Q1. Hva har det med brukervennlighet å gjøre?

Q2. Du mener folk ikke utvikler seg videre?

Lenke til kommentar

Så Lair er bedre enn Star Fox for SNES? :lol:

Jeg er dritlei av alle wii'erne som mener at grafikk ikke har noe å si, men samtidig glemmer at grafikk ikke er stillbilder med høy oppløsning men også lyssetting, antall fiender, animasjoner, fysikk

Nå handler denne tråden om HD, altså grafikk. Du får lage en egen fysikktråd, da vet du :)

Q1. Hva har det med brukervennlighet å gjøre?

Ingenting. Men jeg har påpekt at brukervennlighet er viktigere enn bildekvalitet, og at det er spillene som selger en konsoll, ikke grafikken.

Q2. Du mener folk ikke utvikler seg videre?

Huh?

Lenke til kommentar
Jeg er dritlei av alle wii'erne som mener at grafikk ikke har noe å si, men samtidig glemmer at grafikk ikke er stillbilder med høy oppløsning men også lyssetting, antall fiender, animasjoner, fysikk

Nå handler denne tråden om HD, altså grafikk. Du får lage en egen fysikktråd, da vet du :)

Blir du aldri lei av å spinne på dette tøvet? ;)

Grafikk er den hele visuelle opplevelsen som blir forbedret av HD. Ferdig med den. Tilbake til C64'en din, Speccy eller hva det nå måtte være du spiller på sort hvitt tv'en din i hula di. :lol:

Lenke til kommentar

Så Lair er bedre enn Star Fox for SNES? :lol:

Er du seriøs med dette? Star Fox var revolusjonerende grafisk når det kom ut. Grunnen til at folk liker det fortsatt er fordi det er blitt en klassiker, hadde det kommet ut i dag ville det ikke hatt en sjanse. Ikke engang på Xbox Live Arcade.

Når jeg skrur på Wii og spiller Zelda med et halveis uklart bilde som ser direkte ut som grøt i forhold til de andre konsollene av samme generasjon, ødelegger det spilleopplevelsen. Det føles ikke ut som jeg spiller på dagens konsoll.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

noen som har vært på Megastore'n til nye Elkjøp på Lørenskog?

Der har de 4 store TV'r(40"?`) knytta sammen, slik at det ser ut som 1 skjerm, til alle de 3 store nye konsollene.

Når jeg var der kjørte de Mario Cart på Wii delen.

Fyfaen det så helt jævlig ut, man kunne jo formelig telle pixlene.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Grafikk er den hele visuelle opplevelsen som blir forbedret av HD. Ferdig med den.

Ja, altså grafikken. Du prøver bare desperat å endre samtaleemne.

Er du seriøs med dette? Star Fox var revolusjonerende grafisk når det kom ut. Grunnen til at folk liker det fortsatt er fordi det er blitt en klassiker, hadde det kommet ut i dag ville det ikke hatt en sjanse. Ikke engang på Xbox Live Arcade.

Du svarte ikke på spørsmålet.

Når jeg skrur på Wii og spiller Zelda med et halveis uklart bilde som ser direkte ut som grøt i forhold til de andre konsollene av samme generasjon, ødelegger det spilleopplevelsen. Det føles ikke ut som jeg spiller på dagens konsoll.

Tydeligvis er du en del av et lite mindretall.

Pricks: som allerede nevnt så sier det seg jo selv att samme spill med bedre grafikk er bedre. Hvis du har ett spill som er bra og så forbedrer grafikken så vil jo dette spillet bli bedre. Burde jo være ganske åpenbart.

Det er slett ikke åpenbart. Men dette blir altfor hypotetisk.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen? Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Remaken til gamecube hadde fantastisk grafikk som gjorde opplevelsen mye mer spennende og fengende. Resident Evil til Playstation hadde på samme tidspunkt ikke særlig imponerende grafikk. Hvilket av spillene tror du vill fremstå som best/man vil få mest glede av.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen? Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Remaken til gamecube hadde fantastisk grafikk som gjorde opplevelsen mye mer spennende og fengende. Resident Evil til Playstation hadde på samme tidspunkt ikke særlig imponerende grafikk. Hvilket av spillene tror du vill fremstå som best/man vil få mest glede av.

Det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...