KjellV Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Husker tilbake til 10. klasse da vi hadde besøk av en eks narkis. Hadde visst røykt hasj, marijuana, gått på LSD og extacy ++. En løk i klassen rekkte hånden i været og spurte "slikt gress som de snakker om (røyker) i filmer, er det slikt som de kutter på plenen"? Håper han svarte ja på det. hehe ser det for meg, sitter å klepper me rosesaksa all night long.. Liker ikke å slenge dritt i folk men han fyren var f43n meg dum nok til det. Helt blåst. Lenke til kommentar
Tias Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg er for leagalisering. ATWindsor: Nei fluesopp (merk rød; Aminita var. Muscaria) er nok ikke så veldig sundt for kroppen at det gjør noe, men er ikke så alt for skadelig heller. Omtrent like skadelig som alkohol er (er klart ikke riktig av meg å komme med denne samenlikningen, det kommer jo helt ann på mengde, men samenligner man med en vanlig kveld på byen så...). Det meste er nok sagt i denne tråden, så jeg har egentlig ikke noe mer smart å komme med, men når det er snakk om reaksjonsevne osv: Jeg ruuuler cs når jeg er skjev! Vanligvis så ligger jeg på sisteplass med 11 kils og 27 death, men når jeg spilte med akkurat samme folka i skjev tilstand rulte jeg ræva deres så jævlig. Og jeg spiller sånn hver 3. måned. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Angående sløvhet og hasj... Vanlig feil er når man har det gøy, skal mange ha det enda mer gøy ved å røyke mer. Slik fungerer det ikke, da blir man stein og fjollete. Vanligvis røyker folk alt for mye, det skal egentlig brukes som oppiffer. Røyker man av bøtte med 45 minutter intervall utover hele kvelden er hasj et narkotikum, en halv rev er nok pr 1,5 time. (Kommer an på kvalitet) Som med alt annet skal det brukes med måte, overdrivelse fører til at man kan gå på tryne (var stein som en ape brukes da som unnskyldning) Lenke til kommentar
rune420 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Røyker en bønne i ny og ne (så og si hver helg, gjerne fredag+lørdag), kan ikke si jeg merker noen negative bivirkninger av det. Tvert om føler jeg at det har gjort meg mer reflektert, og nå får jeg faktisk best karakterer i fysikk og matte-klassene jeg går i (5 i både 3MX og 3FY). Uansett er jeg også lei av KRF politikere og andre forståsegpåere som skal beskytte meg og vet hva som er best for meg. Legaliser! Ang. kjøre fjern er det ikke spesielt smart... Har gjort det et par ganger og merker selv at det ikke er helt trygt... Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Tobakk er veldig vanedannedne med liten rus, hasj er akkuratt omvendt... Grunnnen til att hasj kan bli ett inngangsdop er att noen steder må du inn i det harde narko miljøet for å få tak i det... Og da er det lett og høre på en av de "kule" gutta og prøve seg på litt coke eller lignende... FOR! Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 (endret) quote Endret 4. mars 2008 av Gibson Lenke til kommentar
sim85 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Faen å dumme er dere? Legalisering ja, så blir fler og fler avhengig og havner på kjøret med sterkere saker! Sier dere det samme hvis bestekompisene deres kjører i seg noen overdoser med heroin og havner i grava? Er ikke no gøy det skal jeg si dere! SKJERP DERE! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Som fjortiss røykte eg en del ganger hasj og slikt men aldri ble eg spesielt ruset på det og så eg gadd ikke røyke det mer. Eg tror ikke det er noe farlig med hasj slik som de vil ha det til. Enig der. Hasjen gir ikke så forbanna mye rus at det er noe vits, da kan du like gjerne drikke deg skikkelig grøfte-kannyle-dritings... Ikke enig der. Hva legger du i rus? MÅ du sjangle rundt som en dass og snøvle 'Hai schøta' til jentene, er det det som er rus for deg? Fordelen med rusen du får fra hasj er at du ikke mister så mye kontroll, du blir ikke ekkel (hvor mange ekle, fulle folk har dere møtt vs. ekle steine folk?), og dagen derpå er du ikke slapp og ødelagt i hodet. Dessuten er en hasjrus billigere enn helgefyll. skitt å dumme er dere?Legalisering ja, så blir fler og fler avhengig og havner på kjøret med sterkere saker! Sier dere det samme hvis bestekompisene deres kjører i seg noen overdoser med heroin og havner i grava? Er ikke no gøy det skal jeg si dere! SKJERP DERE! Ikke helt gjennomtenkt den posten der? Les hele tråden så får du litt flere synsvinkler på saken. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 ta en titt på nederland... Der er hasj legalisert... Er det blitt flere narkomane der? NEI! De har jop mange andre ordninger der ned og som sykelønnsordning til prostituerte og liknende (birdeller etc.) men det går jeg ikke nærmerer inn på.... Det skulle vært her, som i nederland, med hasjbarer og lovlig hsaj røyking. Selv har jeg aldri prøvs hasj, men skal ta en skikkelig kule med hasj kombo alkohol en gang å få med meg den erfaringen... det virker jo gøy med hasj, iallefall kombinert med alkohol... Nei, Jeg syns det skal legaliseres, man urde kjempe for dette med nederland som eksempel Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 ta en titt på nederland... Der er hasj legalisert... Er det blitt flere narkomane der? NEI! De har jop mange andre ordninger der ned og som sykelønnsordning til prostituerte og liknende (birdeller etc.) men det går jeg ikke nærmerer inn på.... Det skulle vært her, som i nederland, med hasjbarer og lovlig hsaj røyking. Selv har jeg aldri prøvs hasj, men skal ta en skikkelig kule med hasj kombo alkohol en gang å få med meg den erfaringen... det virker jo gøy med hasj, iallefall kombinert med alkohol... Nei, Jeg syns det skal legaliseres, man urde kjempe for dette med nederland som eksempel Yup godt eksempel. skitt å dumme er dere?Legalisering ja, så blir fler og fler avhengig og havner på kjøret med sterkere saker! Sier dere det samme hvis bestekompisene deres kjører i seg noen overdoser med heroin og havner i grava? Er ikke no gøy det skal jeg si dere! SKJERP DERE! Hmm en gammel kompis av meg døde av overdose men har drev ikke å røykte hasj. Broren til en kompis døde av overdose men har ikke den typiske hasj røykeren. Broren til svogeren er narkomann men eg vet at det ikke var det som drev han til å bli narkis tror eg anyways......... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Selv har jeg aldri prøvs hasj, men skal ta en skikkelig kule med hasj kombo alkohol en gang å få med meg den erfaringen... det virker jo gøy med hasj, iallefall kombinert med alkohol... Ville ikke anbefalt å kombinere de to. Joda det kan være gøy å fyre seg en rev etter man har drukket, men som førstegangsrøyker tror jeg ikke du kan vente deg en hyggelig opplevelse. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ække lurt å oppfordre folk til å bryte loven vettu. Har sikkert utrykkt meg nok i denne saken så jeg bare sammen fatter hva jeg mener med en enkel ligning (som t.o.m. en hasj røker skulle forstå) Hasj = Bæsj Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vet ikke hva jeg synes lenger... Har prøvd 2 ganger... 1. gang: Evi svimmel, lo en del 2. gang: ingen virkning.... Nå gir jeg egentlig faen om det blir legalisert eller ikke, fordi jeg har funnet ut at alkohol har samme virkning, + at det er jævelig mye billigere! Konklusjon: dere som vil prøve hasj... IKKE gjør det.. det er ikke verdt det... Dra heller på polet å kjøp ei flaske 40%.. MYE bedre + at rusen varer lenger. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Gadd ikke lese alle postene men her er min mening: Nå som det er ulovlig så må man ha ofte ha kontakt med tvilsomme miljøer og personer for å få seg en blås. Jeg mener nå at dette miljøet er det mest skadelige her. Dette er ofte et miljø som driver med farlige(re) stoffer, ulovlig omsetting og dermed "kriminalitet". Det er mange fallgruver i sånne miljøer. Det er nok den farligste faktoren her. I tillegg så er det ikke helt bra å røyke i store mengder hver dag. Da blir man bare passiv. Passivitet vil over tid føre til ennå mer passivitet, ogkan få utfall som arbeidsledighet og at man blir mindre oppdatert på alle mulige ting i samfunnet. Man blir altså en sløv, dum, sofagris uten meninger og kunnskaper. (ok, nå setter jeg det _veldig_ på spissen her ved lang tids stor-røykin og/eller passivitet) Nå som det vikrtigste er sagt, så kan jeg nevne at hvis man røyker litt canabis en og annen skjelden gang så gjør det ingen ting. Man klarer å ha en aktiv uke selv om man ligger sløv og glisende i sofaen en kveld i blandt. (uansett om sløvheten skyldes canabis eller fylla dagen før) Når man ser bort i fra miljøet rundt og passiviteten så _tror_ jeg ikke canacis er noe mer fysisk skadelig på kroppen enn f.eks tobbakk, snus, søtsaker med rare E-stoffer, alkohol, svidd mat, mobilstråling osv. Hadde canabis vært lovlig ville man i det minste unngått de gala miljøene, og spenningen ved å prøve noe ulovlig. Jeg tipper at om det hadde blitt legalisert ville mange flere prøvd 1 gang eller 2 for gøy, men mange FÆRRE ville brukt det daglig. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Vi lever platen lever, hvorfor vær uvenner? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Flein + marijuana = My kinda high. Hehe, kom bare på en gammel venn av meg som driver med det meste. Husker en kveld han stod å reklamerte for Fleinsopp; "Det er helt naturlig derfor kan det ikke være skadelig" Senere samme kveld ble han taua inn fordi han stod å banka på verandaruta til noen folk og mente han skulle inn å legge seg, når politiet kom hadde visst veggene på huset begynt å bevege på seg. Selv om Fleinsoppen er naturlig vil jeg tro at den herper deg rimelig bra. tror det funker litt på samme måte som fluesopp på synet.(Bestefaren min så dobbelt etter å ha spist hvit fluesopp) Fluesopp kan man daue av. Lenke til kommentar
M-lady Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Syns det er skummelt å lese gjennom denne tråden... "Jeg har ikke prøvd, men hasj er gøy og jeg vil prøve det sammen med alkohol". "Hasj er ikke farlig, jeg bruker det to ganger i uka og får gode karakterer". Hvorfor skulle du ikke få gode karakterer? Innrømmer du at hasj er sløvende og skadelig?? Hva sier dette egentlig? Ungdommer syns hasj er kuult! Merker at det er flere her som gjerne vil "skryte av" og fortelle at de har prøvd/bruker hasj. Det er skummelt. Har selv sett "venner" som har "gått under" på grunn av hasj, fordi det på et tidspunkt ikke er spennende nok lenger, og man eksprimenterer videre med sterkere stoffer. Selv ser jeg ingen logisk grunn til å legalisere hasj! Grensene vil alltid tøyes, så hva skal vi da legalisere neste gang? Amfetamin? E? Hva med våpen? Vi må jo tøye regene der og!! Kan ikke alle få gå med våpen til vanlig? Det er jo ikke farlig å bare BÆRE dem? Nei, det kommer ikke noe godt ut av å legalisere! Nei til legalisering!! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg vil bare si at Jeg er sterkt FOR Hasj! Og jeg syns canabis skulle vært lovelig i Norge.. Jeg røkte hasj fordi jeg mener at Hasj i seg selv ikke er noe spesielt farligere en vanlig tobbak. Men det er et "Ledene produkt" Nesten alle som røyker hasj begynner med sterkere stoffer, men var ikke vanskelig og stoppe. Så: syr, 56k folk! Men nå er det hevn! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Selv ser jeg ingen logisk grunn til å legalisere hasj! Grensene vil alltid tøyes, så hva skal vi da legalisere neste gang? Amfetamin? E? Nei, det kommer ikke noe godt ut av å legalisere! Nei til legalisering!! Nei, du har et poeng. Nå skal det sies at jeg aldri har prøvd hasj eller narkotiske stoffer, men jeg har en mening med dette. Det norske samfunnet, og de aller fleste andre samfunn er til for å hjelpe de svake. Men hvis vi skal gå så langt, så kan vi like godt nekte alt annet enn kollektiv transport, forby sigaretter og ikke minst forby alkohol. Det kommer jo ingenting godt ut av det, sant, Min-Laden? Vel.. Som Odd Børretzen sa: "Vi må jo ha noe igjen i landet som er lovlig" etter x antall forslag om lovendring ved salg av røyk og røyking på utesteder... Det kommer noe godt ut av alt. Noe godt og noe ondt. Slik er det med alt. Fartsgrenser som nytingsmidler. Jeg er ikke rett person til å vurdere faren ved hasj kontra alkohol, men hør her... Vi kan ikke forby alt i landet heller. Skal det gå den retningen som det har gått de siste årene har vi tilslutt ikke lov til noe lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå