Gå til innhold

Folk flest trenger ikke HD-gaming.


Jon_

Anbefalte innlegg

Hadde HD hatt betydning, mener du at folk ikke hadde kjøpt Wii. Så lenge folk ikke får valgmulighet, så tar de jo selvsagt den eneste versjonen som er på markedet.

Ok, så du bekrefter altså at HD ikke er så viktig likevel :)

 

Hvis Wii en gang kommer i en HD-versjon, samtidig som den gamle versjonen blir på markedet, så kan du lett se om folk bryr seg om HD eller ikke. Da må jo selvsagt spillene også komme i HD-versjon og gammel versjon. Men inntil dette eventuelt skulle skje, så kan ikke du eller noen andre påstå at HD ikke er viktig.

Jo, det kan jeg, siden selv de som elsker HD bekrefter at de kjøper Wii likevel. At det ikke er HD som avgjør. At helt andre ting avgjør hva man kjøper.

 

Slår du sammen salgstallene til 360 og PS3, så tipper jeg de slår Wii's salgstall. Da betyr det at folk flest VIL ha HD.

Nei, det er ikke nødvendigvis en korrekt konklusjon, noe du selv har innrømmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, det kan jeg, siden selv de som elsker HD bekrefter at de kjøper Wii likevel. At det ikke er HD som avgjør. At helt andre ting avgjør hva man kjøper.

Det betyr allikevell ikke at HD ikke har noen betydning. For det har det jo som du selv påpeker. Men det er ikke BARE HD som avgjør nei, naturligvis.

 

Wii har en type spill, og PC/Xbox/PS3 har en annen type.

 

Vil selv ha begge deler av verdenene så en Wii må kjøpes inn, mens på den andre siden så går det i PC, da jeg kan få ENDA høyere oppløsning enn Xbox 360/PS3 der.

 

Det er ikke så altfor unormalt å ha FLERE ting. Og er HD viktig, ja så kjøper de kanskje en konsoll/PC med det, men det betyr jo ikke at vi har lyst å gå glipp av gode spill for det... (selv om det ikke er HD)

Lenke til kommentar
Hadde HD hatt betydning, mener du at folk ikke hadde kjøpt Wii. Så lenge folk ikke får valgmulighet, så tar de jo selvsagt den eneste versjonen som er på markedet.

 

Slår du sammen salgstallene til 360 og PS3, så tipper jeg de slår Wii's salgstall. Da betyr det at folk flest VIL ha HD.

Nei, det er ikke nødvendigvis en korrekt konklusjon, noe du selv har innrømmet.

Selv om 360 og PS3 selger mer totalt så trenger det ikke nødvendigvis ha noe å si på om folk liker HD elelr ei nei.

Dette er uavhengige hendelser og mange kan for alt vi vet ha flere konsoller, eller andre som har en konsoll som de låner osv..

 

Så salgstall hjelper ikke nødvendigvis ikke å se på.

 

Hadde jeg presentert meg som PC og Crysis fan, som liker å spille det bla. pga den gode grafikken så hadde jeg sannsyneligvis blitt satt i "grafikk-hore" båsen. Hadde jeg dermed sagt at jeg liker å spille Wii, og nyter mange av spillene der, så hadde jeg nok blitt satt i båse nav de som "ikke liker HD, og ikke bryr seg om grafikkbåsen".

Hvorfor verken eller, spør jeg dere.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jo, det kan jeg, siden selv de som elsker HD bekrefter at de kjøper Wii likevel. At det ikke er HD som avgjør. At helt andre ting avgjør hva man kjøper.

Det betyr allikevell ikke at HD ikke har noen betydning. For det har det jo som du selv påpeker. Men det er ikke BARE HD som avgjør nei, naturligvis.

 

Wii har en type spill, og PC/Xbox/PS3 har en annen type.

 

Vil selv ha begge deler av verdenene så en Wii må kjøpes inn, mens på den andre siden så går det i PC, da jeg kan få ENDA høyere oppløsning enn Xbox 360/PS3 der.

 

Det er ikke så altfor unormalt å ha FLERE ting. Og er HD viktig, ja så kjøper de kanskje en konsoll/PC med det, men det betyr jo ikke at vi har lyst å gå glipp av gode spill for det... (selv om det ikke er HD)

 

Får å slå 360 og PS3 må du ut med langt over 5000kr uansett ;)

For meg så lider pcer med du må bruke alt for mye penger, patcher du må laste ned hele veien

Men etter min oppfatning så vil jeg tro pc er best pga du kan laste ned spillene gratis

Når jeg måtte ut med ca 6000kr for denne driten og ikke takle spill fra 2005 engang, da lurer jeg på hvordan FarCry 2 vil kreve, men jeg er ikke redd har jo 360/PS3 og Wii :), går ikke glipp av nesten ikke toppspill :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Nå var vel PC VS konsoll rimelig uviktig i denne sammenheng Toman85.

 

Når vi kommer til hva JEG har valgt så trengte jeg også en TV for å spille på, og den kostet 13 000, så nei PC trenger ikke nødvendigvis være billigere.

 

 

De fleste har kanskje en flatskjerm fra før sier du, ja stemmer det, men det samme gjelder PC. Hvem har vel ikke en PC? Og skal du oppgradere PCen din så trengs for det meste en 1300kr for et nytt skjermkort så kjører du de fleste spill i dag på maks grafikk. Er resten av PCen elendig så får man kjøpt 2GB ekstra RAM for en 3-400kr ekstra. Og da snakker vi bedre ytelse og grafikk enn det noen konsoll kan klare. (selv på maskinen din) ;)

 

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Wow, endelig hadde Pricks en argumentering som gjorde at jeg forsto hva han ville frem til. Bra.

 

Da ble jeg faktisk mer enig med ham også. Jeg er enig i at det ikke er mange som kjøper PS3 fordi den har HD grafikk. Mesteparten av de som kjøper den kjøper den fordi det er PS3, oppfølgeren til PS2. En del kjøper den nok også fordi den kan spille av Blu+ray filmer i full hd, men det er nok langt fra alle som kjøper det grunnet dette.

Lenke til kommentar
Wow, endelig hadde Pricks en argumentering som gjorde at jeg forsto hva han ville frem til. Bra.

 

Da ble jeg faktisk mer enig med ham også. Jeg er enig i at det ikke er mange som kjøper PS3 fordi den har HD grafikk. Mesteparten av de som kjøper den kjøper den fordi det er PS3, oppfølgeren til PS2. En del kjøper den nok også fordi den kan spille av Blu+ray filmer i full hd, men det er nok langt fra alle som kjøper det grunnet dette.

 

er ikke det en roundhouse logikk?

 

Folk kjøper PS3 ikke PS2, pga av bedre grafikk, som igjen er gjenspeilt i at den leverer "HD" grafikk.

Folk kjøper Wii pga av innovationen med kontrolleren, og at det er "gøy" å spille.

 

Er vi noen nærmere konklusjonen da?

 

Som "hardcore" gamer er jeg inderlig glad for at utviklingen av grafikk går videre, samt utviklingen på kontroll sida. (iogmed at både Sony og Microsoft ser ut til nå og komme med kontrollere lik Wii sin)

Lenke til kommentar
er ikke det en roundhouse logikk?

 

Folk kjøper PS3 ikke PS2, pga av bedre grafikk, som igjen er gjenspeilt i at den leverer "HD" grafikk.

Folk kjøper Wii pga av innovationen med kontrolleren, og at det er "gøy" å spille.

 

Er vi noen nærmere konklusjonen da?

Ja, og konklusjonen er at HD ikke er det som selger konsoller (til "folk flest").

 

Som "hardcore" gamer er jeg inderlig glad for at utviklingen av grafikk går videre, samt utviklingen på kontroll sida. (iogmed at både Sony og Microsoft ser ut til nå og komme med kontrollere lik Wii sin)

Oppfølgeren til Wii vil også støtte HD, i følge Nintendo. Men som vi ser må det mer till enn bare bedre kvalitet for å selge.

Lenke til kommentar
er ikke det en roundhouse logikk?

 

Folk kjøper PS3 ikke PS2, pga av bedre grafikk, som igjen er gjenspeilt i at den leverer "HD" grafikk.

Folk kjøper Wii pga av innovationen med kontrolleren, og at det er "gøy" å spille.

 

Er vi noen nærmere konklusjonen da?

Ja, og konklusjonen er at HD ikke er det som selger konsoller (til "folk flest").

 

Som "hardcore" gamer er jeg inderlig glad for at utviklingen av grafikk går videre, samt utviklingen på kontroll sida. (iogmed at både Sony og Microsoft ser ut til nå og komme med kontrollere lik Wii sin)

Oppfølgeren til Wii vil også støtte HD, i følge Nintendo. Men som vi ser må det mer till enn bare bedre kvalitet for å selge.

 

Om det er bare bedre kvalitet Sony og MS selger, så selger de uansett mer enn Wii. Så tydeligvis er mange fornøyd med bare kvalitet enn med Wii's revolusjonere kontrollsystem.

 

Bla bla bla du kan ikke legge sammen Ps3 og xbox 360 salg osv osv tenker du sikkert nå.

 

Men hva om det fantes to konsoller av typen Wii i markedet. Som hadde ganske så like spill og henvendte seg til de samme typene spillere. Da hadde ikke Wii solgt like mye.

 

Slik jeg ser det så selger ikke Wii godt fordi den ikke har HD, men fordi den er billig, har en del kjente og kjære spillserier, innovativt og spennende kontrollsystem og igjen den er billig.

Lenke til kommentar
Om det er bare bedre kvalitet Sony og MS selger, så selger de uansett mer enn Wii.

Dessverre er de ikke samme konsoll.

 

Så tydeligvis er mange fornøyd med bare kvalitet enn med Wii's revolusjonere kontrollsystem.

Så du mener det kun er HD som har solgt disse, og ikke spillene eller merkevaren?

 

Slik jeg ser det så selger ikke Wii godt fordi den ikke har HD, men fordi den er billig, har en del kjente og kjære spillserier, innovativt og spennende kontrollsystem og igjen den er billig.

Ingen har sagt at MANGEL på HD selger. Jeg har påpekt at HD ikke avgjør om "folk flest" kjøper eller ikke. Ja, selv hardbarkede HD-forsvarere her innrømmer å ha kjøpt Wii!

Lenke til kommentar
Jo, jeg trenger HD-gaming.

Du representerer ikke markedsmajoriteten.

 

 

Samme prinsipp for HD.

 

"Sett kabelen i bak. Slå på."

Og etter det da? Enkel og intuitiv styremekanisme (inkludert bare å svinge med armen), eller en gamepad med uendelig antall knapper man må sette seg inn i før man kan gjøre noe? Brukervennlighet under spilling, vet du.

 

 

Det er vell alikevell liten tvil om at ett spill blir mer underholdende hvis det teknisk er mer imponerende?

Det er det veldig mye tvil om. Verdens beste grafikk kan ikke redde en kalkun.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Samme prinsipp for HD.

 

"Sett kabelen i bak. Slå på."

Og etter det da? Enkel og intuitiv styremekanisme (inkludert bare å svinge med armen), eller en gamepad med uendelig antall knapper man må sette seg inn i før man kan gjøre noe? Brukervennlighet under spilling, vet du.

Ah, ja. Det er vel derfor PS3 ikke holder tritt med Wii, mens PS2 solgte over 100 millioner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...