Gå til innhold

Folk flest trenger ikke HD-gaming.


Jon_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kunne ha vært ett innlegg for mange mange mange år siden. Ting tar tid sier jeg bare. Sier seg selv at ikke Blu-Ray eller HD DVD plutselig skulle bli en megahit

Er det jeg også mener. Men per dags dato er det ikke nødvendig med HD.

Hva definerer du som "nødvendig". Fysisk sett er det ikke "nødvendig" med HD nei. Du KAN kjøre på annet om man vil. Vi vil på den andre siden ikke få noe bedre syn om et års tid, og det vil være "like nødvendig".

 

Man kan jo ikke generalisere så mye og si at ditt og datt ikke er nødvendig, for hos noen (mange) så kan HD være veldig nyttig/bedre. Men at det for DEG ikke er så nødvendig er en annen sak. Hvis det på generelt nivå ikek hadde vært nødvendig, og ingen hadde bruk for det, og ingen hadde kjøpt det, så hadde nok utviklingen stoppet opp, og om utviklingen ikke går videre så vil det jo aldri "bli nødvendig"...

 

Så for at det skal bli nødvendig for deg, så må det altså være nødvendig for andre. You see? (nærmest litt dobbelmoralsk) :p

 

Og da blir det jo feil å si at det ikke er nødvendig. For det er det i høyeste grad. :D (ble nesten litt invikla det her)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hehe, jau tror nok det. :p

 

Mener bare det at når man ser på hvor mange DVD filmer og DVD spillere som blir solgt kontra Blu-Ray og HD DVD ser man det at de aller fleste faktisk ikke trenger HD skjermer osv.

Tja, er jo ikke så mange skjermer mellom CRT og flatskjermer uten HD (de eldste flatskjermene har ikke HD-støtte, men disse er jo generelt sett dårlige i dag)

 

CRT yter langt fra full kvalitet til hva DVD-filmer kan klare, og HD-TVer kan "yte" mer enn DVD klarer. Så med HD-skjermer vil de antageligvis få en del bedre kvalitet enn den gamle kassa de kanskje hadde fra før av. Bare ment som en liten tankevekker. ;)

(man har liksom ikke noe valg til å velge noe dårligere..)

 

Dette gjelder ivhertfall for foreldrene mine som hadde en horribelt dårlig og gammel CRT-skjerm og nytt TV-kjøp var et faktum. Da kunne de jo ikke akkurat velge noe "non-HD". Jeg sier altså ikke at du tar feil, men at defleste ikke har noe valg.

Lenke til kommentar

Dog må det legges til at foreldrene mine også ser mye på fremtidsutsiktene. De har ingen trang til å bytte TV før etter ivhertfall 10 år. Og lenge før den tid så vil de mer enn nok få brukt HD'oppløsningen. Fremtidsrettet er noe som er svært viktig i HD/TV-bransjen.

 

Men nå hater jeg å snakke om "de fleste" for de er som dumme sauer og har ikke pipling på slikt. Hva de velger burde vel egentlig være ganske uintressangt. De bryr seg jo ikke uansett. Det er vi litt mer "opplyste", som gjerne også sitter her på forumet og diskuterer dette som faktisk drar nytte av det. Det er vi som bruker, trenger, og har lyst på HD som burde være diskusjonen og hvor stor grad de trenger HD. (er ikke så altfor liten gruppe det heller, selv om det virker liten i forhold til resten av verden)

 

For min del så TRENGER jeg HD, og det NÅ. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Noe bra må det da være med en HD fattig last gen dårlig konsoll uten noen fremtid når den klarer å selge bedre enn super this gen konsoller med HD grafikk og uber elite ustyr.

 

Ikke undervurder en konsoll som til tross for sin svake HW utselger HD konsoller så mye som den gjør.

 

Forøvrig er Wiimoten litt mer innovativt enn det er å heve grafikkskalaen. Det er noe man gjør nesten vær dag, Crysis her, Alan Wake der, Metal Gear Solid 4 her. Grafikk får vi nytt av nesten vær dag, men det er ikke vær dag man får en totalt ny måte å styre spillet på. Det er forskjellen.

Såpass ja!

 

Jaja hva er Wii uten Nintendo's egne spill? "Ingenting"

Hos meg så er HD ett must da jeg har både 360/PS3 og har hjemmekinoanlegg som hever lydkvaliteten over høyeste klasse. MGS 4 og GTA IV viser sterk lydside noe som jeg setter pris på

 

Mens på PS3/360 med HDTV og hjemmekinoanlegg som Wii'en ikke støtter har jeg ikke fått dem spilla jeg vil ha. Mangler Resistance 2, Killzone 2, Far Cry 2, Resident Evil 5, Fable 2, Alan Wake, God Of War 3 og Gears Of War 2, og ingen av dem spillene kommer til den "svake" Wii'en.

Mangen utviklere valgte 360/PS3 pga bedre hardware som gjør spillene blir bedre og mer detaljrike enn før, så for meg så er HD ett must. Ville sett GTA IV på Wii :!:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Ser heller ingen grunn til at de spillene du nevnte skulle komme til Wii. ("grafikk-spill", der grafikk og fysikk er en viktig del har nok ikke så altfor mye å komme med på Wii)

 

Har også Hjemmekino og surroundanlegg til flere titusener av kroner, samt jeg spiller mine daglige spill på en kraftig (og dyr) PC der jeg kjører alle spillene mine i over full-HD oppløsning (1200p), noe som gjør meg litt borskjemt på grafikksiden.

 

Men aliekvell kan jeg storkose meg på Wii, samtidig som jeg til tider kan klage på grafikk i Xbox 360/PS3. (jeg sier ikke at de har dårlige, men at jeg til tider kan være litt for "følsom")

 

Egentlig burde det vel være helt stikk motsatt (?), men nintendo gjør et såpass bra løp at jeg ikke bryr meg så altfor mye om f. eks Mario eller Zelda ikke har HD eller digital surround. (surround får man jo)

Da plutselig holder 480p for meg. De er såpass bra, intuitive og spesielle at jeg blir slukt med uansett.

 

Kan på den andre siden fint nyte Crysis, men da på spillet premisser. Det hadde aldri slått ann for meg om det kjørte på en Wii. Jeg liker langt flere ting enn grafikken, men blir grafikken FOR dårlig så mister også de andre fordelene sin morro. Det værste er vel heller de spillene som ikke har noe særlig nytt og spennende å komme med, samtidig som de ikke har god grafikk/fysikk. Da kan det raskt bli veldig kjedelig å spille.

 

Jaja hva er Wii uten Nintendo's egne spill? "Ingenting"

Kan fint storkose meg i timesvis med forskjellige partyspill som tar i bruk Wii-moten sammen med et par venner. Konsollen er langt fra død uten spillene til Nintendo, selv om dette er de skikkelige Singelplayer spillene.

 

Edit: Må legge til at det også kan være morro å spille igjen de gamle klassikerene fra N64, NES og SNES. :love:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Såpass ja!

 

Jaja hva er Wii uten Nintendo's egne spill? "Ingenting"

Hos meg så er HD ett must da jeg har både 360/PS3 og har hjemmekinoanlegg som hever lydkvaliteten over høyeste klasse. MGS 4 og GTA IV viser sterk lydside noe som jeg setter pris på

 

Mens på PS3/360 med HDTV og hjemmekinoanlegg som Wii'en ikke støtter har jeg ikke fått dem spilla jeg vil ha. Mangler Resistance 2, Killzone 2, Far Cry 2, Resident Evil 5, Fable 2, Alan Wake, God Of War 3 og Gears Of War 2, og ingen av dem spillene kommer til den "svake" Wii'en.

Mangen utviklere valgte 360/PS3 pga bedre hardware som gjør spillene blir bedre og mer detaljrike enn før, så for meg så er HD ett must. Ville sett GTA IV på Wii :!:

 

Hva hadde Wii vært uten Nintendo? Tja, hva med ikke eksisterende?

 

Du har satt dine kriterier, men det vil ikke si at andre kjører på samme kriterier. Nå selger og Wii til et helt annet marked enn det X360 og PS3 gjør, noe som har gitt gode salgstall for Wii.

 

Grafikk er tydeligvis ikke alt.

Lenke til kommentar

CRT-nei. Hva ser vel bra ut på de... XD

 

 

Men kan si at det ikke er SÅ mye dårligere med 848x480 på en 42" plasma/prosjektor/LCD med 480p native oppløsning. ;)

Nå vet jeg ikke hva mgs4 kjører på, men flere spill (les COD 4 osv..) kjører helt nede i en 680P elns, og det er ikke til å dette av stolen-forskjell. Men at det blir en del skarpere, det blir det. :)

Det er ikke bare CRT VS HDTV. Det finnes altså noe godt i mellom. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Det er klart. Men nå støtter jo også Gran turismo FullHD også. Noe mgs4 ikke gjør. (er vel 720p)

 

Og en 8 år gammel 25" er jo ikke akkurat det råeste i gata heller, uansett om det er SD eller HD. ^^

 

 

det er akkuratt ikkje det det er..så forskjellen blei meget stor..;) gt5p kjøyrer 1080p ja, difor eg brukte det som døme..;)

Lenke til kommentar
Det er klart. Men nå støtter jo også Gran turismo FullHD også. Noe mgs4 ikke gjør. (er vel 720p)

 

Og en 8 år gammel 25" er jo ikke akkurat det råeste i gata heller, uansett om det er SD eller HD. ^^

 

Er ikke 720p en gang. Oppløsningen er 1024x768 og framerate på 30 som noen ganger svinger opp i 60 og noen ganger ned i 20-25. (Hentet fra Beyond3d-forumet)

Endret av kottila
Lenke til kommentar

folkens, man får da CRT skjermer med HD oppløsning også!

 

og DVD vs Blu Ray; har jeg misforstått helt, eller er ikke dette bare lagringsmedia, og har ingenting å si for SD vs HD?

 

dvs; man kan veldig fint lagre HD matriale på DVD, dog man får plass til veldig lite?

Lenke til kommentar
folkens, man får da CRT skjermer med HD oppløsning også!

 

og DVD vs Blu Ray; har jeg misforstått helt, eller er ikke dette bare lagringsmedia, og har ingenting å si for SD vs HD?

 

dvs; man kan veldig fint lagre HD matriale på DVD, dog man får plass til veldig lite?

Korrekt at dette er et lagringsmedia, men når HD kvalitet tar så mye plass. Så trengs det større plass på discen for å få alt i en disk. La meg ta et eksempel, MGS4 bruker 50GB fra Blu-ray. Du vill jo kunne bruke dvd disker, men da blir det jo på flere disker. Ikke noe værre enn dette vill jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...